FWB 601 - pare pytań

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
Morgan
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 276
Rejestracja: 20 września 2004, 12:12
Tematy: 0
Lokalizacja: TG
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Morgan »

...no tak ... :oops:
HFT Team "HUNTER" Ruda Śląska
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: Senio »

Wygrzebałem temat z lamusa prawie :D, ale jest więc nie ma sensu nowego zakładać. Morgan pytałeś wtedy miedzy innymi :
Morgan pisze:2.jak na bieżąco konserwować czy podobnie jak sprężynowe ?
Odpowiedź nie padła :(. Minęły dwa lata od tego czasu. FWB serii 6xx przybyło i to nie mało więc uważam że temat warto uzupełnić o brakujące informacje. Zatem ponawiam pytanie. Czym konserwujemy PCA ?. Chodzi mi o wszelkie mechanizmy wewnętrzne. Czy i czym smarować uszczelki tłoka i wszystkie inne uszczelki, oraz resztę ruchomych podzespołów :?: .
Awatar użytkownika
Morgan
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 276
Rejestracja: 20 września 2004, 12:12
Tematy: 0
Lokalizacja: TG
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: Morgan »

Senio pisze:(...)Morgan pytałeś wtedy miedzy innymi :
Morgan pisze:2.jak na bieżąco konserwować czy podobnie jak sprężynowe ?
Odpowiedź nie padła :(. Minęły dwa lata od tego czasu. (...) .
He, he :D Nie doczekałem się odpowiedzi i w końcu musiałem sprzedać FWB bo nie wiedziałem jakich smarów używać :wink: :lol:

Może teraz ktos w końcu zdradzi tajemnicę to sobie znowu kupię :wink: :D :lol:
HFT Team "HUNTER" Ruda Śląska
Awatar użytkownika
wavi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 638
Rejestracja: 13 czerwca 2004, 13:57
Tematy: 51
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: wavi »

Witam
AD Senio i nie tylko.

Ja swą 600 póki miałem konserwowałem następująco:
Kilka kropelek oleju wazelinowego , tego do maszym do szycia.
Po odciagnieciu tłoka kilka na niebieski"oring" w tłoku i kręcenie karabinkiem by się rozszedł.
Kilka kropelek w " dziurę " na przewężeniu tłoka . Wpada wtedy do cylindra i krecenie karbinem by sie rozeszło.
Po czyms takim podczas sprężania tłok sam rozprowadzi oliwkę po cylindrze. Starcza na dłuuugo .
Mechanizm spustowy:
smarowałem Smarem FT ( sylinonowo teflonowy ) taki ala biały smalec. ( dawany min. do mechanizmów magnetowidów.)
Starcza na długo i nie trzeba dużo czy często.
Oczywiście nakładamy po uprzednim wymyciu starego.

Powodzenia
Bartosz-Wavi
Nie życz zdrowia , życz szczęścia
Na Titanicu wszyscy byli zdrowi. ( S Tym )
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

wavi pisze:AD Senio i nie tylko.
Dzięki wavi, już troszkę wiem :D Faktycznie w PCA nie ma możliwości wystąpienia diesla więc nie musza być smary czy oliwki nie palne. Chodzi raczej o dobranie takich parametrów smarowideł aby nie miały negatywnego wpływu na same uszczelki, żeby te nie puchły czy się odkształcały. Co do samej techniki smarowania to myślę i tak rozebrać mechanizm i go porządnie przejrzeć i wyczyścić a smarowanie zastosować przy składaniu. Ale sposób smarowania już podczas eksploatacji jak najbardziej się przyda.
Awatar użytkownika
grodzki
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 502
Rejestracja: 22 maja 2004, 23:17
Tematy: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: grodzki »

Ja smaruję olejem silikonowym.
Jak ją (602) kupiłem była sucha jak pieprz - zgrzytała przy sprężaniu.
Nasmarowałem tłok tak jak wavi pisał tylko, że olejkiem silikonowych a resztę elementów metalowych olejem maszynowym.
LG100, Airwolf MVT, FWB300S, Diana 75, Anschütz LP-@.
mcmax9
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 242
Rejestracja: 31 maja 2006, 13:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: mcmax9 »

Senio pisze:
(...) w PCA nie ma możliwości wystąpienia diesla
Oj Darku - czyżby??? Ostatnimi czasy umyłem Tomitex od Ciebie w benzynie ekstrakcyjnej i wodzie a następnie "przesmarowałem go" olejem syntetycznym (kilka kropel do woreczka itd.). Hmmmm.... w moim przypadku było kilka kropli, ale za dużo :P DIESELEK DARKU JAK SIĘ PATRZY :!: Zmieniłem śrut, olejowany poszedł do PCP, do 601nki dałem nowego TOMITEXA - zero dymu.
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

mcmax9 pisze:DIESELEK DARKU JAK SIĘ PATRZY :!:
O czym innym była moja myśl. Nie ma walnięcia tłoka o dno cylindra ze sprężaniem nie ma diesla. Chodzi o to że przy naciąganiu ani przy strzale nie występują żadne temperatury więc nie ma się co i od czego zapalić. Poza tym nasmarowałem uszczelki tłoka i komorę olejkiem do maszyn jak Wavi poradził bo suchy był i uszczelki skwierczały przy naciąganiu i jak by skokami się naciągał. Teraz naciąga się już płynnie bez skwierczenia :D.

A jeszcze co to teraz po strzale przy kolejnym naciąganiu po przesunięciu lekko dźwigni słychać w lufie tak małe "PUP". Tak ma być bo przedtem tego nie było ?
Freshes
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 168
Rejestracja: 28 czerwca 2005, 01:59
Tematy: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: Freshes »

Czesc

Za wiele nie pomoge, ale mam takie pufniecie z lufy (jak zasysanie powietrza) na poczatku ładowania FWB100.

Pozdrawiam
Pozdrawiam Mateusz
Cos tam z FWB.
Awatar użytkownika
Fred
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 5319
Rejestracja: 22 listopada 2002, 07:07
Tematy: 284
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Fred »

Trzy lata PCA mialem jeden problem - poprostu wyczyscic wszystko ladnie z brudu po strzelaniu i resztek z opilkow olowiu.
Przetarcie szmatka na sucho.
Zadnych wlasnych rozbieran i smarowania.
Raz na rok kropelka oleju w otwor smerujacy (Np w Anschütz 2002)
Przewaznie nie ma problemow z kompresja.
Przynajmniej w sprzetach, ktore byly pilowane w klubach strzeleckich i tysiace strzalow nie zmienialo zachowania karabinu nie bylo tych problemow.
Jedynymi rzeczami, zajakim sie spotkalem, to zmeczenie mecanizmu - np. dzwigni.
Czasami jakis wozny klubowy oddawal sprzet do konserwacji ale to raz na kadencje woznego :030:
Awatar użytkownika
Spinner
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 8164
Rejestracja: 23 sierpnia 2003, 21:52
Tematy: 242
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Post autor: Spinner »

Freshes pisze:Czesc

Za wiele nie pomoge, ale mam takie pufniecie z lufy (jak zasysanie powietrza) na poczatku ładowania FWB100.

Pozdrawiam
Zwiększ wstępne napięcie sprężyny zbijaka.
Zostaje Ci trochę powietrza w komorze. Zwiększenie napięcia dłużej otworzy zaworek icałe powietrze wyleci lufą przy strzale.
Awatar użytkownika
cezare
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2011, 21:08
Tematy: 0
Lokalizacja: kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: cezare »

odgrzebię kotleta.

jak tu zamontować tłumik ? fajnie by było wpasować go w płaszcz osłony lufy - miejsca tam jest sporo - ktoś coś ?
już sąsiadka zwróciła mi uwagę że może bym do lasu sobie z tym poszedł ;( - domki bliźniaki - ogródek mój, ale chałas wspólny jakby nie było ;(
HW40 / FWB601 PCP + Nikko C-More X10 2-20x44 - Military approved grade true 10x zoom parfocal scope
Awatar użytkownika
Jka
Zasłużony dla forum
Zasłużony dla forum
Reactions:
Posty: 5704
Rejestracja: 25 lipca 2003, 11:39
Tematy: 120
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: Jka »

A może wystarczyłoby w osłonę lufy wstawić co jakiś czas takie wkładki, odpowiednio dotoczone i powkładane w nią może by coś pomogły - nie denerwować sąsiadkę, całość zakończyć takim korkiem jak tam jest pokazany.

Ot tylko tak sobie myślę.
elementy tłumika LG-88 (1).JPG
Jka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ludzie dzielą się na tych co żyją co umarli i tych co pływali po morzach i oceanach.....
Awatar użytkownika
cezare
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2011, 21:08
Tematy: 0
Lokalizacja: kraków
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: cezare »

dziękuję - ładne to,
miejsca jest na 22cm w gląb do korony lufy
i 14mm szerokość płaszcza ( wewnętrzna )

napisze do tłumikarza z Allegro - tak zupełnie z ciekawości
z sąsiadką doszedłem do porozumienia - kulochwyt ją denerowował - a tarczowanie przeniosłem troszkę dalej .. ale jednak to słychać ..

ciekaw jestem co na to balistyka - czy ucierpi etc - bo ? nie mam o tym pojęcia ;( a wiem że FWB się nie poprawia
Ostatnio zmieniony 27 sierpnia 2016, 20:48 przez cezare, łącznie zmieniany 1 raz.
HW40 / FWB601 PCP + Nikko C-More X10 2-20x44 - Military approved grade true 10x zoom parfocal scope
Awatar użytkownika
grodzki
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 502
Rejestracja: 22 maja 2004, 23:17
Tematy: 14
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: FWB 601 - pare pytań

Post autor: grodzki »

Wiem, że prowizorka ale ja stosowałem zakrętkę z pasty do zębów taka otwierana chyba colgate :)
LG100, Airwolf MVT, FWB300S, Diana 75, Anschütz LP-@.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”