Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Moderatorzy: Dariusz DC, Navigare, montrala, Jka
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 kwietnia 2018, 09:04
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
To co jest na stronie pana Turczyna nie koniecznie musi być prawdą, równie dobrze może to być spreparowany tekst obliczony na to aby go ośmieszyć i zniszczyć jego wiarygodność.
Niemniej jednak jeśli dobrze zrozumiałem ten tekst to sportowcy z patentem i licencją nie będą zwolnieni z egzaminu przed policją.
Niemniej jednak jeśli dobrze zrozumiałem ten tekst to sportowcy z patentem i licencją nie będą zwolnieni z egzaminu przed policją.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 302
- Rejestracja: 21 kwietnia 2012, 20:52
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
- brak możliwość robienia amunicji przez kolekcjonerów
.44 Remington New Model Army IMPROVED 8"
.45 Hawken Woodsman
.45 Hawken Woodsman
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 426
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 15:03
- Tematy: 17
- Lokalizacja: RSA
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Na szybko czytałem i rzuciło mi się w oczy przekreślone słowo "kolekcjonerskie" przy rodzajach pozwoleń przy których można wytwarzać amunicję.
Wiatr, CP, Nitro.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 52
- Rejestracja: 04 grudnia 2016, 12:04
- Tematy: 0
- Lokalizacja: mazowieckie
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
innovate: piszesz
- zakaz ammo grzybkującej
a we wspomnianym projekcie, w art.7. 3) jest napisane : - z wyjątkiem amunicji stosowanej do celów myśliwskich lub sportowych;
znaczy że tu nie ma zakazu.
- zakaz ammo grzybkującej
a we wspomnianym projekcie, w art.7. 3) jest napisane : - z wyjątkiem amunicji stosowanej do celów myśliwskich lub sportowych;
znaczy że tu nie ma zakazu.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 3741
- Rejestracja: 29 grudnia 2016, 06:51
- Tematy: 51
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Rzeczy, które rzuciły mi się w oczy podczas lektury (skupiłem się na tych negatywnych i pominąłem cudzoziemców, badania itp.):
1. Zabronione posiadanie pocisków o podwyższonej przebijalności.
2. Brak możliwości elaboracji przez kolekcjonerów.
3. Na strzelnicy, bez pozwolenia można używać tylko broni będącej własnością podmiotu prowadzącego strzelnicę.
4. Sportowcy, kolekcjonerzy i "rekreacyjni" muszą udowodnić czynny udział w działalności statutowej.
5. Ochrona osobista - maksymalnie dwie sztuki broni POWTARZALNEJ.
6. Broń sportowa - tylko kategoria B -> a co z byłą bronią samoczynną?
7. Pozwolenie "może" być wydane osobie... Ale "nie musi"?
8. Sportowcy - egzamin organizowany przez "polski związek sportowy".
9. Wszyscy - badania co 5 lat.
10. Możliwość wydania karty broni do CP (18 lat i BADANIA, tylko tak można kupić proch) dopiero po oznakowaniu broni w CLKP.
11. Karta broni "może" być wydana osobie... Ale "nie musi"?
12. Rejestracja broni w ciągu 3 dni roboczych i wymóg przedstawienia broni do rejestracji.
13. Zarejestrowana może być tylko broń na nowo oznakowana -> każda sztuka do ponownego oznaczenia.
14. Oznacza CLKP za opłatą -> ILE TO BĘDZIE TRWAŁO????
15. Promesy ważne przez 3 miesiące.
16. Broń może być wykorzystywana tylko zgodnie z celem, na który zostało wydane pozwolenie (kolekcjonerska - zawody? ale na strzelnicy można strzelać)
17. Zmiana definicji noszenia.
18. Broń sportową można nosić i przechowywać tylko rozładowaną.
19. Broni pamiątkowej nie można nawet ładować...
20. Konieczność informowania o miejscu przechowywania broni.
21. "Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady i warunki przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i amunicji" -> ewidencjonowanie amunicji dla wszystkich?
22. Użyczanie dłuższe niż jeden dzień -> tylko forma pisemna i obowiązek pisemnego zawiadomienia organu.
23. Obowiązek poinformowania w ciągu 3 dni roboczych o zbyciu broni.
24. Po cofnięciu pozwolenia -> 3(!!) dni robocze na zbycie broni i amunicji
25. Kontrola przechowywania -> nie rzadziej, niż raz na pięć lat
26. Wygląda, że nie da się sprzedać broni znajdującej się w depozycie (właściciel może tylko złożyć wniosek o zniszczenie lub przekazanie Skarbowi Państwa)
27. Karane zbycie nieoznakowanej broni palnej.
1. Zabronione posiadanie pocisków o podwyższonej przebijalności.
2. Brak możliwości elaboracji przez kolekcjonerów.
3. Na strzelnicy, bez pozwolenia można używać tylko broni będącej własnością podmiotu prowadzącego strzelnicę.
4. Sportowcy, kolekcjonerzy i "rekreacyjni" muszą udowodnić czynny udział w działalności statutowej.
5. Ochrona osobista - maksymalnie dwie sztuki broni POWTARZALNEJ.
6. Broń sportowa - tylko kategoria B -> a co z byłą bronią samoczynną?
7. Pozwolenie "może" być wydane osobie... Ale "nie musi"?
8. Sportowcy - egzamin organizowany przez "polski związek sportowy".
9. Wszyscy - badania co 5 lat.
10. Możliwość wydania karty broni do CP (18 lat i BADANIA, tylko tak można kupić proch) dopiero po oznakowaniu broni w CLKP.
11. Karta broni "może" być wydana osobie... Ale "nie musi"?
12. Rejestracja broni w ciągu 3 dni roboczych i wymóg przedstawienia broni do rejestracji.
13. Zarejestrowana może być tylko broń na nowo oznakowana -> każda sztuka do ponownego oznaczenia.
14. Oznacza CLKP za opłatą -> ILE TO BĘDZIE TRWAŁO????
15. Promesy ważne przez 3 miesiące.
16. Broń może być wykorzystywana tylko zgodnie z celem, na który zostało wydane pozwolenie (kolekcjonerska - zawody? ale na strzelnicy można strzelać)
17. Zmiana definicji noszenia.
18. Broń sportową można nosić i przechowywać tylko rozładowaną.
19. Broni pamiątkowej nie można nawet ładować...
20. Konieczność informowania o miejscu przechowywania broni.
21. "Minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe zasady i warunki przechowywania, noszenia oraz ewidencjonowania broni i amunicji" -> ewidencjonowanie amunicji dla wszystkich?
22. Użyczanie dłuższe niż jeden dzień -> tylko forma pisemna i obowiązek pisemnego zawiadomienia organu.
23. Obowiązek poinformowania w ciągu 3 dni roboczych o zbyciu broni.
24. Po cofnięciu pozwolenia -> 3(!!) dni robocze na zbycie broni i amunicji
25. Kontrola przechowywania -> nie rzadziej, niż raz na pięć lat
26. Wygląda, że nie da się sprzedać broni znajdującej się w depozycie (właściciel może tylko złożyć wniosek o zniszczenie lub przekazanie Skarbowi Państwa)
27. Karane zbycie nieoznakowanej broni palnej.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 117
- Rejestracja: 12 października 2017, 10:32
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Odbijam piłeczkę:rafi2000 pisze:A co takiego "skandalicznego" jest w zakazie noszenia broni do celów sportowych? Władza dała prawo i władza teraz chce zabrać. Do noszenia jest broń do ochrony osobistej a nie broń do celów sportowych.
W czym sportowiec jest gorszy i mniej godny zaufania od tego, który dostał pozwolenie na ochronę osobistą?
Co takiego pozytywnego jest w tym, że politycy dają i odbierają, przez co obywatel nie ma poczucia stabilności?
Tak przy okazji: jakkolwiek wiem, że nijak ma się to do stanu faktycznego, to zgodnie z konstytucją to MY (obywatele) jesteśmy władzą, a politycy to nasi podwładni. Niestety, pozwalamy by ogon* machał psem.
*Niestety zdarza się i tak, że to nawet nie ogon, a część ciała kojarząca się wielu osobom z postacią graną przez Pawła Deląga w popularnej komedii. Tylko on nie miał 's'.
I przekują miecze swe na lemiesze, po czym będą orać na tych, którzy zrobili odwrotnie.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 stycznia 2017, 17:42
- Tematy: 1
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Mi rzuciła się w oczy jeszcze jedna "ciekawostka".
W art.3 ust.1 pkt.4 (strona 3) wymieniona jest broń pneumatyczna, której podaną tam definicję spełnia każdy pistolet/karabinek pneumatyczny, nawet ASG (niezależnie od nadawanej pociskowi energii):
"broń pneumatyczna – jest to broń, w której do miotania pocisku wykorzystywana jest energia sprężonych gazów, innych niż powstałe w wyniku reakcji chemicznej ładunku miotającego"
Później art.11 pkt 7 (strona 9) mówi, że nie trzeba mieć pozwolenia między innymi na:
"posiadania broni pneumatycznej, w której energia kinetyczna pocisku opuszczającego lufę nie jest zdolna przekroczyć 17 J w odległości 1 metra o wylotu lufy" To przynajmniej wygląda ok.
Niestety czytając dalej trafiamy na art. 35, który w pkt.1 (strona 25) mówi, że:
"Broń, o której mowa w art.3 ust.2 pkt 2-7 oraz broń pozbawioną cech użytkowych, można posiadać tylko na podstawie karty broni"
Broń pneumatyczna wymieniona jest w art.3 ust.2 w punkcie 4 i jeśli dobrze rozumiem art.3 ust.1 pkt.4, który przytoczyłem na samym początku, to według projektu nowej ustawy, jest nią każde strzelające urządzenie pneumatyczne, niezależnie od energii jaką nadaje pociskowi. Czy to oznacza, że posiadacze pistoletów i karabinków pneumatycznych (o energii poniżej 17J), replik ASG i markerów do paintball'a będą musieli występować o kartę broni?
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że to nie jest prawdziwy projekt nowej ustawy, tylko jakaś ściema, bo inaczej jest naprawdę kiepsko.
W art.3 ust.1 pkt.4 (strona 3) wymieniona jest broń pneumatyczna, której podaną tam definicję spełnia każdy pistolet/karabinek pneumatyczny, nawet ASG (niezależnie od nadawanej pociskowi energii):
"broń pneumatyczna – jest to broń, w której do miotania pocisku wykorzystywana jest energia sprężonych gazów, innych niż powstałe w wyniku reakcji chemicznej ładunku miotającego"
Później art.11 pkt 7 (strona 9) mówi, że nie trzeba mieć pozwolenia między innymi na:
"posiadania broni pneumatycznej, w której energia kinetyczna pocisku opuszczającego lufę nie jest zdolna przekroczyć 17 J w odległości 1 metra o wylotu lufy" To przynajmniej wygląda ok.
Niestety czytając dalej trafiamy na art. 35, który w pkt.1 (strona 25) mówi, że:
"Broń, o której mowa w art.3 ust.2 pkt 2-7 oraz broń pozbawioną cech użytkowych, można posiadać tylko na podstawie karty broni"
Broń pneumatyczna wymieniona jest w art.3 ust.2 w punkcie 4 i jeśli dobrze rozumiem art.3 ust.1 pkt.4, który przytoczyłem na samym początku, to według projektu nowej ustawy, jest nią każde strzelające urządzenie pneumatyczne, niezależnie od energii jaką nadaje pociskowi. Czy to oznacza, że posiadacze pistoletów i karabinków pneumatycznych (o energii poniżej 17J), replik ASG i markerów do paintball'a będą musieli występować o kartę broni?
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że to nie jest prawdziwy projekt nowej ustawy, tylko jakaś ściema, bo inaczej jest naprawdę kiepsko.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 października 2016, 10:40
- Tematy: 4
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Na zakupy do biedronki jedziesz samochodem do celów dostawczych ? A osobowym tylko z osobami ? W dowodzie rejestracyjnym pisze jaki rodzaj samochodu posiadasz, więc używaj go zgodnie z celemrafi2000 pisze:. Do noszenia jest broń do ochrony osobistej a nie broń do celów sportowych.
A tu cytat ( nie mojego autorstwa )
"...Taki jest efekt tego, że strzelcy zamiast słuchać mądrzejszych kolegów, to o różne pierdoły pytali wszechwiedzące WPA.
Przecież zapisy o miejscu przechowywania, celu używania, tłumikach, stanie załadowania itd. nie wzięły się znikąd. Ta ustawa jest taka jaką wielu strzelców chciałoby mieć. Represyjna.
Wygląda na to, że Polacy to lubią knebel i bat nad sobą...."
- kamilos
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 139
- Rejestracja: 22 lutego 2010, 12:45
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
2. Do broni pozbawionej cech użytkowych oraz broni rozdzielnego ładowania przystosowanej do strzelania wyłącznie przy wykorzystaniu prochu czarnego, wytworzonej przed 1885 r. lub jej reprodukcji nie stosuje się warunków określonych w ust. 1 pkt 2-6.KG92RS pisze:Rzeczy, które rzuciły mi się w oczy podczas lektury (skupiłem się na tych negatywnych i pominąłem cudzoziemców, badania itp.):
10. Możliwość wydania karty broni do CP (18 lat i BADANIA, tylko tak można kupić proch) dopiero po oznakowaniu broni w CLKP.
Wymóg to 18 lat bez badań, tak jak teraz EKB.
HW 97k, Łucznik kl. 187, FWB 300s,
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 33
- Rejestracja: 27 lipca 2017, 18:37
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Link z krótkim artykułem o tym projekcie i mapką posiadania broni w Europie
http://gunblog.eu/2018/06/wyciekla-ukry ... -amunicji/
http://gunblog.eu/2018/06/wyciekla-ukry ... -amunicji/
-
- Moderator
- Reactions:
- Posty: 926
- Rejestracja: 09 lipca 2015, 20:54
- Tematy: 34
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Moderatorzy WBP
- Kontakt:
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
kompletnie nie rozumiem tej wesołkowatej złośliwości.. wydaje mi się, że każdy zdroworozsądkowo myślący policjant ( mający dobro Polski i Jej obywateli na uwadze) powinien popierać praworządnych legalnych posiadaczy broni i powinno mu zależeć aby było ich jak najwiecej i aby się jak najwiecej za własne pieniądze szkolili, podwyższając w ten sposób poziom bezpieczeństwa . Wszakże od dawna wiadomo, że najlepsza prewencja przed wzrostem przestępczości to praworządny uzbrojony obywatelMakepeace pisze:Tęsknicie już do starych, dobrych czasów? To dobrze, najciekawsze dopiero nadchodzi.... Przepisy przejściowe...
DC jeszcze nie 9
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 0
- Rejestracja: 10 czerwca 2018, 09:56
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Zle zrozumiales, art. 23 pkt 3 wyraznie wskazuje, ze w celu sportowym zdaje sie egzamin organizowany przez polski zwiazek sportowy.Ganiu pisze:To co jest na stronie pana Turczyna nie koniecznie musi być prawdą, równie dobrze może to być spreparowany tekst obliczony na to aby go ośmieszyć i zniszczyć jego wiarygodność.
Niemniej jednak jeśli dobrze zrozumiałem ten tekst to sportowcy z patentem i licencją nie będą zwolnieni z egzaminu przed policją.
Mnie zastanawia to, ze w calym tym projekcie stosuje sie okreslenia "moze byc wydane", na przyklad:
""Pozwolenie na broń wydane do celów sportowych może być wydane na strzelecką broń palną:"
"Organ właściwy może wydać pozwolenie na broń na zasadach przewidzianych dla pozwolenia na broń wydawanego do celów ochrony osobistej żołnierzowi zawodowemu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, funkcjonariuszowi Policji,"
"Pozwolenie na broń może być wydane osobie, która:"
Logika wskazuje, ze przy pomocy zwrotu "moze byc wydane" projekt stara sie okreslic zakres calosciowy mozliwych uprawnien do zdobycia po spelnieniu ustawowych przeslanek. Czyli - spelniamy przeslanki, organ moze wydac pozwolenie i je wydaje, natomiast jezeli nie spelniamy przeslanek - organ pozwolenia wydac nie moze.
Obawiam sie jednak, ze socjalistyczne myslenie urzednikow panstwowych w tym kraju spowoduje, ze zwrot w tej formie beda odczytywac jako "organ moze, ale nie musi, mimo, ze przeslanki zostaly spelnione".
Jest to spowodowane albo tym, ze projekt pisal ktos na kolanie i/lub zna procedury tylko z teorii, a nie z tego, jak wygladaja w rzeczywistosci, albo jest to proba cichego wprowadzenia uznaniowosci na wszystko.
Tak wiec wydaje mi sie, ze srodowisko powinno przede wszystkim walczyc o to, zeby w ustawie wszystkie "moze byc wydana" zamienic na "wydaje sie", aby nie bylo watpliwosci.
Kolejna rzecz, to wymog czynnego udzialu w dzialalnosci statutowej. Domyslam sie, ze w przypadku pozwolenia sportowego jest to udzial w zawodach i treningach, natomiast co byloby wymagane przy kolekcjonerce?
W sumie tez nie wiem po co jest caly ten projekt, obecnie obowiazujaca ustawa jest bardziej restrykcyjna niz dyrektywa UE, jezeli tak bardzo chca ta dyrektywe implementowac, wystarczylaby mala nowelizacja ustawy wprowadzajaca m.in. obowiazek badan co 5 lat i po problemie. Chyba, ze obecnie dzialalnie jest w mysl zasady "socjalizm to ustroj, ktory bohatersko walczy z problemami, ktore sam stworzyl".
- biper
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 3223
- Rejestracja: 20 stycznia 2015, 09:28
- Tematy: 18
- Lokalizacja: okolice 3city
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Pod taką definicję to podejdą nawet popularne w sklepach zabawkowych Nerfy dla dzieci na piankowe lotkipjank pisze:Mi rzuciła się w oczy jeszcze jedna "ciekawostka".
W art.3 ust.1 pkt.4 (strona 3) wymieniona jest broń pneumatyczna, której podaną tam definicję spełnia każdy pistolet/karabinek pneumatyczny, nawet ASG (niezależnie od nadawanej pociskowi energii):
"broń pneumatyczna – jest to broń, w której do miotania pocisku wykorzystywana jest energia sprężonych gazów, innych niż powstałe w wyniku reakcji chemicznej ładunku miotającego"
Później art.11 pkt 7 (strona 9) mówi, że nie trzeba mieć pozwolenia między innymi na:
"posiadania broni pneumatycznej, w której energia kinetyczna pocisku opuszczającego lufę nie jest zdolna przekroczyć 17 J w odległości 1 metra o wylotu lufy" To przynajmniej wygląda ok.
Niestety czytając dalej trafiamy na art. 35, który w pkt.1 (strona 25) mówi, że:
"Broń, o której mowa w art.3 ust.2 pkt 2-7 oraz broń pozbawioną cech użytkowych, można posiadać tylko na podstawie karty broni"
Broń pneumatyczna wymieniona jest w art.3 ust.2 w punkcie 4 i jeśli dobrze rozumiem art.3 ust.1 pkt.4, który przytoczyłem na samym początku, to według projektu nowej ustawy, jest nią każde strzelające urządzenie pneumatyczne, niezależnie od energii jaką nadaje pociskowi. Czy to oznacza, że posiadacze pistoletów i karabinków pneumatycznych (o energii poniżej 17J), replik ASG i markerów do paintball'a będą musieli występować o kartę broni?
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że to nie jest prawdziwy projekt nowej ustawy, tylko jakaś ściema, bo inaczej jest naprawdę kiepsko.
Jak takie gówno przegłosują, to trzeba będzie zrobić strajk włoski, czyli zalać ich wnioskami o rejestrację każdej zabawki, każdego Nerfa, pistoleciku na strzałki.
Tych debilizmów jest dużo więcej.. Np. konieczność niezwłocznego zgłoszenia miejsca przechowywania broni do właściwego Komendanta. Każdy wyjazd na zawody i każdy uczestnik powinien zgłaszać zmianę miejsca przechowywania na czas 2-3 dni, a potem po powrocie znów zgłoszenie.. Organizatorzy muszą wg tej ustawy zgłaszać komendantowi praktycznie każde zawody z udziałem choćby 1 cudzoziemca.. Jeśli ten gówniany akt wyszedł spod palucha jakiegoś tłumoka z MSW lub KGP, to oni nam mocno życie utrudnią, ale sobie sami szykują biurokratyczny armagedon. Już widzę, jak się w WPA cieszą na ludzi przyjeżdżających na okazanie broni do rejestracji
SKS Ardea || Pomorskie Stowarzyszenie Strzelecko-Kolekcjonerskie "DO BRONI"
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 477
- Rejestracja: 30 sierpnia 2015, 21:26
- Tematy: 22
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Ktoś w ogóle wysłał jakieś pismo do MSWiA w związku z wycieknieciem tego projektu? Ciekawe co oni na to i jakie mają wytłumaczenie, że był on ukrywany
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 3741
- Rejestracja: 29 grudnia 2016, 06:51
- Tematy: 51
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Ustawa o broni i amunicji do użytku cywilnego
Nie masz racji. Art. 36 ust. 4kamilos pisze:
2. Do broni pozbawionej cech użytkowych oraz broni rozdzielnego ładowania przystosowanej do strzelania wyłącznie przy wykorzystaniu prochu czarnego, wytworzonej przed 1885 r. lub jej reprodukcji nie stosuje się warunków określonych w ust. 1 pkt 2-6.
Wymóg to 18 lat bez badań, tak jak teraz EKB.
"Do wniosku o wydaneie karty broni, o którym mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio art. 20 ust. 4."
A art. 20 ust. 4 brzmi tak:
"Do wniosku o wydanie pozwolenia na broń wnioskujący dołącza orzeczenie lekarskie i psychologiczne potwierdzające spełnienie przesłanek z ust. 1 pkt 2-4 oraz informację z Krajowego Rejestru Karnego potwierdzającą spełnienie przesłanki z ust. 1 pkt 6."