Ogólnoeuropejska akcja społeczna Nie dla Dyrektywy 477
: 25 listopada 2015, 20:38
W dniu 18.11.2015 Komisja Europejska przyjęła poprawkę do Dyrektywy 91/477/EEC, która po transpozycji w krajach członkowskich, w znacznym stopniu zaostrzy prawa dostępu do legalnej broni dla praworządnych obywateli UE. W rozumieniu Komisji poprawki mają zwalczać terroryzm. Problem w tym, że terroryści nie przestrzegają Dyrektyw.
Proponowane zmiany uderzają nie tylko w posiadaczy broni palnej (sportowcy, myśliwi, kolekcjonerzy), ale będą miały znaczący wpływ na posiadaczy replik, broni alarmowej i hukowej, broni zdekowanej oraz entuzjastów airsoft. Co więcej, zmiany dotkną każdego obywatela UE, przyczyniając się do obniżenia poziomu obronności społeczeństwa oraz udowadniając, że prawo w UE może być wdrażane bez koniecznych konsultacji społecznych, przez wąską grupę biurokratów i mieć wpływ na miliony.
Od środy 18.11 trwa akcja społeczna, przeciwko zmianom w Dyrektywie, którą koordynuje europejski ruch społeczny posiadaczy broni palnej Firearms United, zrzeszający ponad 200 milionów posiadaczy broni palnej (rezerwistów, myśliwych, strzelców sportowych, kolekcjonerów, sprzedawców i producentów broni, profesjonalistów ochrony, operatorów strzelnic oraz obywateli posiadających broń do ochrony) z całej Europy. Zebrano ponad 100 150 tys. podpisów za odrzuceniem proponowanych zmian (Polska na drugim miejscu, po Niemcach). Pod wpływem naszej akcji KE zdecydowała się uruchomić dodatkowe konsultacje społeczne, zdając sobie sprawę że ewaluacja impaktu społecznego zmian, nie została przeprowadzona prawidłowo. Akcję w Polsce koordynuje Firearms United, we współpracy z ROMB.
Strona akcji:
http://firearms-united.org/
Co mogę zrobić:
1. Polub i śledź akcję na naszym profilu FB:
https://www.facebook.com/groups/pl.firearms.united/
2. Weź udział w konsultacjach społecznych dot. proponowanych zmian (ważne żebyś pisał od siebie, a nie wklejał gotowce, takie głosy mogą zostać uznane za nieważne):
https://ec.europa.eu/transparency/regdo ... anguage=pl
tu masz trochę argumentów:
http://firearms-united.org/d/2015_Firea ... mentow.pdf
3. Podpisz petycję:
https://www.change.org/p/council-of-the ... -ownership
4. Udostępnij poniższy tekst (publicznie) na swoich profilach w mediach społecznościowych, wyślij znajomym, napisz na forach w których uczestniczysz:
W dniu 18.11.2015 Komisja Europejska przyjęła poprawkę do Dyrektywy 91/477/EEC, która po transpozycji w krajach członkowskich, w znacznym stopniu zaostrzy prawa dostępu do legalnej broni dla praworządnych obywateli UE. W rozumieniu Komisji poprawki mają zwalczać terroryzm. Problem w tym, że terroryści nie przestrzegają Dyrektyw.
Proponowane zmiany uderzają nie tylko w posiadaczy broni palnej (sportowcy, myśliwi, kolekcjonerzy), ale będą miały znaczący wpływ na posiadaczy replik, broni alarmowej i hukowej, broni zdekowanej oraz entuzjastów airsoft. Co więcej, zmiany dotkną każdego obywatela UE, przyczyniając się do obniżenia poziomu obronności społeczeństwa oraz udowadniając, że prawo w UE może być wdrażane bez koniecznych konsultacji społecznych, przez wąską grupę biurokratów i mieć wpływ na miliony. http://firearms-united.org/
Informacje ogólne:
Będę w tym wątku wrzucał info nt. przebiegu akcji. Podziękowania dla Administracji i Moderatorów bron.iweb.pl za pomoc.
Treść proponowanej dyrektywy:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-6110_en.htm
Link do dyrektywy przetłumaczonej na j. polski:
Synteza porównawcza dyrektywy po wprowadzeniu obecnie proponowanych zmian:
Raport ewaluacyjny dot. Dyrektywy 477:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... mLn8pUcxBw
gdzie KE przyznaje, że (strona 8., pkt. 22):
"Ze względu na brak wyczerpujących danych, trudno jest ocenić skuteczność dyrektywy wobec założonych celów bezpieczeństwa. W szczególności, analiza była utrudniona ze względu na brak bazy informacyjnej, zawierającej szczegółowe, właściwe dane o przestępstwach popełnionych z legalnie posiadanej broni palnej, przerobionej broni alarmowej (tzn. hukowej) i ponownie aktywowanej broni (tzn. broni PCU z przywróconymi cechami użytkownymi.)"
W raporcie jest postawiona teza, że kwestie związane z bronią samopowtarzalną powinny być poddane głębszej analizie (ale nie na etapie legislacyjnym), bez żadnych rekomendacji dot. zagrożeń związanych z przerabianiem na broń samoczynną, broni samopowtarzalnej oraz broni dekowanej. Następnie w raporcie jest mowa o tym, że główne działania powinny się skupić na ujednoliceniu pojęcia "istotne części broni", przyjęciu jednolitego standardu dekowanie broni na terenie UE, poprawy wymiany danych dot. posiadaczy broni na ternie UE oraz konwersji broni alarmowej. To są dokładnie te same argumenty, które przesłałem Panu jako nasze stanowisko w ub. czwartek (poza konwersją broni alarmowej). Jest to stanowisko uzgodnione z naszymi organizacjami partnerskimi w całej Europie:
"Firearms United, największy ruch społeczny, zrzeszający posiadaczy broni palnej w Europie, jest bardzo zainteresowany i popiera działania Komisji Europejskiej w celu przeciwdziałania terroryzmowi i przestępczości. Muszą jednak to być działania racjonalne, a nie tworzone w pośpiechu. Wg. naszej opinii, nie delegalizacja broni samopowtarzalnej, ale skupienie się na następujących działaniach mogą pomóc osiągnąć ten cel:
- walka z przemytem i ograniczanie dostępności do nielegalnej broni oraz materiałów wybuchowych
- harmonizacja na poziomie UE pojęcia i prawa dot. "istotnych części broni" poprzez konieczność posiadania pozwolenia na broń palną w celu zakupienia np. komory zamkowej lub lufy z kraju w którym na taki zakup nie jest wymagane pozwolenie i złożenia w ten sposób, nielegalnej broni z legalnie nabytych komponentów;
- rozpoczęcie dyskusji na pozwoleniem na broń typu CCW (concealed carry weapon - broń do skrytego noszenia), jako jednej z możliwości podniesienia bezpieczeństwa obywateli UE w odniesieniu do przemocy
- harmonizacja na poziomie UE właściwego i permanentnego procesu dekowania broni palnej na poziomie krajów UE (aktualnie broń dekowana np. w Niemczech jest uznana za nielegalną np. w Finlandii, jest natomiast legalna w innych krajach)
- harmonizacja na poziomie UE oznaczeń, procedur i kategorii ubiegania się o pozwolenie na broń palną"
Ciekawy raport opracowany przez koleżankę z FU Niemcy, pokazujący skalę manipulacji przy całym action planie KE w sprawie broni, ma być złożona skarga do Ombudsmana EU przeciwko działaniom DG Home's Fireamrs Task Force i Panu Fabio Marini:
https://www.all4shooters.com/en/Shootin ... marini.pdf
(jeśli jest ochotnik, który może podjąć się przetłumaczenia tego na język polski to proszę o PW)
Proponowane zmiany uderzają nie tylko w posiadaczy broni palnej (sportowcy, myśliwi, kolekcjonerzy), ale będą miały znaczący wpływ na posiadaczy replik, broni alarmowej i hukowej, broni zdekowanej oraz entuzjastów airsoft. Co więcej, zmiany dotkną każdego obywatela UE, przyczyniając się do obniżenia poziomu obronności społeczeństwa oraz udowadniając, że prawo w UE może być wdrażane bez koniecznych konsultacji społecznych, przez wąską grupę biurokratów i mieć wpływ na miliony.
Od środy 18.11 trwa akcja społeczna, przeciwko zmianom w Dyrektywie, którą koordynuje europejski ruch społeczny posiadaczy broni palnej Firearms United, zrzeszający ponad 200 milionów posiadaczy broni palnej (rezerwistów, myśliwych, strzelców sportowych, kolekcjonerów, sprzedawców i producentów broni, profesjonalistów ochrony, operatorów strzelnic oraz obywateli posiadających broń do ochrony) z całej Europy. Zebrano ponad 100 150 tys. podpisów za odrzuceniem proponowanych zmian (Polska na drugim miejscu, po Niemcach). Pod wpływem naszej akcji KE zdecydowała się uruchomić dodatkowe konsultacje społeczne, zdając sobie sprawę że ewaluacja impaktu społecznego zmian, nie została przeprowadzona prawidłowo. Akcję w Polsce koordynuje Firearms United, we współpracy z ROMB.
Strona akcji:
http://firearms-united.org/
Co mogę zrobić:
1. Polub i śledź akcję na naszym profilu FB:
https://www.facebook.com/groups/pl.firearms.united/
2. Weź udział w konsultacjach społecznych dot. proponowanych zmian (ważne żebyś pisał od siebie, a nie wklejał gotowce, takie głosy mogą zostać uznane za nieważne):
https://ec.europa.eu/transparency/regdo ... anguage=pl
tu masz trochę argumentów:
http://firearms-united.org/d/2015_Firea ... mentow.pdf
3. Podpisz petycję:
https://www.change.org/p/council-of-the ... -ownership
4. Udostępnij poniższy tekst (publicznie) na swoich profilach w mediach społecznościowych, wyślij znajomym, napisz na forach w których uczestniczysz:
W dniu 18.11.2015 Komisja Europejska przyjęła poprawkę do Dyrektywy 91/477/EEC, która po transpozycji w krajach członkowskich, w znacznym stopniu zaostrzy prawa dostępu do legalnej broni dla praworządnych obywateli UE. W rozumieniu Komisji poprawki mają zwalczać terroryzm. Problem w tym, że terroryści nie przestrzegają Dyrektyw.
Proponowane zmiany uderzają nie tylko w posiadaczy broni palnej (sportowcy, myśliwi, kolekcjonerzy), ale będą miały znaczący wpływ na posiadaczy replik, broni alarmowej i hukowej, broni zdekowanej oraz entuzjastów airsoft. Co więcej, zmiany dotkną każdego obywatela UE, przyczyniając się do obniżenia poziomu obronności społeczeństwa oraz udowadniając, że prawo w UE może być wdrażane bez koniecznych konsultacji społecznych, przez wąską grupę biurokratów i mieć wpływ na miliony. http://firearms-united.org/
Informacje ogólne:
Będę w tym wątku wrzucał info nt. przebiegu akcji. Podziękowania dla Administracji i Moderatorów bron.iweb.pl za pomoc.
Treść proponowanej dyrektywy:
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-15-6110_en.htm
Link do dyrektywy przetłumaczonej na j. polski:
Synteza porównawcza dyrektywy po wprowadzeniu obecnie proponowanych zmian:
Raport ewaluacyjny dot. Dyrektywy 477:
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... mLn8pUcxBw
gdzie KE przyznaje, że (strona 8., pkt. 22):
"Ze względu na brak wyczerpujących danych, trudno jest ocenić skuteczność dyrektywy wobec założonych celów bezpieczeństwa. W szczególności, analiza była utrudniona ze względu na brak bazy informacyjnej, zawierającej szczegółowe, właściwe dane o przestępstwach popełnionych z legalnie posiadanej broni palnej, przerobionej broni alarmowej (tzn. hukowej) i ponownie aktywowanej broni (tzn. broni PCU z przywróconymi cechami użytkownymi.)"
W raporcie jest postawiona teza, że kwestie związane z bronią samopowtarzalną powinny być poddane głębszej analizie (ale nie na etapie legislacyjnym), bez żadnych rekomendacji dot. zagrożeń związanych z przerabianiem na broń samoczynną, broni samopowtarzalnej oraz broni dekowanej. Następnie w raporcie jest mowa o tym, że główne działania powinny się skupić na ujednoliceniu pojęcia "istotne części broni", przyjęciu jednolitego standardu dekowanie broni na terenie UE, poprawy wymiany danych dot. posiadaczy broni na ternie UE oraz konwersji broni alarmowej. To są dokładnie te same argumenty, które przesłałem Panu jako nasze stanowisko w ub. czwartek (poza konwersją broni alarmowej). Jest to stanowisko uzgodnione z naszymi organizacjami partnerskimi w całej Europie:
"Firearms United, największy ruch społeczny, zrzeszający posiadaczy broni palnej w Europie, jest bardzo zainteresowany i popiera działania Komisji Europejskiej w celu przeciwdziałania terroryzmowi i przestępczości. Muszą jednak to być działania racjonalne, a nie tworzone w pośpiechu. Wg. naszej opinii, nie delegalizacja broni samopowtarzalnej, ale skupienie się na następujących działaniach mogą pomóc osiągnąć ten cel:
- walka z przemytem i ograniczanie dostępności do nielegalnej broni oraz materiałów wybuchowych
- harmonizacja na poziomie UE pojęcia i prawa dot. "istotnych części broni" poprzez konieczność posiadania pozwolenia na broń palną w celu zakupienia np. komory zamkowej lub lufy z kraju w którym na taki zakup nie jest wymagane pozwolenie i złożenia w ten sposób, nielegalnej broni z legalnie nabytych komponentów;
- rozpoczęcie dyskusji na pozwoleniem na broń typu CCW (concealed carry weapon - broń do skrytego noszenia), jako jednej z możliwości podniesienia bezpieczeństwa obywateli UE w odniesieniu do przemocy
- harmonizacja na poziomie UE właściwego i permanentnego procesu dekowania broni palnej na poziomie krajów UE (aktualnie broń dekowana np. w Niemczech jest uznana za nielegalną np. w Finlandii, jest natomiast legalna w innych krajach)
- harmonizacja na poziomie UE oznaczeń, procedur i kategorii ubiegania się o pozwolenie na broń palną"
Ciekawy raport opracowany przez koleżankę z FU Niemcy, pokazujący skalę manipulacji przy całym action planie KE w sprawie broni, ma być złożona skarga do Ombudsmana EU przeciwko działaniom DG Home's Fireamrs Task Force i Panu Fabio Marini:
https://www.all4shooters.com/en/Shootin ... marini.pdf
(jeśli jest ochotnik, który może podjąć się przetłumaczenia tego na język polski to proszę o PW)