Identyfikacja regulatora

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

W trzewiach kartusza znalazłem takie coś
Obrazek
Może ktoś miał z czymś takim do czynienia i zna twórcę tego rega.
Bedę wdzięczny za informację.
Miałem w swoich rękach trzy produkty rodzimych speców ale ten jest zupełnie inny.
Pozdrawiam Piotr
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
Michaus
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 1394
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
Tematy: 69
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Michaus »

Ułatw trochę tę zagadkę i napisz w kartuszu od czego to siedziało.
Mam wrażenie, że gdzieś już to widziałem, ale nie mogę skojarzyć gdzie.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Spieszę z podpowiedzią, znalazłem to w AA S410 ale poprzedni właściciel nie był nawet świadomy jego istnienia więc chyba nie bardzo to pomoże.
Chodzi mi głównie o wymiary oringów bo te były tak spłaszczone i twarde, że łamały się w palcach więc nie miały prawa czegokolwiek uszczelniać.
Chciałbym go przywrócić do stanu używalności a bez wymiany wszystkich będzie to niemożliwe.
Wewnątrz są dwa małe i sprężynki talerzowe.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
Michaus
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 1394
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
Tematy: 69
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Michaus »

To może być IR (regulator Igora Jeleńskiego). Celowo piszę "może", bo nigdy nie miałem w rękach ani IR, ani regulatora Luki.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Tylko jak się z nim skontaktować?
Dzisiaj kupiłem oringi "na oko", przez chwilę trzymał 100b po czym skoczyło zrównało się z tym w kartuszu i zaczęło otworem odpowietrzajacym uchodzić po mału powietrze. Pewnie dałem za małe.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
Michaus
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 1394
Rejestracja: 20 maja 2010, 14:04
Tematy: 69
Lokalizacja: Pabianice
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Michaus »

Z Igorem, to może być trudny temat.
Pogniewał się na wszystkich.
Jak się okazało, że z jego regulatorami są problemy, to ludzie mieli "roszczenia gwarancyjne", a on niezbyt wiązał się z ich problemami.
Od tego czasu "ma zaległe wakacje".
Miał być "cud techniki", a skończyło się tak: http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=26&t=48860

Oczywiście mogę się mylić, jeśli jest ktoś, kto będzie w stanie stwierdzić ze 100% pewnością, czyja to konstrukcja, to niech mnie poprawi.
"Nie muszę wyważać drzwi co już zostały wyważone."
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Tak się domyślam, czytałem.
Igora znalazłem też na Elektrodzie ale tam logował się ostatnio ponad rok temu.
Poszukam na f ale strasznie nie lubię tego, nazwijmy to forum
Niektóre wypowiedzi Igora pozostały w cytatach ale nie znalazłem nic na temat wielkości tych oringów.
Będę próbował z różnymi wymiarami, jest nadzieja bo przez chwilę działał.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
tommylee
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 2591
Rejestracja: 13 maja 2007, 10:24
Tematy: 159
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: Administratorzy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: tommylee »

Może to ci pomoże
http://www.neodynamic.pl/poradnik/tabel ... ingow.html

Mam w piwnicy reduktor Igora.
Jak znajdę chwilkę to tam zejdę i zrobię zdjęcia - ale po południu.
Pozdrawiam Tomek :-)
LG300 XT + LCS 35*45 / Leupold 3-9*33 EFR
http://forum-bron.pl/app.php/rules
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Będę dozgonnie wdzięczny.
Jak mierzyłem na szybko w sklepie to wychodziły jakieś dziwne ułamki w wymiarach.
Wyciągnę go jeszcze raz i pomierze ale spuszczanie powietrza w AA to jakieś nieszczęście.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
tommylee
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 2591
Rejestracja: 13 maja 2007, 10:24
Tematy: 159
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: Administratorzy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: tommylee »

ok, po południu go znajdę i zrobię zdjęcia.
Pozdrawiam Tomek :-)
LG300 XT + LCS 35*45 / Leupold 3-9*33 EFR
http://forum-bron.pl/app.php/rules
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Rozbieram po mału cały karabinek, czyszczę poleruję i wymieniam oringi bo twarde jak skała.
Zadam nieśmiało pytanie, czy lufa fabrycznie nie ma żadnego uszczelnienia czy tylko u mnie?
Nie licząc tego w porcie ładowania.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
Awatar użytkownika
tommylee
Administrator
Administrator
Reactions:
Posty: 2591
Rejestracja: 13 maja 2007, 10:24
Tematy: 159
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Grupa: Administratorzy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: tommylee »

Poniżej zdjęcie. Reduktor jest do AA S400 ale to Jka musi potwierdzić bo od niego go dostałem.
Reduktor działa na zasadzie reduktora Steyr czy Roberta Lane odwrotnie do Walther czy Anschutz.

Jednak babol jest straszny.
Oring na tłoczku nie ma żadnego zabezpieczenia. Po prostu jest zgniatany talerzami. Chyba że była tam jakaś część która wyparowała, w innym przypadku nie wiem jak to ma działać.

Średnica zewnętrzna korpusu 27,38mm

Oringi
Grubość 2,74mm
Średnica wewnętrzna 20,44mm ale może powinno być 20mm ale się rozszedł.

Korpus
Średnica w rowkach 22,59mm
Szerokość rowka 3,27mm

Sprężyny talerzowe szlifowanie po zewnętrznej w celu zmniejszenia średnicy zewnętrznej.
Układ (())(())(())
Grubość ścianki 0,6mm
Średnica wewnętrzna 4,27mm
Średnica zewnętrzna 11,75
Zmierzyłem tylko jeden talerzyk, pewnie oryginał to 4,2*12*0,6.

Jak coś byś potrzebował daj znać
IMG_20200513_162750.jpg
IMG_20200513_165439.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam Tomek :-)
LG300 XT + LCS 35*45 / Leupold 3-9*33 EFR
http://forum-bron.pl/app.php/rules
Awatar użytkownika
DrA
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 378
Rejestracja: 16 kwietnia 2007, 19:43
Tematy: 21
Lokalizacja: opolska dziura
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: DrA »

Precyzja i jakość obróbki części imponująca ;)
Warszawski Klub Field Target
======= WKFT =======
Awatar użytkownika
Jka
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum
Reactions:
Posty: 5704
Rejestracja: 25 lipca 2003, 11:39
Tematy: 120
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Jka »

tommylee pisze: 13 maja 2020, 16:51 Poniżej zdjęcie. Reduktor jest do AA S400 ale to Jka musi potwierdzić bo od niego go dostałem.
Tak to ten regulator co pokazujesz
Ale on jest chyba inny niż ten tytułowy.
Regulator IJ Szmelc (2).JPG
Jka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....
Smalcmen
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 420
Rejestracja: 07 września 2010, 15:07
Tematy: 11
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Identyfikacja regulatora

Post autor: Smalcmen »

Mój ma zupełnie inne wymiary ale widać rękę tego samego mistrza.
tommylee pisze: 13 maja 2020, 16:51
Oring na tłoczku nie ma żadnego zabezpieczenia. Po prostu jest zgniatany talerzami. Chyba że była tam jakaś część która wyparowała, w innym przypadku nie wiem jak to ma działać.
Nie ma prawa działać! Nic nie wyparowało a ktoś to po prostu źle złożył. Ten mały oring idzie od góry w korpus i jest dociśnięty śrubą z "robaczkiem". Ten oring dałem 4x2 może powinno być 3,8x2,2 ale nie miał na stanie.
Układ sprężynek u mnie jest inny ale wyglądają na wysztancowane firmowo. Oring na sworzniu dałem 8x2,2 wszedł lekko ale z wyczuwalnym oporem.
Na korpus dałem oringi 22x3 bo średnica w gnieździe wyszła mi 22,2mm, wszedł lekko w kartusz ja dla mnie trochę za lekko w porównaniu z innymi regulatorami.
Wszystko oczywiście przed tym wypolerowałem na lustro, papierem 2500 i pastą aby nie zmieniać wymiarów.
I teraz ciekawostka!!!
Po wyczyszczeniu, wypolerowaniu (jak wyżej), nasmarowaniu całego systemu i oddaniu kilku strzałów na sucho regulator zaczął działać, ustabilizował się na poziomie 100b (w tej pokręconej brytyjskiej konstrukcji manometr pokazuje ciśnienie za regiem) i trzymał to ciśnienie jak zamórowany.
Niestety moja radość trwała krótko bo przy uzupełnianiu powietrza, od mniej więcej 170b znowu się rozszczelnij i ciśnienie prawie zrównało się z tym w kartuszu.
Wniosek, może działać.
Może to rozmiary a może twardość gumy lub co gorsze jedno i drugie. Poeksperymentuję z wymiarami i na te ruchome części dam NBR90 lub Viton ale muszę pojechać do innego sklepu.
Niestety na świecie jest wielu, dla których myślenie okazało się doświadczeniem przykrym a czasami i groźnym.
Utajonych głupców.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”