Diana 27
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lipca 2010, 13:25
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Andrzej Kliszewski
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 4019
- Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 lipca 2010, 13:25
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
w tym problem że moja w tym miejscu ma DRP. i nie ma tego napisu z boku o pochodzeniu.
kilka zdjęć aby zobaczyć jak wygląda, jak widać jest bez drewna bo oryginalne zostało zniszczone a później było dorabiane takie aby można było strzelać:/
http://img62.imageshack.us/img62/2261/imgp0349f.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/2778/imgp0352u.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/6025/imgp0350y.jpg
kilka zdjęć aby zobaczyć jak wygląda, jak widać jest bez drewna bo oryginalne zostało zniszczone a później było dorabiane takie aby można było strzelać:/
http://img62.imageshack.us/img62/2261/imgp0349f.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/2778/imgp0352u.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/6025/imgp0350y.jpg
- Andrzej Kliszewski
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 4019
- Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Andrzej Kliszewski
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 4019
- Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Andrzej Kliszewski
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 4019
- Rejestracja: 27 czerwca 2004, 13:27
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Z uwagi na to, że w przeciągu kilkudziesięciu lat wyprodukowano w dziesiątki tysięcy egzemplarzy należy mieć świadomość, że poza wersjami A i L było jeszcze wiele innych wersji jak np. E i S oraz bez indeksu ale były to raczej warianty głównych wersji wersji A i L i np różniły się kształtem chwytu , osadą , posiadaniem metalowej stopki itp.
Wersja L wyprodukowana przed 1923 rokiem miała z zewnątrz lufę o przekroju oktagonalnym .
Jednym z elementów mogących pomóc w identyfikacji jest długość lufy . Wersja 27 L miała lufę długości ok. 47 cm, wersja A zaś krótszą ok. 44,5 cm , wersja L nie posiadała też żadnego bezpiecznika .
Co ciekawe w Blue Book of Airguns Dianę 27L określa się mianem jednej z najbardziej udanych modeli "łamanych" wiatrówek wszech czasów.
Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Wersja L wyprodukowana przed 1923 rokiem miała z zewnątrz lufę o przekroju oktagonalnym .
Jednym z elementów mogących pomóc w identyfikacji jest długość lufy . Wersja 27 L miała lufę długości ok. 47 cm, wersja A zaś krótszą ok. 44,5 cm , wersja L nie posiadała też żadnego bezpiecznika .
Co ciekawe w Blue Book of Airguns Dianę 27L określa się mianem jednej z najbardziej udanych modeli "łamanych" wiatrówek wszech czasów.
Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 98
- Rejestracja: 15 marca 2009, 10:05
- Tematy: 3
- Lokalizacja: starogard gd
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Greg62
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 września 2017, 11:02
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Jenin - lubuskie
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Diana 27
Widzę że dawno nikt nie odwiedzał tego tematu więc go trochę odświeżę.
Wpadła mi w ręce taka Dianka 27, z tego co wyczytałem na różnych forach to z plastikowym językiem spustu i bez wybitej daty na cylindrze powinna być z lat 60-66 ubiegłego stulecia.
Niestety po szczerbince pozostał tylko kawałek plastiku pod jedną ze śrubek mocujących a i język spustu połamany.
Zrobiłem foto-zestawienie po demontażu
i czyszczenie czyli przygotowywanie do olejowania i oksydy
z językiem spustu nie powinno być problemu ( właśnie zamówiłem w AK-H ) ale szczerbinka okazuje się ciężka do dostania.
Wpadła mi w ręce taka Dianka 27, z tego co wyczytałem na różnych forach to z plastikowym językiem spustu i bez wybitej daty na cylindrze powinna być z lat 60-66 ubiegłego stulecia.
Niestety po szczerbince pozostał tylko kawałek plastiku pod jedną ze śrubek mocujących a i język spustu połamany.
Zrobiłem foto-zestawienie po demontażu
i czyszczenie czyli przygotowywanie do olejowania i oksydy
z językiem spustu nie powinno być problemu ( właśnie zamówiłem w AK-H ) ale szczerbinka okazuje się ciężka do dostania.
CZ 200S, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38, IŻ 22, MP 512M, Łucznik 87, Slavia 630, Slavia 631 Haenel 312 - w renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 150
- Rejestracja: 23 grudnia 2015, 22:34
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Diana 27
ale szczerbinka okazuje się ciężka do dostania.
napisz w dziale kupie/sprzedam, ze szukasz szczerbinki, cuda się zdarzają
Gratuluje wytrwałości, widać, ze włożyłeś sporo czasu w polerowanie dianki
napisz w dziale kupie/sprzedam, ze szukasz szczerbinki, cuda się zdarzają
Gratuluje wytrwałości, widać, ze włożyłeś sporo czasu w polerowanie dianki
Ostatnio zmieniony 03 lutego 2018, 03:21 przez onet12, łącznie zmieniany 1 raz.
- Greg62
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 września 2017, 11:02
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Jenin - lubuskie
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Diana 27
Dzięki za radę tak zrobię.
CZ 200S, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38, IŻ 22, MP 512M, Łucznik 87, Slavia 630, Slavia 631 Haenel 312 - w renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.
- Greg62
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 39
- Rejestracja: 13 września 2017, 11:02
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Jenin - lubuskie
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Diana 27
Podczas olejowania dopiero zauważyłem pęknięcie osady jak na foto i nie bardzo wiem co z tym zrobić , może macie jakieś rady.?
jakiego kleju i sposobu tu użyć?
jakiego kleju i sposobu tu użyć?
CZ 200S, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38, IŻ 22, MP 512M, Łucznik 87, Slavia 630, Slavia 631 Haenel 312 - w renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.