Test i opis IŻ-38 - IZH 38
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- ahael
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 804
- Rejestracja: 23 sierpnia 2009, 18:43
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Whole World
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam!
Kolejny zakochany w złomie IŻ łom przez duże Z. Dobry i ładny wizualnie sprzecik, tylko...
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?p=909041#909041
- Potrzebowałbym szczerbinki ( to n kostce lufy ( Boże, zaraz mnie zabija za to , tyle wiatrówek przeleciało przez łapy a nie wie co jest co )
-Bocznej śrubki dokręcającej łoże do złomu
-kupię iża 22 lub 38
-zajmę się renowacją osady - efekt zobaczycie jak skończę
wsjo haraszo kamraci //;p
Kolejny zakochany w złomie IŻ łom przez duże Z. Dobry i ładny wizualnie sprzecik, tylko...
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?p=909041#909041
- Potrzebowałbym szczerbinki ( to n kostce lufy ( Boże, zaraz mnie zabija za to , tyle wiatrówek przeleciało przez łapy a nie wie co jest co )
-Bocznej śrubki dokręcającej łoże do złomu
-kupię iża 22 lub 38
-zajmę się renowacją osady - efekt zobaczycie jak skończę
wsjo haraszo kamraci //;p
- Darlon
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 883
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 19:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
małe odgrzanie tematu...
mój iż z relacji ojca okazuje się być starszy niż pisano wcześniej. z jego relacji wynika że kupił go w ostatnich dniach kwietnia 1981 roku w sklepie myśliwskim na grunwaldzkiej w rzeszowie. w katowicach nie mieli, pojechał do cieszyna po slavię, ale nie było. kończyło mu się zezwolenie na zakup więc zaraz przed jego końcem rzutem na taśmę pojechał do rzeszowa i kupił iża nawet nie strzelając z niego. tak więc wiatrówka w 2011 roku skończy 30 lat
tak przy okazji, czy możecie polecić jakiegoś dobrego speca co by mi chciał zrobić szynę w iżu? bardzo chciał bym zrobić taki zabieg na niej. chociażby żeby zamontować jakąś lunetę max do 6-8x. ciekawe też jak by się spisał jakiś kolimator. niestety airgunservice zdaje się mnie zlewać. prosiłem i mówią że nie mają czasu bo terminy, ja na to że dobrze zapłacę, ale odpowiedzi brak. chyba że Hogan się zlituje i zrobi to dla mnie czytając to
w ciągu kilku dni wymienię również sprężynę w iżu. zakupiłem właśnie nową u pepików do slavii 630/31. jak zrobię testy prędkości to umieszczę
mój iż z relacji ojca okazuje się być starszy niż pisano wcześniej. z jego relacji wynika że kupił go w ostatnich dniach kwietnia 1981 roku w sklepie myśliwskim na grunwaldzkiej w rzeszowie. w katowicach nie mieli, pojechał do cieszyna po slavię, ale nie było. kończyło mu się zezwolenie na zakup więc zaraz przed jego końcem rzutem na taśmę pojechał do rzeszowa i kupił iża nawet nie strzelając z niego. tak więc wiatrówka w 2011 roku skończy 30 lat
tak przy okazji, czy możecie polecić jakiegoś dobrego speca co by mi chciał zrobić szynę w iżu? bardzo chciał bym zrobić taki zabieg na niej. chociażby żeby zamontować jakąś lunetę max do 6-8x. ciekawe też jak by się spisał jakiś kolimator. niestety airgunservice zdaje się mnie zlewać. prosiłem i mówią że nie mają czasu bo terminy, ja na to że dobrze zapłacę, ale odpowiedzi brak. chyba że Hogan się zlituje i zrobi to dla mnie czytając to
w ciągu kilku dni wymienię również sprężynę w iżu. zakupiłem właśnie nową u pepików do slavii 630/31. jak zrobię testy prędkości to umieszczę
Investarm Hawken .45"
P-H Enfield 1858
P-H Enfield 1858
- variag
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 10180
- Rejestracja: 15 kwietnia 2003, 20:34
- Tematy: 192
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
W ostatnim Strzale ( styczeń/luty 2011) ukazał się fajny artykuł o Iż-38.
Ale nazwanie w nim wersji Iż-38P wersją "kryzysową" to duża przesada.
Owszem, mi też się on nie podoba, ale ta wersja to nie był efekt kryzysu tylko efekt modernizacji i standaryzacji wiatrówek w byłym ZSRR.
Ale nazwanie w nim wersji Iż-38P wersją "kryzysową" to duża przesada.
Owszem, mi też się on nie podoba, ale ta wersja to nie był efekt kryzysu tylko efekt modernizacji i standaryzacji wiatrówek w byłym ZSRR.
Zbyt często pragnienie tego czego nie mamy
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
- przemo13067
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 184
- Rejestracja: 25 maja 2007, 05:26
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Koszalin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Nie wiem skąd wziąłeś te dane, ale odnośnie IŻ-38P ja również nie zgodzę się z Tobą. A mianowicie mój szwagier posiada taką wiatrówkę i posiada ona rygiel blokady lufy, nie posiada frezów pod montaż, uszczelka lufy jest ze skóry, kolba drewniana Podobnie jak moja bez litery "P". Napis umieszczony jest na końcu cylindra przy korku systemowym.variag pisze:Sprężyna oryginalna czeska od Slavi 630 i 631 jest taka sama.Darlon pisze:
sprężyna od slavii? której? 630? bo wiem że od późniejszych wymaga przycięcia, niewielkiego ale wymaga... jak z wymiarami sprężyny? drut się zgadza? nie będzie bić za mocno w czoło cylindra?
chodzi o uszczelkę polimerową na wcisk? bo o takiej wiem że były stosowane. czy była przykręcana? według mnie póki co sprawdza się skóra.
Nic nie trzeba skracać.
Uszczelki polimerowe w Iż-38s pojawiły się w ostatniej wersji w ramach dalszej unifikacji bądź rozwoju konstrukcji pod kątem wprowadzenia na rynek wiatrówki MP-512.
Montowane są podobnie jak w MP-512 na wcisk.
Generalnie były trzy wersje Iż-38
Klasyczny Iż-38 bez szyny pod montaż celownika, z ryglem blokady lufy, lufą o 12 nitkach gwintu i szczerbinką mocowaną na jaskółczy ogon na kostce lufy.
Wiatrówka posiadała dwuczęściową prowadnicę sprężyny. Uszczelka tłoka skurzana mocowana śrubą do tłoka.
Iż-38p, brak już było rygla lufy, wiatrówka miała szynę pod montaż optyki
Iż-38s to wiatrówka w której fabrycznie jest szyna montażu do celownika optycznego, zmodyfikowany celownik nie wiadomo czemu aż tak rozbudowany przeniesiony z kostki lufy na cylinder, a lufie ma tylko 6 nitek gwintu.
Bez prowadnicy sprężyny głównej. Uszczelka tłoka z poliamidu mocowana na wcisk w tłok.
To miał być taki "milowy krok" w stosunku do Iż-38 z 1979 roku.
Ad Gallernik
Miałem Iż-40, sprzedałem, zapomniałem i się cieszę.
Podobnie i Iż53 m, miał już dwa razy dłuższą linię celowania ale to chyba była jego jedyna zaleta w stosunku do Iż-40.
Co do roku produkcji w Iż-40 masz rację, dwie pierwsze cyfry to rok produkcji "89" to rok 1989.
ps Iż-38 w 1979 roku kosztował 40 rubli
P-99/9x19P, P-17 (.177), HW30S
- variag
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 10180
- Rejestracja: 15 kwietnia 2003, 20:34
- Tematy: 192
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
- Darlon
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 883
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 19:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
jak by mi się nie udało zakupić to można by się zwrócić o skan?variag pisze:W ostatnim Strzale ( styczeń/luty 2011) ukazał się fajny artykuł o Iż-38.
Ale nazwanie w nim wersji Iż-38P wersją "kryzysową" to duża przesada.
Owszem, mi też się on nie podoba, ale ta wersja to nie był efekt kryzysu tylko efekt modernizacji i standaryzacji wiatrówek w byłym ZSRR.
Investarm Hawken .45"
P-H Enfield 1858
P-H Enfield 1858
- variag
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 10180
- Rejestracja: 15 kwietnia 2003, 20:34
- Tematy: 192
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Generalnie artykuł jest bardzo fajnie napisany, w pozytywnym świetle stawia tę mała sympatyczną wiatróweczkę.
Ale w tym artykule brakuje niestety tarcz.
Choćby od kolegi witboja.
Słowem nawet nie jest wspomniana ostatnia wersja Iż-a 38 czyli wersja "S".
Ta ze szczerbinką montowaną na cylindrze, a nie w kostce lufy.
Też szkoda.
Z osobistych uwag do artykułu, autor twierdzi że można montować uszczelkę tłoka od Slavi, mi sie to nie udało, pomimo że przerobiłem nieco jej mocowanie.
Zwyczajnie nie weszła do cylindra, miała za dużą średnicę.
Ale być może miałem "felerny" egzemplaż, albo uszczelki, albo Iż-a.
Choć już od kilku dni zastanawiam się czy zabrałbym "Jeżyka" na bezludną wyspę.
Jeśli już to ja wolałbym hybrydę MP-512 z Iż-38.
Ale w tym artykule brakuje niestety tarcz.
Choćby od kolegi witboja.
Słowem nawet nie jest wspomniana ostatnia wersja Iż-a 38 czyli wersja "S".
Ta ze szczerbinką montowaną na cylindrze, a nie w kostce lufy.
Też szkoda.
Z osobistych uwag do artykułu, autor twierdzi że można montować uszczelkę tłoka od Slavi, mi sie to nie udało, pomimo że przerobiłem nieco jej mocowanie.
Zwyczajnie nie weszła do cylindra, miała za dużą średnicę.
Ale być może miałem "felerny" egzemplaż, albo uszczelki, albo Iż-a.
Choć już od kilku dni zastanawiam się czy zabrałbym "Jeżyka" na bezludną wyspę.
Jeśli już to ja wolałbym hybrydę MP-512 z Iż-38.
Zbyt często pragnienie tego czego nie mamy
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
- przemo13067
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 184
- Rejestracja: 25 maja 2007, 05:26
- Tematy: 11
- Lokalizacja: Koszalin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Mi konkretnie chodziło o IŻ-38P, a nie 38. Więc odnieś się do tej partii i postu, który napisałeś powyżej i napisz skąd masz te dane, a najlepiej to podaj zródło ?variag pisze:Oczywiście masz prawo.
Strzelałem z Iż-38 w polimerze z dźwignią rygla lufy, uszczelką lufy w postaci oringa, gwintem w lufie 6-cio nitkowym i frezami pod optykę.
P-99/9x19P, P-17 (.177), HW30S
- variag
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 10180
- Rejestracja: 15 kwietnia 2003, 20:34
- Tematy: 192
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Co do rygla nie będę się upierał, chyba jednak był ten Iż był zwyczajnie łamany, bez blokady..
Ale jest to do ustalenia bo kolega dalej go (chyba) posiada.
Źródło, takie który by Ciebie satysfakcjonowało chyba nie istnieje, w każdym razie nie w Polsce lub ja go nie znam.
Została wydana w Rosji książka o produkcji pneumatyki w IZMECH-u, ale nie mam jej i nawet nie znam jej treści.
Nawet Rosjanie na swoich forach niezbyt potrafią "rozgryźć" wersje Iż-38, ich oznaczenia, lata produkcji, numery seryjne (te literowo-cyfrowe) i zagadki z szyną pod montaż w Iż-38P.
Również w których wersjach: jakie powinny być seryjnie montowane prowadnice.
Mój jest chyba z pierwszych partii bo ma dwuczęściową.
Wersja "P" powinna mieć pojedynczą montowaną w tłok, a wersja "S" powinna być bez prowadnicy sprężyny.
Wersja Iż-38P występowała (wg Iż. Mech. Zaw.) w trzech wersjach osad: z tworzywa sztucznego (mocowanie śrubami od spodu), i w dwóch drewnianych: klasycznym i z osadą typu "Monte Carlo" (mocowanie dwoma śrubami z boku i jedną od spodu).
I nie miała dźwigienki rygla lufy.
Zwykłe klasyczne Iż-38 pierwszego modelu (te z dźwigienką lufy) też były w wersji z kolbą z plastyku, z tym że nie była to wersja Iż-38P, tylko Iż-38.
Jak więc widzisz jest trochę zagadek w temacie Iż-a 38-go.
Ale jest to do ustalenia bo kolega dalej go (chyba) posiada.
Źródło, takie który by Ciebie satysfakcjonowało chyba nie istnieje, w każdym razie nie w Polsce lub ja go nie znam.
Została wydana w Rosji książka o produkcji pneumatyki w IZMECH-u, ale nie mam jej i nawet nie znam jej treści.
Nawet Rosjanie na swoich forach niezbyt potrafią "rozgryźć" wersje Iż-38, ich oznaczenia, lata produkcji, numery seryjne (te literowo-cyfrowe) i zagadki z szyną pod montaż w Iż-38P.
Również w których wersjach: jakie powinny być seryjnie montowane prowadnice.
Mój jest chyba z pierwszych partii bo ma dwuczęściową.
Wersja "P" powinna mieć pojedynczą montowaną w tłok, a wersja "S" powinna być bez prowadnicy sprężyny.
Wersja Iż-38P występowała (wg Iż. Mech. Zaw.) w trzech wersjach osad: z tworzywa sztucznego (mocowanie śrubami od spodu), i w dwóch drewnianych: klasycznym i z osadą typu "Monte Carlo" (mocowanie dwoma śrubami z boku i jedną od spodu).
I nie miała dźwigienki rygla lufy.
Zwykłe klasyczne Iż-38 pierwszego modelu (te z dźwigienką lufy) też były w wersji z kolbą z plastyku, z tym że nie była to wersja Iż-38P, tylko Iż-38.
Jak więc widzisz jest trochę zagadek w temacie Iż-a 38-go.
Zbyt często pragnienie tego czego nie mamy
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
- Malone
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 19:19
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Witam. jestem tu nowy ale z wiatrówkami mam do czynienia od dłuższego czasu. Moją pierwszą wiatrówką był właśnie IŻ-38P w polimerze czy inaczej zwanym plastiku, nie miał szyny pod optykę ani rygla lufy ani prowadnicy. Uszczelka tłoka była zrobiona z jakiejś nędznej gumy i już po kilku strzałach miałem ładnie wycięte (o wylot cylindra) 2 otwory w uszczelce a śrut zostawał w lufie. Wiatrówka była wyprodukowana prawdopodobnie w 1990 roku
- variag
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 10180
- Rejestracja: 15 kwietnia 2003, 20:34
- Tematy: 192
- Lokalizacja: Bełchatów
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Wyszło by na to ze sufix "P" wcale nie oznacza wiatrówki w łożu polimerowym (plastykowym) ale oznaczało by raczej model "przebudowany".
Do 1989 roku wypuszczano Iże-38 ze skórzanymi uszczelkami tłoka, a po wprowadzeniu wersji Iż-38 P zmieniono budowę czoła tłoka i zastąpiono przykręcaną uszczelkę skórzaną uszczelką polimerową montowaną na wcisk.
Ale ze skąpych danych wynika że nie była ona dokładnie taka sama jak w modelu MP-512.
Do 1989 roku wypuszczano Iże-38 ze skórzanymi uszczelkami tłoka, a po wprowadzeniu wersji Iż-38 P zmieniono budowę czoła tłoka i zastąpiono przykręcaną uszczelkę skórzaną uszczelką polimerową montowaną na wcisk.
Ale ze skąpych danych wynika że nie była ona dokładnie taka sama jak w modelu MP-512.
Zbyt często pragnienie tego czego nie mamy
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
nie pozwala nam się cieszyć tym co posiadamy.
- Malone
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 39
- Rejestracja: 15 lutego 2011, 19:19
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Zgadza się: czoło tłoka nie było płaskie , miało kształt grzybka na który wciskało się uszczelkę wykonaną z materiału podobnego do gumy w czarnym kolorze .Jeśli dobrze pamiętam to gwint lufy miał 6 rys a uszczelka lufy była umieszczona na wylocie cylindra. Ogólnie oprócz uszczelki tłoka wiatrówka nie sprawiała żadnych problemów.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 grudnia 2008, 13:02
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Jak dostanę egzemplarz autorski to mogę przesłać skan Artykuł jest subiektywy i zawiera zarówno moje doświadczenia z "jeżami" jak i wiedzę zaczerpniętą na forach. PS. rozwiązał się worek z IŻ-ami na Alledrogo, wyprzedaje ten, co zwykle ma tony Łuczników, więc brać, póki sąLopi69 pisze:W tym artykule kolega Galernik opisał swojego (kiedyś mojego) Iża38. Niestety jeszcze nie czytałem .
Łucznik wz. 70 '72, HW-35 "Burgo", CZ vz. 35 & vz. 47
- Darlon
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 883
- Rejestracja: 31 grudnia 2009, 19:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy