Strona 1 z 1

Kartusze PCP

: 21 lutego 2011, 20:59
autor: Krzychu68
Witam Szanowną Brać Strzelecką! Zamierzam dokonać zakupu pierwszego w moim żywocie karabinka PCP. W grę wchodzą AA EVO, FWB P70 oraz Walter LG300. Chciałbym się dowiedzieć od znawców tematu czegoś na temat kartuszy tych karabinków. Mianowicie, wiem iż AA ładowany jest bez demontażu kartusza, jak jest w przypadku pozostałych? I jeszcze jedno pytanie, mianowicie: jak zachowują się gwinty kartuszy, które należy przed każdym ładowaniem zdemontować z jednostki, a po ładowaniu zamontować? Pytania moje powstały wskutek tego, iż użytkuję FWB C20, gdzie po latach użytkowania, uległy degradacji wspomniane gwinty. Nauczony doświadczeniem, wolę zapytać mądrzejszych, niźli odkrywać kontynenty na nowo. Będę wdzięczny za odpowiedź.

: 21 lutego 2011, 22:19
autor: Andrzej
W FWB np: 70 czy 700 kartusz wykręcasz.
Chyba , że będziesz miał kartusz typu "Quick Fill".
W tym przypadku możesz napełniać kartusz bez odkręcania od karabinka.
Wielokrotnie wykręcałem i wkręcałem kartusze w swoich karabinkach - niczego
niepokojącego nie zauważyłem.

: 21 lutego 2011, 22:30
autor: NEO
Walther LG300 wykręcany. Co jakiś czas delikatnie smaruję gwint takim białym smarem Feinwerkbau. Przeważnie w chwili gdy nie mogę go łatwo wykręcić z karabinka. Generalnie przez długie lata nic nie powinno się złego dziać podczas wkręcania i wykręcania, no chyba że piachu się Ci dostanie gdzieś na gwinty.

: 22 lutego 2011, 08:24
autor: hexer
NEO pisze:Walther LG300 wykręcany. Co jakiś czas delikatnie smaruję gwint takim białym smarem Feinwerkbau. Przeważnie w chwili gdy nie mogę go łatwo wykręcić z karabinka. Generalnie przez długie lata nic nie powinno się złego dziać podczas wkręcania i wykręcania, no chyba że piachu się Ci dostanie gdzieś na gwinty.
O to to to :-D

: 22 lutego 2011, 09:59
autor: witboj
Ten smar o którym pisze Neo poleca też serwis Steyra. Ale jest jedno "ale". Niestety większość rozwiązań było tworzone z myślą o "sterylnych" warunkach w jakich odbywa się Kpn10. Smary na gwincie mają jedną poważną wadę - do smaru łatwiej przyczepia się brud. Dlatego najważniejsze jest dbać o czystość gwintu. Oczywiście są specjalne smary do których brud czepia się mało lub prawie wcale. Np. ja oststnio czyszczę dokładnie i tylko psikam suchym teflonem.

: 27 lutego 2011, 18:19
autor: Arek D
korzystając z tego że temat "kartusze pcp" już istnieje chciałem się zapytać z jakiej stali wykonane są kartusze szczególnie mi chodzi o cz i at44 bo jakoś doszukać się nie mogę a i jeśli będzie więcej informacji na temat innych modeli to na pewno ktoś skorzysta z góry dziękuje