Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Zmiana skoku tłoka TX200

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

krzysiek_-199
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 2008-09-19, 14:54
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: krzysiek_-199 » 2020-02-10, 11:09

Cieszy mnie że ten ciekawy temat znowu ożył. Napiszcie jakie były parametry TX-a mk1 i mk2? "Książka" Senia" ciekawa ale mój angielski b słaby-ze zdjęć widać że pomysły dosyć rewolucyjne -tłok z masą chyba o połowę mniejszą niż normalnie,długa uszczelka z amortyzacją oringiem,cieńsza sprężyna,większy otwór dolotowy regulowany chyba za pomocą "białych" uszczelek amortyzujących zarazem "suwo-uderzenie" cylindra. Jeżeli jeszcze energia 16J ? Nie mam zamiaru kupować takiego rozwiązania ale ciekawi mnie to. Wg mnie kop +cichość systemu + kultura pracy powinna być znacząco lepsza i celność choćby minimalnie też. Nasi najlepsi strzelcy powinni to mieć w rękach i przetestować. Pozdrawiam


Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-07-19, 10:49
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: slawol75 » 2020-02-13, 15:08

krzysiek_-199 użyj tłumacza Google i wszystko będzie prostsze.
Co do jednego z moich postów powyżej, o metalicznym dźwięku podczas strzału, to z informacji jakie pozyskałem, może to być dźwięk dobijającego cylindra do lufy. Podkładka może się tam sklepać i taki może być efekt...Ale to było kiedyś, choć spróbuję z ciekawości włożyć starą uszczelkę za jakiś czas. Tak czy inaczej specyfikacja Mk2 jest zdecydowanie lepsza, Angole doszli do takich wniosków już dawno:
https://www.airgunforum.co.uk/community ... er.162717/
zawsze środkiem krzyża :-D


Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 2318
Rejestracja: 2004-01-04, 20:11
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: hogan » 2020-02-13, 16:09

slawol75 pisze:Co do jednego z moich postów powyżej, o metalicznym dźwięku podczas strzału, to z informacji jakie pozyskałem, może to być dźwięk dobijającego cylindra do lufy.

Sławku, Krzysiek już to opanował, można inaczej ale jemu to działa a to jest najważniejsze - pewnie opisze.
To uderzenie szybciej się pojawi jak przetrzymuje się karabinek dolno i boczno naciągowy z zatrzaśnięta dźwignią naciągu, wtedy uszczelka portu ładowania jest cały czas miażdżona - a po co.
W Dianie 48/54 itp. ( modele z przed 2 lat, bo teraz jest inaczej ) uszczelka portu jest z teflonu który nie jest pamiętliwy, czyli po ścisku nie wiele wraca do stanu pierwotnego i wtedy dość że nie uszczelnia Cylinder & lufa to w dodatku wzrasta te metaliczne kopnięcie.

Co do tuningów, wiadomo że każdy je robi gdzie chce, w PL w Anglii czy samemu, ważne by być zadowolonym.
Dużo z opisów i z YT jest tylko dla filmików i to nie ulega wątpliwości, wiadomo że nie wszystko, ale mam do tego wielki respekt, bo nie raz się sparzyłem i teraz jak już oglądam to tylko dla rozrywki.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl


krzysiek_-199
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 2008-09-19, 14:54
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: krzysiek_-199 » 2020-02-14, 17:30

Witam! Jeszcze dobry wpływ ma wg mnie prawie cała masa tłoka z przodu:cienki -odchudzony tłok Anglików. Padła mi sprężyna TX-a -założyłem nową-energia 16,5 J (padnięta miała 10,3 J)-karabinek stał się głośny - metaliczny dźwięk i wierzgający (mam w nim dobry tłumik)-zamknięta uszczelka nic nie dała. Doszedłem do wniosku że ruchomy cylinder ma te kilka dziesiątych luzu i wali o lufę -inspirując się też zdjęciami " książki Senia" gdzie widać wyraźnie że nie ma tam oringów tylko "białe uszczelki". Miałem Hanelkę 312 i tam to rozwiązuje gumowy amortyzator ale ona nie ma niestety uszczelnienia lufy. Dałem w TX-ie pomiędzy oringi cylindra a lufę skórzany krążek ze skóry grubości 0,5 mm -przedtem zmierzyłem otwór dolotowy -miał 3,7 mm -w krążku ze skóry zrobiłem otworek 3,0 mm. Pierwszy strzał-rewelacja-TX cichy i spokojny-potem wzrasta głośność prawie do poprzedniej- powietrze zaraz pokonało "zwężenie" z 3,7mm do 3,0mm-otwór był już średnicy kalibru 4,5mm. Potem dałem wpierw na oringi krążek mosiężny z blachy o,6 mm i na to pomiędzy mosiądz i lufę taki sam krążek skórzany (tego już powietrze nie pokonało)-po ułożeniu-efekt zamierzony osiągnięty-choć uważam że zrobienie tego profesjonalnie tzn: zebranie-zfrezowanie metalu z nakrętki cylindra i danie tam zamiast oringów miękkiej uszczelko-odboju jak u Anglików byłoby lepsze. Pozdrawiam


Awatar użytkownika
hogan
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 2318
Rejestracja: 2004-01-04, 20:11
Lokalizacja: śląsk
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: hogan » 2020-02-14, 19:43

krzysiek_-199 pisze: zebranie-zfrezowanie metalu z nakrętki cylindra i danie tam zamiast oringów miękkiej uszczelko-odboju jak u Anglików byłoby lepsze. Pozdrawiam


Krzysztof dla Ciebie i potomnych :> w korku cylindra nie trzeba nic frezować, bo tulejka na której siedzą o-ringi jest wklejona, wystarczy ją wyciągnąć na gorąco, a to Białe zwane uszczelka portu u Anglików to teflon, takie rozwiązanie miała Diana 48/54 jeszcze 2 lata temu, obecnie ma uszczelkę z Puru/Poliuretanu która robi robotę tzn. dobrze uszczelnia i coś tam amortyzuje.

Kiedyś zapodałem tu zagadkę, z ilu elementów składa się korek cylindra i nikt nie zgadł, a jest tam aż 5 elementów.
Ostatnio zmieniony 2020-02-14, 19:56 przez hogan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Waldemar.

www.airgunservice.pl


krzysiek_-199
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 2008-09-19, 14:54
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: krzysiek_-199 » 2020-02-16, 10:00

No po tym co napisał Hogan powyżej jest szansa że może samemu uda się to poprawić bo chodzi o to że cienką 0,5 mm skórkę ,którą położyłem na krążku mosiężnym -po ponad 100 strzałach uklepało i rozbiło (najbardziej przy otworku) -bo to wali "kółko" o śr 7 mm z ruchomego cylindra (ta naklejona tulejka) we wlot lufy śr 11 mm. Muszę rozebrać i wyczyścić ze strzępów skóry. TX to doskonała i przemyślana wiatrówka sprężynowa a tu ten "mały feler" -bo na nacięciu cylindra gdzie chodzi trzewiczek naciągu jest chyba 2-3 mm luzu i uszczelko-amortyzator o całej 11 mm średnicy mógłby pracować w miejsce dotychczasowej oryginalnej kombinacji: naklejona tulejka i oringi uszczelniające.


Dietriech
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 2014-04-06, 22:29
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: Dietriech » 2020-02-16, 13:59

Tak jak Aju, czuje się wywołany do tablicy w tym temacie :wink: Zacznę od tego, że sam posiadam karabinek TX200MKIII, niestety ciężko będzie wypowiedzieć mi się na temat tuningowania jego bebechów (przeróbek oryginału) Ponieważ od podstaw stworzyłem samemu cały system, także moja opinia na temat TXa 200MKIII może nie być miarodajna dla innych, którzy również go posiadają i coś kombinują.
slawol75 pisze:wiadomo że w sprężynie kop musi być, mały lub większy ale zawsze...nawet przy konwersji na 22. Problem tkwi w tym aby był jak najkorzystniejszy. Zobaczcie sobie filmik (wiem że przekłamują. Ja zawsze skupiam wzrok na jednym elemencie, np. lunecie i obserwuje jak się przemieszcza) od 9min.
https://www.youtube.com/watch?v=BzYJ39K ... e=youtu.be
Jest tam LGU i potem Pro sport. Patrząc na filmik LGU zostawia daleko w tyle Pro sporta, który nie tylko przemieszcza się do tyłu, ale również na boki - co nie jest pożądane.

Kolego, nie ma w tym filmiku LGU, tylko właśnie TX200MKIII, jak wyżej wspomniałem po moich modyfikacjach :) Od tego czasu zmieniłem cylinder na inny, można go ujrzeć na zdjęciach z zawodów HFT w Morsku 2019, pucharze zimowym 2020 Zabrze, Jaworzno :wink:
Co do samego filmiku, kamera zdecydowanie nie oddała dobrze tego, jak wygląda to w rzeczywistości, gdzie wygląda to gorzej niż w tym filmie. Najważniejsze dla mnie jest jednak to, że osiągnąłem "coś" czym można dobrze strzelać, nie jest to do końca "to", droga w poszukiwaniu najlepszej optymalizacji systemu jeszcze przede mną, ale co jak co, nic nie daje tyle co usuwanie oksydy z lufy i dźwigni naciągu :-D


Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-07-19, 10:49
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: slawol75 » 2020-02-16, 19:45

Faktycznie TX nie LGU...Na zdjęciach o których wspominasz jest TX a nie tłok który zrobiłeś?
zawsze środkiem krzyża :-D


Dietriech
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 2014-04-06, 22:29
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: Dietriech » 2020-02-16, 20:03

slawol75 pisze:Faktycznie TX nie LGU...Na zdjęciach o których wspominasz jest TX a nie tłok który zrobiłeś?


Na zdjęciach jest mój TX w aktualnej wersji, ten z filmiku miał inny cylinder :)


Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-07-19, 10:49
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: slawol75 » 2020-02-16, 21:30

A coś więcej o tym cylindrze możesz skrobnąć...bo jeśli średnica ta sama to cóż tam można zmienić? Średnice, ewentualnie długość TP. Jakaś inna koncepcja?
zawsze środkiem krzyża :-D



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], StgMechanik, Złomiarz59