Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

AK 47 z 1951???

Forum poświęcone wszelkim tematom związanym z bronią posiadaną na pozwolenie kolekcjonerskie

Moderator: Moderatorzy WBP

Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-03-15, 20:08

Pojawiły się oferty na znanym portalu branżowym na AK 47 typ 1 i typ 2. Wg. Danych z Wiki, typ 1 był krótką serią produkcyjną z racji faktu, że Iżewsk nie radził sobie z wytłaczaniem komory i przeszli na frezowaną. Sprzedawca może tak bez konsekwencji pisać o dacie produkcji???


Awatar użytkownika
kuras999
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1086
Rejestracja: 2016-04-20, 13:47
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: kuras999 » 2018-03-15, 20:41

Co masz na myśli piszac o konsekwencjach podania daty produkcji?


Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-03-15, 20:55

Seria tłoczona w Iżewsku była bardzo krótka, wręcz techniczna, nie wydaje mi się prawdopodobne, aby AK z 1951 wylądowały w Polsce, tym bardziej, że sprzedawca z podlaskiego "zapewnia" zgodność numeryczną wszystkich części i stan magazynowy, kiedy na pierwszy rzut oka widać, że wszystkie części drewniane zostały wymienione (rosjanie na okładzinach przednich również wypalali numer seryjny). W mojej branży, jeżeli podaję datę produkcji, to jestem jej pewny :-D


desperado
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 662
Rejestracja: 2011-05-14, 08:19
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: desperado » 2018-03-15, 20:59

Tak czy siak ten AKS to dość rzadki egzemplarz i dla mnie jest to najfajniejsza odmiana kalacha - frezowana komora z metalową kolbą.


Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-03-15, 21:05

Jak dla mnie może być z 1980r. Pytanie, czy sprzedając coś za 5 koła, można napisać, że coś jest z np. 1948 i jest prototypem, podpisanym przez Kałasznikowa, mimo, że na pierwszy rzut oka widać, że coś nie gra. A AK podpisał syn właściciela :-D


krzychu22lr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 2013-05-25, 19:41
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: krzychu22lr » 2018-03-17, 13:38

Chodzi o ten karabinek? (Nie daję linku do sklepu i ich ogłoszeń bo nie wiem co na to moderacja) Najnormalniejszy kbk AK z komorą zamkową typu 3. (drugi wzór komory frezowanej), w produkcji od 1954 roku. Tu masz porównanie karabinków z komorą typu 2. i 3. Zwróć uwagę na obsadę kolby, w typie 2. poszerzenie komory wokół obsady lufy (z lewej strony typ 2. też jest nieco inaczej ukształtowany) i kształt kolanka gazowego (w typie 2. prostszy) - choć akurat z kolankiem to różnie bywa.

EDIT: Dopiero zauważyłem, że Fokat pisze o sprzedawcy z podlaskiego, podczas gdy oferta o której ja piszę jest z drugiego końca północnej Polski. Mnożą się nam te AK typu 1. i 2. jak króliki!
Ostatnio zmieniony 2018-03-17, 13:41 przez krzychu22lr, łącznie zmieniany 1 raz.


Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-03-17, 15:59

Dzięki za pomoc i rozwianie wątpliwości. Sprzedawców, którzy wciskają klientom kit, za ciężkie pieniądze, powinno się :090: .


krzychu22lr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 2013-05-25, 19:41
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: krzychu22lr » 2018-03-21, 01:03

Na marginesie zauważyłem, że na znanym portalu branżowym pojawiła się kolejna oferta na kastrowanego AK typu 1. Tym razem nie potrzeba ani rzeczoznawców, ani katalogów, żeby stwierdzić, że jest to rzeczywiście AK typu 1 (choć nie wiadomo jak ze zgodnością części itd.). Linka nie podaję, co do ceny się nie wypowiadam, dodam tylko, że chyba do tej pory takiej ciekawostki jeszcze nie było...

(OK, raz widziałem coś ciekawszego i to na tym forum - AKS typu 1., ale z datą produkcji 1960 bodajże i oznaczeniem ZM Łucznik - "11 w owalu" - jakaś wprawka przed produkcją AKM?)


LongTom
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 887
Rejestracja: 2012-05-21, 22:00
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: LongTom » 2018-03-21, 07:34

krzychu22lr pisze:
(OK, raz widziałem coś ciekawszego i to na tym forum - AKS typu 1., ale z datą produkcji 1960 bodajże i oznaczeniem ZM Łucznik - "11 w owalu" - jakaś wprawka przed produkcją AKM?)


Nie mogła to być wprawka przed produkcją AKM, bo kałachy z tłoczoną komorą zamkową zaczęto produkować (na licencji) w Radomiu dopiero ok. 1967/68 roku.
W jednej z książek (chyba Polskie konstrukcje broni strzeleckiej) pamiętam była informacja i zdjęcia prototypów polskich kałachów, opracowanych w latach 50-tych-60-tych, gdy myślano o własnej konstrukcji komorach blaszanych (a właściwie częściowo frezowanych a częściowo tłoczonych).
PSSK Do broni
SSK Olimp
trochę nieprzypominającej broni wojskowej WBP, trochę wiatru, CP i BB


Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-03-21, 10:36

krzychu22lr pisze:Na marginesie zauważyłem, że na znanym portalu branżowym pojawiła się kolejna oferta na kastrowanego AK typu 1. Tym razem nie potrzeba ani rzeczoznawców, ani katalogów, żeby stwierdzić, że jest to rzeczywiście AK typu 1 (choć nie wiadomo jak ze zgodnością części itd.). Linka nie podaję, co do ceny się nie wypowiadam, dodam tylko, że chyba do tej pory takiej ciekawostki jeszcze nie było...


Na pewno części drewniane były wymieniane, bo rosjanie wypalali numer seryjny na obsadzie, co już trochę studzi mój entuzjazm do sprzedawcy. Tak jak wspomniałeś, nie wiemy nic o zgodności części a z tym bywa różnie


krzychu22lr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 2013-05-25, 19:41
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: krzychu22lr » 2018-03-21, 20:48

LongTom pisze:W jednej z książek (chyba Polskie konstrukcje broni strzeleckiej) pamiętam była informacja i zdjęcia prototypów polskich kałachów, opracowanych w latach 50-tych-60-tych, gdy myślano o własnej konstrukcji komorach blaszanych (a właściwie częściowo frezowanych a częściowo tłoczonych).

W PKBS akurat tego nie ma, chyba że jest jakieś wydanie nowsze niż 1993 (z ciekawszych kałaszów to są tam zdjęcia odmian wyborowych z 1959, a także wczesny Onyks, jeszcze z pokrywą na zawiasie jak w AKS-74U).

Na sto procent pamiętam, że tamte były typowymi (poza pochodzeniem) AKS typu 1. i zdziwiło mnie, że wtedy nikt tego nie rozpoznał (nie miałem jeszcze konta na forum). To mógł być temat z 2011 roku, zapisałem wtedy te zdjęcia, ale rok temu dysk mi padł więc nie mam jak sprawdzić...


krzychu22lr
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 2013-05-25, 19:41
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: krzychu22lr » 2018-03-22, 22:29

Hipolicie pie...przycie :)

Tzw. komora zamkowa typu pierwszego stosowana w pierwszych latach produkcji karabinka Kałasznikowa jest, jakby to rzec, niepowtarzalna. Jest to komora tłoczona (jak w karabinku AKM), z frezowaną obsadą lufy (widoczną w przedniej części komory zamkowej). Ze względu na trudności z produkcją tego modelu, po krótkim czasie (źródła sprzeczają się co do dokładnej daty) wprowadzono komorę zamkową typu drugiego (frezowaną), a następnie jej usprawnioną wersję, czyli komorę typu trzeciego (to w 1954 roku). W 1959 roku rozpoczęto produkcję karabinka AKM z nowym wzorem komory tłoczonej. Tutaj możesz przyjrzeć się wszystkim czterem rodzajom (zwróć uwagę na rysunek na dole strony). Dla kogoś zainteresowanego historią karabinka Kałasznikowa jest to raczej wiedza oczywista.


LittleBrother
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2018-05-14, 10:22
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: LittleBrother » 2018-05-14, 10:37

Witam. Jestem tym sprzedawcą z podlaskiego, który "zapewnia", że wystawiony na ArmyBazar AK-47 typ I został wyprodukowany w roku 1949 i że jest w pełni zgodny numerycznie. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, to bardzo proszę kierować je bezpośrednio do mnie. W związku z zamieszczonym ogłoszeniem piszą do mnie czasami ludzie, którym wydaje się, że są ekspertami w dziedzinie AK-47 a piszą dyrdymały, np. email z wczoraj: "Witam bardzo ładny karabin ale niestety nie jest frezowany. W tym roczniku produkcja Tuła dopiero od 1951 jak przeniesiono produkcję do Iżewska były karabiny frezowane i może jak by Pan pisał prawdę nie wisiał by tyle w ogłoszeniu. Pozdrawiam". Mail bez imienia, nazwiska. Wiedza autora maila szeroka, stylistyka głęboka. Ot, taki jeden z wielu koneserów broni palnej.


LittleBrother
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 2018-05-14, 10:22
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: LittleBrother » 2018-05-14, 10:48

Odnośnie elementów drewnianych w AK-47, typ I. Wczesne egzemplarze z lat 1948 - 1949 oprócz drewnianej kolby i łoża miały również drewniane chwyty pistoletowe, ale w związku z tym, że ich żywotność była bardzo krótka (chwyty te nie były w żaden sposób zabezpieczone przed zmiennymi warunkami zewnętrznymi i potem dłoni) wymieniano je na bakelitowe.


Fokat
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 2017-11-26, 17:16
Lokalizacja: Małopolska
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: AK 47 z 1951???

Postautor: Fokat » 2018-05-14, 16:25

LittleBrother pisze:Witam. Jestem tym sprzedawcą z podlaskiego, który "zapewnia", że wystawiony na ArmyBazar AK-47 typ I został wyprodukowany w roku 1949 i że jest w pełni zgodny numerycznie. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania, to bardzo proszę kierować je bezpośrednio do mnie. W związku z zamieszczonym ogłoszeniem piszą do mnie czasami ludzie, którym wydaje się, że są ekspertami w dziedzinie AK-47 a piszą dyrdymały, np. email z wczoraj: "Witam bardzo ładny karabin ale niestety nie jest frezowany. W tym roczniku produkcja Tuła dopiero od 1951 jak przeniesiono produkcję do Iżewska były karabiny frezowane i może jak by Pan pisał prawdę nie wisiał by tyle w ogłoszeniu. Pozdrawiam". Mail bez imienia, nazwiska. Wiedza autora maila szeroka, stylistyka głęboka. Ot, taki jeden z wielu koneserów broni palnej.

Na miejscu ewentualnego klienta, raczej nie zadawałbym żadnych pytań, aby mój mail, nie wylądował na forum. Sprzedajsz Kolego, coś w cenie zwykły kałach x2, zawodowiec zamieścił by opis, zdjęcia i wyjaśnienie, aby zachęcić, potencjalnego klienta. Ty postanowiłeś "obnażyć" jak bardzo buraczani są, Twoi niedoszli klienci, bo nie rozumieją z jak cudownym rodzynkiem mają do czyniena za worek PLN. Czasem jest tak, że klient z kasą, nie zawsze jest dobrze zorientowany, ale to jego prawo, bo ma budżet :)
Wyśmiewanie klientów na PUBLICZNYM forum jest SŁABE. I jak mawiał klasyk "nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi"
Życzę powodzenia w sprzedaży i dalszych owocnych interesów.
P.S.
Miałem ofertę sprzedaży za 4,5 koła, ale jak dla mnie to nie jest STAN KOLEKCJONERSKI, jeżeli już tak bardzo czepiamy się detali to zwykły odnowiony kałach z 1949....
Znam żródło z jakiego pochodzą i taka jak napisałem, wiem za ile kupili je moi koledzy. I zapewniam Cię, że cena była bardzo mocno zbliżona do propozycji dla mnie, oczywiście w dół :piwo:
Ostatnio zmieniony 2018-05-14, 16:35 przez Fokat, łącznie zmieniany 3 razy.



Wróć do „Kolekcjonerzy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości