Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Moderator: Moderatorzy WBP

Awatar użytkownika
Pabcio
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 25 lipca 2017, 12:47
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: Pabcio »

Pozytywnie o GunSzop w Bełchatowie. Kupowałem amunicję 9x18, najtaniej w okolicy. Sklep dopiero otwarty więc sprzętu mało, bardzo dużo miejsca w środku i prawie gołe ściany więc klimat trochę post-apo ;). Trzeba dzwonić wcześniej bo właściciel nie siedzi tam cały czas z racji bardzo małego ruchu i braku ogrzewania więc trudno mu się dziwić. Na plus ceny oraz miły i kontaktowy sprzedawca, można pogadać.
Awatar użytkownika
lto
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1141
Rejestracja: 29 listopada 2014, 14:00
Tematy: 10
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: lto »

Olimp-arms - wzorowy kontakt i ogółem przyjemna transakcja.
Z wrażenia aż prawie zapomniałem zapłacić :)
Jacek W
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 174
Rejestracja: 12 marca 2008, 14:19
Tematy: 14
Lokalizacja: Piła
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: Jacek W »

Duży plus dla sklepów Gun Center w Warszawie i Ostoja w Stargardzie za miłą obsługę i dobre ceny .
Navigare
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 427
Rejestracja: 17 kwietnia 2014, 09:34
Tematy: 32
Lokalizacja: ZKS Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: Navigare »

Duży minus dla sklepu BestHunters za lekceważenie klienta przy ważnej sprawie dot. akcji serwisowej Sig p320. Okazuje się, że sprzedawane w tym sklepie pistolety tego producenta pochodzą z "nieoficjalnego kanału dystrybucji" (direct US grey imports - info z SigSauer DE, o czym nie byłem informowany podczas sprzedaży) i nie są objęte bezpłatną wymianą spustu, która jest prowadzona oficjalnie od października w Polsce. Na moje pytania kiedy w końcu kupiony u nich pistolet zostanie naprawiony, brak odpowiedzi od dwóch tygodni.
Incoming fire has the right-of-way.
gregg
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 328
Rejestracja: 24 kwietnia 2015, 09:24
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: gregg »

Jeżeli przypomnę sobie historię z amunicją fiocchi i ich "oświadczeniami" o nieoficjalnym kanale zakupu przez jeden ze sklepów w pl to zalatuje od BH hipokryzją na kilometr...
Ostatnio zmieniony 30 stycznia 2019, 15:21 przez montrala, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: 2. Na Forum niedopuszczalne jest: j) cytowania zbędnych części postów, nie odnoszących się do zamieszczanej odpowiedzi. Zwłaszcza, w przypadku kiedy wypowiedź odnosi się do poprzedniego wpisu.
Qba
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 136
Rejestracja: 19 kwietnia 2004, 15:41
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: Qba »

Ciekaw jestem co z innymi pozycjami sprzedawanymi "poza oficjalnym kanałem dystrybucji" - przede wszystkim mam na myśli karabinki BCM, gdzie swego czasu sami się śmiali z oficjalnej dystrybucji BCM Polska.
Awatar użytkownika
oscyp
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 532
Rejestracja: 01 grudnia 2016, 16:23
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: oscyp »

to teraz przy zakupie czegokolwiek pytać o "kanał dystrybucji"? :/
Awatar użytkownika
kwaki
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 578
Rejestracja: 11 sierpnia 2014, 11:29
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: kwaki »

Hmm, to jest w sumie ciekawy temat, chociaż chyba bardziej jako oddzielny wątek, najlepiej w dziale "Prawo i broń": czy i na ile "oficjalność" kanału dystrybucji (przy założeniu że nadal mówimy o zakupie w sklepie, a nie jakiejś formie indywidualnego importu), ma wpływ na dostępność gwarancji producenta, akcji serwisowych itp., oraz jakie mamy opcje w przypadku problemów z bronią zakupioną w takim "nieoficjalnym" kanale.
Lack of confidence comes from lack of competence.
Zitar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 77
Rejestracja: 08 lipca 2014, 08:50
Tematy: 0
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: Zitar »

Bażant Racibórz - miła obsługa, dobre ceny, dużo sprowadzają na zamówienie.
Makama Opole - super obsługa, bardzo dobre ceny, w magazynie można znaleźć prawdziwe rodzynki za dobre pieniądze.
Centrum Myśliwskie Bardo czyli nasz Leśny Dziadek - super ludzie, dowieźli mi na Górny Śląsk broń z nad morza i nie złupili przy tym.
Hubertechu/Gunmonkey - miło, przyjemnie, profesjonalnie.
BISKUPKING61
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1350
Rejestracja: 19 grudnia 2004, 00:07
Tematy: 110
Lokalizacja: POZNAŃ
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: BISKUPKING61 »

Wiekie podziękowanie dla firmy HUNTER-sejfy, szczególnie dla p. Daniela !!! Szafa dostosowana do moich potrzeb, pomalowana pod kolor poprzedniej- choć wymagało to zmiany na produkcji (aktualna malowanie jest standartowo w innym kolorze), dostawa do domu. W tym miejscu pozdrowienia dla sympatycznego kierowcy, który zręcznie ustawił mebel w docelowym miejscu.
O RA-BA-CIE nie wspomnę, bo to tajemnica negocjacji handlowych :wink:
dziki_pl
Użytkownik komercyjny
Użytkownik komercyjny
Reactions:
Posty: 1443
Rejestracja: 11 września 2007, 08:45
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Użytkownik komercyjny
Kontakt:

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: dziki_pl »

kwaki pisze:Hmm, to jest w sumie ciekawy temat, chociaż chyba bardziej jako oddzielny wątek, najlepiej w dziale "Prawo i broń": czy i na ile "oficjalność" kanału dystrybucji (przy założeniu że nadal mówimy o zakupie w sklepie, a nie jakiejś formie indywidualnego importu), ma wpływ na dostępność gwarancji producenta, akcji serwisowych itp., oraz jakie mamy opcje w przypadku problemów z bronią zakupioną w takim "nieoficjalnym" kanale.
Postaram się nakreślić temat, może to trochę wyjaśni. Nie odnoszę się tutaj do żadnej konkretnej sytuacji. Najciekawszy jest tutaj rynek US
1. Import prosto z fabryki (ew europejski hub) jako oficjalny importer.
2. Import przez reselera, czyli firmę (hurtownię) wskazaną przez producenta jako punkt odbioru.
3. Gunbroker, hurtownie w US itp.

Z naszego doświadczenia 1 jest jedyna z której korzystamy, to zapewnia pełne wsparcie producenta, gwarancję i troskę o markę. Ostatnie jest o tyle ważne że czasami naprawiamy rzeczy które wyłapiemy i nie są usterką "binarną" ale lepiej ją wyeliminować. Dla przykładu, znajdujemy że jeden z manipulatorów działa gorzej niż z ostatniej dostawy. Działa, ale nie tak dobrze i może powodować problemy. Zgłoszenie do producenta, weryfikacja, po kilku dniach mamy kilkaset nowych części. Producent po swojej stronie robi op** swojej kontroli i dziękuje nam za wyłapanie błędu. Dla nich kilkaset takich części to koszt żaden a wpływ na wizerunek marki ogromny. Wymieniamy w każdym egzemplarzy z dostawy mimo że 20% wykazuje problem.
Opcja 2 jest w tych firmach które traktują rynek UE jako dodatek. Gwarancja teoretycznie jest, ale o akcjach jak w pkt 1 ciężko.
Opcja 3 "one-way". Martw się sam. Opcja kusząca, ceny zakupu są często niższe niż w pkt 1 i 2, mogę kupić jedną sztukę bez żadnych minimalek. Ale serwis mam na swojej głowie, a ściągnięcie części jest kłopotliwe bo czasami nie są w sprzedaży bezpośredniej, licencje, papiery, koszty.
Pewnie się dziwicie dlaczego ceny opcji 3 są najniższe, a to dlatego że rynek US rządzi się swoimi prawami, konkurencja ogromna, ceny wyciśnięte do granic możliwości. Ale w razie czego klient wysyła pocztą broń do fabryki i ją odsyłają.
Opcja 1 jest dla firmy kosztowna, dodatkowy dział eksportu, pewien % dla hubów, wliczony koszt obsługi gwarancji. W tym przypadku odsyłanie broni nie wchodzi w grę i często producent spisuje egzemplarz na straty i wysyła nowy. Więcej płacę z cennika hurtowego niż gdybym kupił tą broń na gunbrokerze (nową). Ale mam pewność gwarancji.
Pytanie po co te huby. Taki hub ma być magazynem europejskim firmy co zmniejsza zamieszanie w fabryce i zmniejsza ryzyko postojów na granicach, itd.
Opcja 3 pozwala uzyskać najniższą cenę.
Awatar użytkownika
CATZ
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 101
Rejestracja: 28 stycznia 2016, 17:06
Tematy: 0
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: CATZ »

Dlatego chciałbym pochwalić Magazyn Ubzbrojenia, jak mało który sklep troszczycie sie o klienta, nawet jak już zapłaci i wyjdzie ze sklepu. W Polsce często stosuje sie zasadę „sprzedałem, martw sie sam” , zamiast pytać o niższa cene, warto zacząć zadawać pytania jak wyglada gwarancja, serwis, wsparcie posprzedażowe i czy sprzedawca jest oficjalnym dystrybutorem, bądź sklepem partnerskim.
tomaaso
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 80
Rejestracja: 04 lipca 2018, 09:31
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: tomaaso »

Wojski Bydgoszcz nic dodac nic ujac
Awatar użytkownika
montrala
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 5431
Rejestracja: 29 sierpnia 2005, 16:01
Tematy: 0
Lokalizacja: z Azji
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: montrala »

To jak dodam jak obecnie działa kwestia oficjalnego kanału dystrybucji dla HK w Polsce:

Dystrybutorem jest Cenrex (łączony właśnie z Cenzinem), który ma swoich dealerów. Zasada jest taka, że sprawy reklamacji/gwarancji/rękojmi czy też ewentualnych akcji serwisowych są obsługiwane za pośrednictwem sklepu dealera, który broń sprzedał (mają podział geograficzny). Jeżeli ktoś ma broń kupioną w sklepie u nas, ale broń pochodzi z innego rynku, to Cenrex (Cenzin) nie wspiera obsługi serwisowej. Co wtedy? Wtedy trzeba ścigać sprzedawcę, a on powinien to obsłużyć tak jak broń sprowadził (czyli np. wysłać ją do naprawy do Niemiec, jeżeli stamtąd pochodzi).

TL;DR Generalnie filozofia jest taka że klient ma relacje ze swoim sklepem, który mu broń sprzedał, sklep jest wspierany przez dystrybutora, który mu broń dostarczył, a za dystrybutorem stoi fabryka.
Używam broni marki HK od Heckler&Koch i Cenzin, używam optyki od firmy Kahles, strzelam ze strzelby Typhoon Defence F12 od Omega Military Poland oraz używam amunicji Hornady od firmy Hubertus Pro Hunting.
Awatar użytkownika
compare
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 57
Rejestracja: 08 lipca 2018, 21:58
Tematy: 6
Lokalizacja: Mława
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Sklepy z bronią - subiektywne oceny podejścia do Klienta

Post autor: compare »

W środę zorganizowałem sobie wycieczkę do GUNSERVIS w Tarnówce - 300km :-D
Wstępnie miałem upatrzony pistolet Browning FN150 .22LR a przed wyjazdem jeszcze wpadło mi trochę gotówki, więc doszedł jeszcze karabinek .22LR.
Zapowiedziałem się telefonicznie i trochę popytałem o broń. Kontakt telefoniczny bezproblemowy, miła obsługa, cierpliwa i profesjonalna. Po przyjeździe na miejsce i wejściu do "zbrojowni" banan na gębie bo wszędzie dookoła na półkach "żelastwo" - miło popatrzeć :-D
Szeroka oferta pistoletów bocznego zapłonu, Walthery GSP, FNy, Hammerli - pooglądałem i wybrałem FNa którego wstępnie wypatrzyłem już w ofercie internetowej. Bardzo zadbany egzemplarz z chwytem wyposażonym w regulowaną półkę.
Potem przegląd kilku karabinków i wybrałem Anschutza 54, też bardzo zadbana broń.
Obydwa nabytki postrzelane wczoraj, wszystko śmiga super, pistolet jak dla mnie rewelacyjny, karabinek obiektywnie sprawdzę jak będzie cieplej na odkrytej strzelnicy, na razie pyknięte ze 30szt na 25m na zamkniętym obiekcie, ale już widać że jest bardzo dobrze, jest potencjał.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z obsługi i zakupionych zabawek.
Dodam jeszcze, że zaproponowano mi możliwość dowozu broni w umówione miejsce (np Warszawa) z tym, że wtedy wchodzi w grę tylko wybrany egzemplarz, handel "obwoźny" wykluczony :-D
Ogólnie bardzo polecam sklep, troszkę szkoda, że nie mają możliwości postrzelania chociażby z bocznego zapłonu.
KS Garda
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Broń i amunicja - WBP”