Ciężarek dobijający.

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Wiecho
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 869
Rejestracja: 28 stycznia 2006, 23:10
Tematy: 10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wiecho »

Cypis pisze:
Darek O_ski pisze:jeżeli po strzale ciężarek ustawi się zbyt daleko od dna tłoka to nie jest żaden problem, gdyż w czasie napinania sprężyny dojdzie do tłoczyska, które to przesunie go na właściwą pozycję.
A jeśli nie ustawi się za daleko tylko za blisko? Przyklei się do dna tłoka? To co? Zipa dumna. To jest "patent" który poraża mnie losowością działania.
"Floating inertia" (FI) nieco cięzko przesuwa się na oringach, by przy naciąganiu mogła przesuwać go we właściwe położenie nie losowa (np. grawitacyjna), lecz zewnetrzna siła. Przy naciąganiu FI jest spychany przez tłoczysko z położenia jakie osiągnie w poprzednim strzale, po odbiciu od dna tłoka/wewnętrznej poduszki (a może dodatkowo od back up ring'a?) , do położenia określonego geometrią gas-ramu.
Wielkość otworu dławiącego w FI jest zoptymalizowana.

Jeśli mogę mieć pytanie do Ciebie Darku. W którym miejscu w Twoim gas-ramie jest zamontowany tzw. "back up ring"

Back up ring to na rysunku część nr 2031

Obrazek

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lipca 2006, 12:26 przez Wiecho, łącznie zmieniany 1 raz.
Darek O_ski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 119
Rejestracja: 09 listopada 2004, 22:52
Tematy: 0
Lokalizacja: 018
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Darek O_ski »

yaro pisze:Za to masz dużo nizsze ciśnienie. A jak stabilnośc strzałów w HW90 w długiej serii? Czy obserwujesz zmiany energii przy upale ?
W tym przypadku przy niższym ciśnieniu jest większa róznica ciśnień przy większej średnicy sworznia, co wiąże się chyba z mniejszym napięciem wstępnym spręzyny.

Nie mierzyłem stabilności strzałów, jestem strzelcem wiejskiej ligi rekreacyjno podwórkowej nie przywiązuję wagi do kilkumetrowej róznicy a strzelanie polega na trafieniu do wszystkiego co jest pod ręką odpowiedniej wielkości nawet do korków odpustpowych i nabojów śrutowych.

Jeżeli będzie występować zmiana energii przy upale to tylko z powodu rozszerzania się powietrza i zmiany gęstości zastosowanych środków smarnych do sprężyny.

Przy niższym ciśnieniu to chyba jest ten plus, że można taniej kupić pompkę stosownie do ciśnienia w sprężynie w HW.
akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 644
Rejestracja: 14 października 2004, 21:05
Tematy: 0
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: akas »

Pomierzyłem dokładniej odbicie tłoka dla śrutu k.4,5 w moim hatsanie o wadze tłoka 360g i okolo 120gramowej sprężynie.
JSB diabolo EXACT
0,547 g - 11mm od dna cylindra

0,670 g(Heavy) - 18mm od dna cylindra

Grubość poduszki trudno dokładnie zmierzyć ,ale ma około 2mm.

Niedługo spróbuję zrobić prosty mechanizm do chwytania tłoka w martwym punkcie . Mam nadzieję, że takie doświadczenie pokaże ile energii jest tracone podczas odbicia. Mechanizm powinien też dokladnie zmierzyć grubość poduszki.
Darek O_ski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 119
Rejestracja: 09 listopada 2004, 22:52
Tematy: 0
Lokalizacja: 018
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Darek O_ski »

Wiecho,
"back up ring" -jeżeli oringi 2024 odnoszą się do ciężarka to reszta jest dokładnie pokazana a jeżeli przyjrzysz się dokładnie do wnętrza tłoka to tam własnie w ten pierwszy rowek co widać wchodzi back up ring obok oringu do uszczelniania sworznia, nie posiada osobnego miejsca dla siebie tylko wspólne z oringiem.
Darek O_ski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 119
Rejestracja: 09 listopada 2004, 22:52
Tematy: 0
Lokalizacja: 018
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Darek O_ski »

Korekta do dziury;

średnica wynosi 3,2 mm.

Nadmieniam, że pomiar zrobiłem już po delikatnym nagwintowaniu jej i jest z dokładnością do 0,1 mm lub większą.
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

Sledze ten topic ;) i jednak o zadnym dobijaku nie moze byc mowy, a ciezarek "dobijajacy" nie jest niczym innym jak nazwal go theoben, czyli jest jakas ruchoma masa bezwladnosciowa. Zjawisko jest dosyc proste. Kluczem do prawidlowego dzialania bedzie odpowiednia synchronizacja w czasie.

Najpierw nalezy zapewnic warunki w krorych ciezarek odda swoja energie z odpowiednim opoznieniem. Zazwyczaj bedzie to stosunkowo dluga droga do przebycia z jednego konca na drugi koniec tloka. Jesli oznienie bedzie tak dobrane, ze inercyjnie poruszajcy sie ciezarek nie oddal jeszcze calej energii, a natapilo juz odbicie, to tworzaca sie sie poduszka powietrzna pomiedzy czolem tloka jest buforem energetycznym pochlanianiacym czesc energii odbijajacego (cofajacego) sie tloka. Dzieki temu tlok wolniej przyspiesza, co w wyniku daje chwilowe opoznienie szybkiemu wzrostu objetosci i spadtku cisnienia w komorze tloka.

otworek w HW90 - Dzieki otworkowi ciezarek bezwladnosciowy traci mniej energii na sprezanie powietrza wewnatrz tloka i wiecej jej donosi do samego konca. Jednak na samym koncu po odbiciu sprzezanie powietrza pomiedzy czolem tloka jest tak intensywne, ze przez otwor wolniej wyplywa powietrze niz jest sprezane, a ilosc powietrza jest wystraczajaca do "wchloniecia" enerigi odbicia, a po strzale zapobiega silnemu "odstrzeleniu" ciezarka na tyl tloka.

Uklady sprezynowo mechaniczne.
Po czesci jak sam ciezarek bedzie dzialac sama sprezyna, jak wpomnija juz TS, poniewaz zwoje sprezyny podczas strzalu maja swoj ped i podczas odbicia ostanie zwoje przy czole tloka pracuja jak bufor. Jednak ugiecia zwoji sprzezyny glownej musa byc stosukowo duze, aby "wchlonac" wystraczajaco duzo energii, aby przystopowac tlok, stad i zjawisko bedzie mialo stosukowo maly wplyw na strzal.
W przypadku zastosowania ciezarka bezwladnosciowego nalezy go oprzec na sprzezynie. Sprezyna taka powinna moc zaabsorbowac wieksza energie niz energia ciezarka - mosi miec mozliwosc pracy jako "bufor".

Uklady mechaniczno-olejowe - nie beda dzialac, ze wzgledu na zerowa scisliwosc cieczy i niemozliwosc wytworzenia odpowienio pojemnego energetycznie "buforu".


Posumowujac - calosc jest przekombinowana. W Theo jest to ratowanie sprawnosci z powodu zbyt duzej srednicy tloka, a w przypadku mniejszych srednic trudne do wykonania mechanicznie o odpowiednio wyskokiej niezawodnosci dzialania.

Dalej nie lubie Gas-Ram-ow
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
Awatar użytkownika
Wiecho
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 869
Rejestracja: 28 stycznia 2006, 23:10
Tematy: 10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wiecho »

Luka pisze:...Najpierw nalezy zapewnic warunki w krorych ciezarek odda swoja energie z odpowiednim opoznieniem. Zazwyczaj bedzie to stosunkowo dluga droga do przebycia z jednego konca na drugi koniec tloka....

...Dalej nie lubie Gas-Ram-ow
Spróbuj je polubić. Na początek weź pod uwagę, że "floating inertia" (FI) przebywa opisaną przez Ciebie drogę tylko raz - przy montażu gas-ramu. W czasie pełnego cyklu (naciąganie-strzał) droga FI względem tłoka jest w Evolution mniejsza niż 4mm.

Jeśli masz wątpliwości, wyjaśnijmy to, proszę, na pw.

Pozdrawiam
Cypis
Gość
Gość
Reactions:
Tematy: 
Grupa: Goście

Post autor: Cypis »

Luka pisze:Zazwyczaj bedzie to stosunkowo dluga droga do przebycia z jednego konca na drugi koniec tloka.
Zdaje się, że akurat tego w przypadku Theobena to sobie dokładnie nie przemyślałeś. ;)
Wiecho pisze:Jeśli masz wątpliwości, wyjaśnijmy to, proszę, na pw.
Wyjaśnianie na PW jest błędem bo zmusza innych do przyjęcia twierdzenia za akcjomat. Nie każy ma dostatecznie dużo zacięcia i wiedzy by samemu dochodzić prawdy.
Awatar użytkownika
Wiecho
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 869
Rejestracja: 28 stycznia 2006, 23:10
Tematy: 10
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wiecho »

Cypis pisze:Wyjaśnianie na PW jest błędem bo zmusza innych do przyjęcia twierdzenia za akcjomat. Nie każy ma dostatecznie dużo zacięcia i wiedzy by samemu dochodzić prawdy.
No nie gniewaj się, ale twierdzenia sa dwa, moje i Luki. Przecież co najmniej jedno z nich jest błędne. Gdy uzgodnimy wspólne stanowisko, któryś z nas, w przejrzysty sposób opisze, dlaczego jest ono takie, a nie inne. I nie zmusi to nikogo do przyjmowania go za aksjomat.

Pozdrawiam
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

Cypis

Wkoncu zobaczylem cos wiecej niz niewiele mowiace zdjecia.
A po nich nabralem przekonania, ze jak tkos mowi o ciezarku w charakterze dobijaka, to sam moze glowa, podobnie jak Zizu sobie dobic, ale w sciane. ;)
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
yaro
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 14891
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 17:07
Tematy: 163
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: yaro »

Tak off-topic:
Niesamowite!!! Luka zmienia zdanie!!! Ciężarek jednak nie jest tylko bezsensownie latającym obciążeniem tłoka. Trzeba to zapisać w kronikach :D
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

Yaro

Jak sie projektuje karabinek z pozbawiona sensu srednica tloka 30mm, to pozniej szuka sie "cudow na kiju" aby cos z tym zrobic i poprawic. 30mm to i do kalibru 6,3 jest duzo za duza. A na ambitne 9mm to powietrza w komorze za malo.
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 459
Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
Tematy: 0
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wapniak »

yaro pisze:Tak off-topic:
Niesamowite!!! Luka zmienia zdanie!!! Ciężarek jednak nie jest tylko bezsensownie latającym obciążeniem tłoka. Trzeba to zapisać w kronikach :D
Yaro, daj spokój, przeczytaj jeszcze raz , co napisał LUKA i zobaczysz , że Luka nic nie napisał...
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 459
Rejestracja: 26 listopada 2005, 17:40
Tematy: 0
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Wapniak »

Luka pisze:Sledze ten topic ;) i jednak o zadnym dobijaku nie moze byc mowy, a ciezarek "dobijajacy" nie jest niczym innym jak nazwal go theoben, czyli jest jakas ruchoma masa bezwladnosciowa. Zjawisko jest dosyc proste. Kluczem do prawidlowego dzialania bedzie odpowiednia synchronizacja w czasie.

Najpierw nalezy zapewnic warunki w krorych ciezarek odda swoja energie z odpowiednim opoznieniem. Zazwyczaj bedzie to stosunkowo dluga droga do przebycia z jednego konca na drugi koniec tloka. Jesli oznienie bedzie tak dobrane, ze inercyjnie poruszajcy sie ciezarek nie oddal jeszcze calej energii, a natapilo juz odbicie, to tworzaca sie sie poduszka powietrzna pomiedzy czolem tloka jest buforem energetycznym pochlanianiacym czesc energii odbijajacego (cofajacego) sie tloka. Dzieki temu tlok wolniej przyspiesza, co w wyniku daje chwilowe opoznienie szybkiemu wzrostu objetosci i spadtku cisnienia w komorze tloka.

otworek w HW90 - Dzieki otworkowi ciezarek bezwladnosciowy traci mniej energii na sprezanie powietrza wewnatrz tloka i wiecej jej donosi do samego konca. Jednak na samym koncu po odbiciu sprzezanie powietrza pomiedzy czolem tloka jest tak intensywne, ze przez otwor wolniej wyplywa powietrze niz jest sprezane, a ilosc powietrza jest wystraczajaca do "wchloniecia" enerigi odbicia, a po strzale zapobiega silnemu "odstrzeleniu" ciezarka na tyl tloka.

Uklady sprezynowo mechaniczne.
Po czesci jak sam ciezarek bedzie dzialac sama sprezyna, jak wpomnija juz TS, poniewaz zwoje sprezyny podczas strzalu maja swoj ped i podczas odbicia ostanie zwoje przy czole tloka pracuja jak bufor. Jednak ugiecia zwoji sprzezyny glownej musa byc stosukowo duze, aby "wchlonac" wystraczajaco duzo energii, aby przystopowac tlok, stad i zjawisko bedzie mialo stosukowo maly wplyw na strzal.
W przypadku zastosowania ciezarka bezwladnosciowego nalezy go oprzec na sprzezynie. Sprezyna taka powinna moc zaabsorbowac wieksza energie niz energia ciezarka - mosi miec mozliwosc pracy jako "bufor".

Uklady mechaniczno-olejowe - nie beda dzialac, ze wzgledu na zerowa scisliwosc cieczy i niemozliwosc wytworzenia odpowienio pojemnego energetycznie "buforu".


Posumowujac - calosc jest przekombinowana. W Theo jest to ratowanie sprawnosci z powodu zbyt duzej srednicy tloka, a w przypadku mniejszych srednic trudne do wykonania mechanicznie o odpowiednio wyskokiej niezawodnosci dzialania.

Dalej nie lubie Gas-Ram-ow

Ale o co chodzi?????
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2171
Rejestracja: 01 września 2004, 13:23
Tematy: 0
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Luka »

Wapniaku

Zlituj sie, moj pos jest pare postow wyzej, na tej samej stronie. Jaki sens jest w cytowaniu go w calosci? Jak cytowac pisalem ci juz i to w tym topiku.
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”