Znaleziska w karabinkach

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Post autor: hogan »

Senio pisze:
hogan pisze:Bajka, sprawdź Darku jeszcze czy trzpień tłoka nie lata, bo BMK-i też to lubią.
Nie ma to żadnego znaczenia. Bubel idzie na złom czyli tam gdzie jego miejsce.
No nie tak do końca, tłok po dopieszczeniu jest w pełni funkcjonalnym tłokiem, chyba że ten Twój to już naprawdę złom nie do uratowania.
Co do cylindra to nie trzeba go honować, szlifować itp. wystarczy taka tuleja i mamy cylinder pod tłok z uszczelką fi 25 czyli, robi nam się z BMK - Prosporcik 8-)
Obrazek



Po testach wiem że pracuje to o niebo lepiej, są też w oryginale ( starsze wersje ) z tłokiem fi 25 mm.
Czasem warto ze znaleziska zrobić Coś, oczywiście w miarę możliwości.
Wiem wiem tylko ten nasz wiecznie brakujący czas 8-)
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

hogan pisze:Co do cylindra to nie trzeba go honować, szlifować itp. wystarczy taka tuleja i mamy cylinder pod tłok z uszczelką fi 25 czyli, robi nam się z BMK - Prosporcik 8-)
Jeśli dostanę 126p i nieograniczone środki przerobię i przystosuję go do wyścigów na 1/4 mili. Tylko to zawsze pozostanie 126p. Sztuka dla sztuki tak samo jak robienie z BMK - Pprosporta..............
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Post autor: hogan »

Senio pisze:Jeśli dostanę 126p i nieograniczone środki przerobię i przystosuję go do wyścigów na 1/4 mili. Tylko to zawsze pozostanie 126p.....
Ale 1/4 mili można nim zaliczyć a na oryginale marnie to widzę.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
Awatar użytkownika
Senio
Moderator globalny
Moderator globalny
Reactions:
Posty: 9728
Rejestracja: 16 października 2004, 00:39
Tematy: 310
Lokalizacja: Koło.wlkp
Grupa: Moderatorzy globalni

Post autor: Senio »

hogan pisze:Ale 1/4 mili można nim zaliczyć a na oryginale marnie to widzę.
Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 2289
Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
Tematy: 21
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontakt:

Post autor: hogan »

Senio pisze:
hogan pisze:Ale 1/4 mili można nim zaliczyć a na oryginale marnie to widzę.
Dobre ;laughing:
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
Awatar użytkownika
kruger
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 565
Rejestracja: 02 czerwca 2006, 12:53
Tematy: 0
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: kruger »

Senio pisze:
hogan pisze:Ale 1/4 mili można nim zaliczyć a na oryginale marnie to widzę.
Na starcie owszem,ale prawdziwy wyścig wygrywa się w "zakrętach" ;laughing: ;laughing:
Lecz materiał przedni :piwo:
"Life is brutal"
jakiii
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 988
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 18:12
Tematy: 0
Lokalizacja: O-c
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: jakiii »

Paanooowie, bez "słabości", tylko znaleziska.
Pozdro.
Dzień bez pykania to dzień przepykany - Zuka Mikume
RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: RobFra »

S631 od "kolegi" z forum. Zachwalana jak mocna, przesmarowana i nowe części. Szmocy jest aż 6,7J. Uszczelka tłoka w strzępach, tłok ma 2 ukruszenia. Miała być a nie ma nowej sprężynki spustu. Po moich PW z pretensjami zostały skwitowane "bo stan adekwatny do ceny". Szkoda, że nie opisał stanu adekwatnie przed sprzedażą.

Ale wracając do tematu co znalazłem pod wymieniona przez niego na nową uszczelką lufy - trochę butaprenu i ZONK

Obrazek

Aha no i tylni korek bez moletkowania (nacięć) bo amba zjadła w imadle zapewne przy odkręcaniu.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 4019
Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
Tematy: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Lufa tej Slavii to z Kraju Środka :shock: czy też "kolega" tak zaszalał ? :-/

Tak czy inaczej ja bym żądał zwrotu kasy .

Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !
RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: RobFra »

Lufa oryginalna w tym złomie. Gwint na szczęście ładny - odkryłem to dopiero po przeczyszczeniu. Na lufiej mi najbardziej zależało, ale dokupiłem nową lufę bo mam fabrycznie nowy cylinder z korkiem więc zrobię nówkę. Pewnie już na zepto.

Ta lufa zapewne pójdzie na ucięcie i przeróbkę jak to u mnie. Chyba, że ją za głęboko schowam i wyjmę po kilku latach.

Po ostatnim tekście z "kolegą" "już mi nie się nie chce z nim gadać". Wysłałem tylko PW ze zdjęciami. Jakoś przeżyję taką stratę, ale życie zapewne mu odda.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: RobFra »

To jeszcze jedno znalezisko po tjuningu innego kolegi. Korek kartusza PCP.
Istotna jest ilość gwintu na tej cienkiej części. To wejście od ładowania PCP czyli 200bar, a zostały tam niecałe 2 zwoje z 5 (1/8G).
Obrazek

Dzięki sztumistrzowi z Lublina (Grzegorz) walczę z tym, ale efekty będą za dłuższą chwilę.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
Awatar użytkownika
czemar
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 1418
Rejestracja: 17 marca 2007, 08:55
Tematy: 23
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi

Post autor: czemar »

Jakiś czas temu kupiłem w k/s Slavkę 630 w opisie było nierozbierana bo nie było takiej potrzeby .
Po otwarciu paczki :shock: rudzielec a w kostce uszczelka przekoszona w prawą strone o dobra 2mm .
Pomyślałem może tylko się sklepała ale nie wyjąłem i wyszło podobnie jak u Roberta tyle , że ja odzyskałem swoje pieniądze ale fakt jest taki , że Slavia była bublem zanim jeszcze zaczęto ciąć koszta produkcji.
Jakiś czas potem Slavka wypłynęła na all.... nie wiem co dalej ale już nigdy raczej w stronę Slavki niepójdę ;laughing: .
Pozdrawiam Marek
Vortex na Kruszynie :one:
RobFra
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2231
Rejestracja: 02 lipca 2007, 14:28
Tematy: 20
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: RobFra »

Marek Slavia jest znana ze swojej nieosiowości przewodu lufy. Czasem wyjdzie to na kostce.
Może bym i oddał, ale już walczę sam z rudą. Uszczelkę portu ładowania wyjąłem do szlifowania (odkryłem zonka) i będę oksydował. Zdzieram rudą i mam już odpowiednią chemię od NC. Szkoda tylko, że dłuższą wanienkę oddałem Staszkowi.
Do Slavi mam sentyment bo była moją pierwszą od 1986r. Jeszcze na niebieską książeczkę. 8-)
Ostatnio zmieniony 19 października 2012, 06:58 przez RobFra, łącznie zmieniany 1 raz.
Miałem już wszystkie wiatrówki
A w stodole Mitsubishi D1450 - malytraktor.pl
Awatar użytkownika
czemar
Moderator
Moderator
Reactions:
Posty: 1418
Rejestracja: 17 marca 2007, 08:55
Tematy: 23
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi

Post autor: czemar »

No tak ale z pięciu jeśli mnie pamięć nie zawodzi , które miałem trzy miały albo klapniętą lufę albo banana w bok albo właśnie nieosiowy przewód :shock:
Pozostaje szukać starej dobrej D34 T01 :-D albo kupić T06

Pozdrawiam Marek
Vortex na Kruszynie :one:
Awatar użytkownika
Paulus601
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 286
Rejestracja: 31 stycznia 2011, 23:16
Tematy: 0
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Post autor: Paulus601 »

A takie resztki z mocowania tłoka siedziały w mojej wiatrówce Łucznik KJ187 wciśnięte na samym dnie z resztkami skórzanego tłoka.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 października 2012, 13:53 przez Paulus601, łącznie zmieniany 7 razy.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”