HW97 PG2+ (Vortek DIY kit)
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
HW97 PG2+ (Vortek DIY kit)
Naszła mnie chwila słabości i zamówiłem u naszych kolegów zza wielkiej wody ichni opatentowany system zamkniętej sprężyny.
Wysyłka z USA szybka, ale nasza Poczta i służby celne kazały mi czekać extra tydzień no i dosoliły co nie co na rzecz Państwa.
Mówi się trudno.
Dziś odebrałem...
A w środeczku : PG2+ module DIY kit do HW97, trzy zapasowe sprężyny, zapasowa uszczelka tłoka i lufy.
Zrobiłem małe porównanie fabrycznej, skracanej uszczelki tłoka i nowej, oraz uszczelek lufy.
Uszczelka lufy minimalnie grubsza i twardsza.
Uszczelka tłoka tak samo twarda jak oryginał, ma dodatkowe prowadzenie. Jest grubsza i ma minimalnie większą wargę do skracanej uszczelki HW.
Przy okazji okazało się, że uszczelkę lufy mam już trochę dojechaną, natomiast na uszczelce tłoka zero śladów zużycia. Weihrauch robi dobre uszczelki (uszczelki parę lat pracy już mają).
Jeszcze szybki rzut na mazidło, którego i tak nie użyję oraz podkładki dystansowe (zapewne od jakiegoś Johna D.)
Sprężyna dobre splanowana, średnica drutu 3.3mm, wymiar wewnętrzny 12.9mm.
Siedzi ciasno na prowadnicy wewnętrznej, prowadnica zewnętrzna luźna (co by sprężyna miała jak pracować). Całość zamknięta jakąś uszczelką, trudno się do tego dobrać...
... Ale to kiedy indziej, jak dojdzie do wymiany sprężyny.
Uszczelka lufy na swoje miejsce :
Okleinę carbon musiałem potem zdjąć, za ciasno cylinder wchodził do systemu.
Zmontowany tłok :
Czary, mary, moje magiczne smary (jak ja je lubię przyrządzać :lol: )
Po zmontowaniu zestawu (długość całego zestawu 232mm) - napięcie wstępne takie, że się palcami system skręca :
I gotowe :
Całość ponoć ustawione na 16J (około 240 m/s)
Sprawdzę jak wyjdę na polankę (mam tylko chrono bramkowe duże, więc dopiero na słoneczku sprawdzę).
Dębowy robi mi również swój zestaw zamkniętej sprężyny do HW97, więc niedługo będę miał porównanie. Rozwiązanie Maćka znam (mam już kit Dębowego w Prosporcie).
Są to dwa podobne, acz różne rozwiązania.
Patent Dębowego wydaje się jednak bardziej zaawansowany technologicznie.
Jak już będę miał oba, to porównam który jest lepsiejszy :D
Wysyłka z USA szybka, ale nasza Poczta i służby celne kazały mi czekać extra tydzień no i dosoliły co nie co na rzecz Państwa.
Mówi się trudno.
Dziś odebrałem...
A w środeczku : PG2+ module DIY kit do HW97, trzy zapasowe sprężyny, zapasowa uszczelka tłoka i lufy.
Zrobiłem małe porównanie fabrycznej, skracanej uszczelki tłoka i nowej, oraz uszczelek lufy.
Uszczelka lufy minimalnie grubsza i twardsza.
Uszczelka tłoka tak samo twarda jak oryginał, ma dodatkowe prowadzenie. Jest grubsza i ma minimalnie większą wargę do skracanej uszczelki HW.
Przy okazji okazało się, że uszczelkę lufy mam już trochę dojechaną, natomiast na uszczelce tłoka zero śladów zużycia. Weihrauch robi dobre uszczelki (uszczelki parę lat pracy już mają).
Jeszcze szybki rzut na mazidło, którego i tak nie użyję oraz podkładki dystansowe (zapewne od jakiegoś Johna D.)
Sprężyna dobre splanowana, średnica drutu 3.3mm, wymiar wewnętrzny 12.9mm.
Siedzi ciasno na prowadnicy wewnętrznej, prowadnica zewnętrzna luźna (co by sprężyna miała jak pracować). Całość zamknięta jakąś uszczelką, trudno się do tego dobrać...
... Ale to kiedy indziej, jak dojdzie do wymiany sprężyny.
Uszczelka lufy na swoje miejsce :
Okleinę carbon musiałem potem zdjąć, za ciasno cylinder wchodził do systemu.
Zmontowany tłok :
Czary, mary, moje magiczne smary (jak ja je lubię przyrządzać :lol: )
Po zmontowaniu zestawu (długość całego zestawu 232mm) - napięcie wstępne takie, że się palcami system skręca :
I gotowe :
Całość ponoć ustawione na 16J (około 240 m/s)
Sprawdzę jak wyjdę na polankę (mam tylko chrono bramkowe duże, więc dopiero na słoneczku sprawdzę).
Dębowy robi mi również swój zestaw zamkniętej sprężyny do HW97, więc niedługo będę miał porównanie. Rozwiązanie Maćka znam (mam już kit Dębowego w Prosporcie).
Są to dwa podobne, acz różne rozwiązania.
Patent Dębowego wydaje się jednak bardziej zaawansowany technologicznie.
Jak już będę miał oba, to porównam który jest lepsiejszy :D
TX200 HC + Vortex Viper
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 376
- Rejestracja: 28 listopada 2011, 09:51
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Czy mógłbyś opisać o co chodzi z tym "systemem zamkniętej sprężyny" ? Troszkę zaniedbałem moje HW 97 i trochę ciężko jest mi ogarnąć tą innowacyjność.
Czy tłok i cylinder również wchodzą w skład tego "kita" ?
Co to jest prowadnica zewnętrzna i jak działa?
Czy średnice cylindra i tłoka różnią się od oryginalnych? Na zdjęciu widzę tylko nową sprężynę i uszczelki tłoka oraz lufy.
Czy tłok i cylinder również wchodzą w skład tego "kita" ?
Co to jest prowadnica zewnętrzna i jak działa?
Czy średnice cylindra i tłoka różnią się od oryginalnych? Na zdjęciu widzę tylko nową sprężynę i uszczelki tłoka oraz lufy.
LGM-2 / AA S510 LE
- yogi9
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 354
- Rejestracja: 10 czerwca 2010, 08:27
- Tematy: 4
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
PETa trzeba zdemontować.
System zamkniętej sprężyny polega na tym, że jest drugie prowadzenie sprężyny - zewnętrzne.
Sprężyna chodzi osiowo po prowadnicach i jest wytłumiona. Cykl strzału zbliżony do gas-ramu - tak bym to ujął.
Tłok i cylinder standardowy. W moim przypadku z tzw. lazaglide.
System zamkniętej sprężyny polega na tym, że jest drugie prowadzenie sprężyny - zewnętrzne.
Sprężyna chodzi osiowo po prowadnicach i jest wytłumiona. Cykl strzału zbliżony do gas-ramu - tak bym to ujął.
Tłok i cylinder standardowy. W moim przypadku z tzw. lazaglide.
Ostatnio zmieniony 18 lipca 2015, 17:18 przez MI-6, łącznie zmieniany 1 raz.
TX200 HC + Vortex Viper
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 376
- Rejestracja: 28 listopada 2011, 09:51
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Rogers
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 95
- Rejestracja: 05 października 2014, 18:37
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 35
- Rejestracja: 08 października 2013, 19:09
- Tematy: 1
- Lokalizacja: poznan
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Sprzęt przemierzony?O cyfre za ten zestaw to nawet nie pytam:)MI-6 pisze:Sprawdzę jak wyjdę na polankę (mam tylko chrono bramkowe duże, więc dopiero na słoneczku sprawdzę).
Ostatnio zmieniony 07 lipca 2015, 05:44 przez Tomekk1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomx hw 77+doc aa prosport +burek Poznań
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Mam już również zestaw od Dębowego.
Tak na szybko :
Oba zestawy ze swoją uszczelką. Trzymanie prędkości w zakresie +/- 1 m/s
Uszczelka Vorteka zdecydowanie wolniejsza (zwalnia o 14-15 m/s) prawdopodobnie robi więc więcej tarcia. Wymiar zewnętrzny uszczelki jest większy od uszczelki HW (skracanej) i zamiast wargi jest wklęśnięcie w uszczelce. Ale trzyma ładnie, mimo wszystko pójdzie do lamusa , czyli szufladki na czarną okazję...
W obu zestawach cykl strzału jest podobny, czyli bardzo szybki i zbliżony do Gas-ramu.
Mimo, iż konstrukcyjnie zestawy różnią się, działają bardzo podobnie.
Kop jest, takie szybkie puk, wyczuwalny (w obu zestawach).
Cena : Vortek kosztuje w EU prawie 100 ojro + PP, ze stanów ściągałem za 90$ + PP + cło + vat (i 3 sprężyny na zapas, czego u dystrybutora w EU chyba nie uraczymy), więc wyszło podobnie. Kupiłem ze Stanów, bo akurat dystrybutor (ProGunner.eu) nie miał na stanie.
Zestaw Maćka z dopasowaniem i poprawkami po fabryce wyjdzie raczej taniej.
Po za tym jest lepiej (bardziej zaawansowanie) zrobiony.
Mi udało się dostać KIT-a Maćka, chociaż jeszcze ich nie robi, ale dopasowanie i testy na chrono pokazały, że wspólnie dobrze obliczyliśmy sprężynę i wszystko śmiga OK.
Oba zestawy uważam, że działają tak samo.
Przynajmniej mam teraz zapas sprężyn do HW na ładnych kilka lat
P.S. Foto z zestawu Dębowego, porównania i wyniki na chrono wrzucę prawdopodobnie w weekend.
Tak na szybko :
Oba zestawy ze swoją uszczelką. Trzymanie prędkości w zakresie +/- 1 m/s
Uszczelka Vorteka zdecydowanie wolniejsza (zwalnia o 14-15 m/s) prawdopodobnie robi więc więcej tarcia. Wymiar zewnętrzny uszczelki jest większy od uszczelki HW (skracanej) i zamiast wargi jest wklęśnięcie w uszczelce. Ale trzyma ładnie, mimo wszystko pójdzie do lamusa , czyli szufladki na czarną okazję...
W obu zestawach cykl strzału jest podobny, czyli bardzo szybki i zbliżony do Gas-ramu.
Mimo, iż konstrukcyjnie zestawy różnią się, działają bardzo podobnie.
Kop jest, takie szybkie puk, wyczuwalny (w obu zestawach).
Cena : Vortek kosztuje w EU prawie 100 ojro + PP, ze stanów ściągałem za 90$ + PP + cło + vat (i 3 sprężyny na zapas, czego u dystrybutora w EU chyba nie uraczymy), więc wyszło podobnie. Kupiłem ze Stanów, bo akurat dystrybutor (ProGunner.eu) nie miał na stanie.
Zestaw Maćka z dopasowaniem i poprawkami po fabryce wyjdzie raczej taniej.
Po za tym jest lepiej (bardziej zaawansowanie) zrobiony.
Mi udało się dostać KIT-a Maćka, chociaż jeszcze ich nie robi, ale dopasowanie i testy na chrono pokazały, że wspólnie dobrze obliczyliśmy sprężynę i wszystko śmiga OK.
Oba zestawy uważam, że działają tak samo.
Przynajmniej mam teraz zapas sprężyn do HW na ładnych kilka lat
P.S. Foto z zestawu Dębowego, porównania i wyniki na chrono wrzucę prawdopodobnie w weekend.
TX200 HC + Vortex Viper
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Używam smaru bardzo lepkiego, coś w stylu hoganowego.yogi9 pisze:Z tego co zauważyłem w systemie zamkniętej sprężyny,to nie można założyć osłony przeciw smarowej tłoka ,więc jest możliwość występowania częstszego diesla po zrzuceniu smaru na uszczelkę tłoka(ale to moje misianie)
Nie jest to smar molibdenowy, nie zrzuca się ze sprężyny, używa się go tyle co by tylko film był na sprężynie, więc PET zbędny.
Po za tym prowadnica zewnętrzna spełnia również zadanie PETa.
Co było nie tak?grzesma1 pisze:Co do grubszej uszczelki lufy, to próbowałem i nie wypaliło.
Karabinek szczelny, trzyma prędkość w zakresie +/- 1m/s
Testów terenowych jeszcze nie robiłem z braku czasu, może w ten weekend mi się uda...
TX200 HC + Vortex Viper
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
I wizualizacja zestawów (od góry : kit Dębowego, poniżej Vortek PG2)
Zestawy różnią się grubością sprężyny, stąd kit Maćka jest dłuższy o 20mm.
Zestaw PG2 nie ma przegubowej prowadnicy, a Maćka ma, to główna różnica konstrukcyjna.
W obu zestawach prowadnice zewnętrzna i wewnętrzna obracają się niezależnie.
Prowadnica w zestawie Vorteka jest baaaardzo spasowana, Dębowego tylko lekko w +.
Test śrutu (PEGI 18):
https://youtu.be/EefTyw1v4mY
Śrut po strzale praktycznie został w miejscu.
Podsumowując krótko : oba zestawy świetne
Zestawy różnią się grubością sprężyny, stąd kit Maćka jest dłuższy o 20mm.
Zestaw PG2 nie ma przegubowej prowadnicy, a Maćka ma, to główna różnica konstrukcyjna.
W obu zestawach prowadnice zewnętrzna i wewnętrzna obracają się niezależnie.
Prowadnica w zestawie Vorteka jest baaaardzo spasowana, Dębowego tylko lekko w +.
Test śrutu (PEGI 18):
https://youtu.be/EefTyw1v4mY
Śrut po strzale praktycznie został w miejscu.
Podsumowując krótko : oba zestawy świetne
TX200 HC + Vortex Viper
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Miałem w osadzie drewnianej typ "sport", czyli standardową, miałem w osadzie syntetycznej T i mam teraz w tej.
Plastiki lubię, więc mi pasowało, osada pełna, trochę bardziej ciąży na lufę niż drewniana. Pod stopką mała kieszonka na regulację dociążenia.
Osada dużo wygodniejsza od osady standardowej.
Ale... zmieniłem na tą
@swinka : używam smaru bardzo lepkiego i gęstego na bazie litu. Ale molibdenowe też są ok, mi ten po prostu bardziej pasuje.
Plastiki lubię, więc mi pasowało, osada pełna, trochę bardziej ciąży na lufę niż drewniana. Pod stopką mała kieszonka na regulację dociążenia.
Osada dużo wygodniejsza od osady standardowej.
Ale... zmieniłem na tą
@swinka : używam smaru bardzo lepkiego i gęstego na bazie litu. Ale molibdenowe też są ok, mi ten po prostu bardziej pasuje.
TX200 HC + Vortex Viper
- MI-6
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1028
- Rejestracja: 19 lutego 2012, 04:37
- Tematy: 17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Czas na dalsze testy z kitem Vorteka. Nie dawał mi spokoju.
Więc sprężyna siadła, znaczy ułożyła się. Skróciła się o jakieś mniej więcej 4-5mm.
Dałem podkładkę 6mm. Prędkość skoczyła z 222/3 m/s (po ułożeniu) na 249 m/s.
Karramba
Szukam więc złotego środka.
Podkładka 4.1mm - mam.
Ale nie daję pod sprężynę, tylko pod kapelusz jako drugie łożysko. Ot tak sobie wymyśliłem.
240-241 m/s, innych wyników nie ma.
Cykl strzału jeszcze lepsiejszy. Może to poprzez dodatkowe łożyskowanie. Zobaczy się...
Teraz tylko nauczyć się strzelać
Więc sprężyna siadła, znaczy ułożyła się. Skróciła się o jakieś mniej więcej 4-5mm.
Dałem podkładkę 6mm. Prędkość skoczyła z 222/3 m/s (po ułożeniu) na 249 m/s.
Karramba
Szukam więc złotego środka.
Podkładka 4.1mm - mam.
Ale nie daję pod sprężynę, tylko pod kapelusz jako drugie łożysko. Ot tak sobie wymyśliłem.
240-241 m/s, innych wyników nie ma.
Cykl strzału jeszcze lepsiejszy. Może to poprzez dodatkowe łożyskowanie. Zobaczy się...
Teraz tylko nauczyć się strzelać
TX200 HC + Vortex Viper