Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Zmiana skoku tłoka TX200

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-03, 16:34

Marku , skrócenie komory sprezania wkladką ,niestety wydłuza dość mocno kanał przelotowy, a to przenosi sie na zwiększenie pojemnosci pasozytniczej.
Przy duzym wysileniu moze ona spowodować zanik poduszki. A bez poduszki nie ma celności i żywotnosci sprezyny. Czyli w tym wypadku nalezałoby zawęzać kanał. Nalezaloby zakleić klejem epoksydowym i wiercąc co 0,1 mm szukać optymalnego przekroju.


Awatar użytkownika
mrs
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 2006-03-21, 09:43
Lokalizacja: Wrocław, często
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: mrs » 2006-10-03, 16:47

Spinner pisze:@mrs
Rozmawialiśmy o zmniejszeniu skoky tłoka o ok. 1,5 cm przez wciśnięcie grubej gumowej/elastomerowej podkładki do wnętrza tłoka.


Taki zabieg nie zmniejszy skoku tłoka. :)


Dziękuję. Poprawiłem. Miało być cylindra. :oops:
Pozdrawiam
Marek
Pozdrawiam
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie


Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 2005-11-26, 17:40
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Wapniak » 2006-10-03, 17:10

Podobne wymiary tj. średnica i skok tłoka ma Gamo ( 25 mm i 100 mm).
Tyle że fabryczny tłok ma wagę 150 g, do tego dochodzi ciężarek bodaj 45 g. Podobne eksperymenty robiłem w swoim Gamoniu i niestety wyszło na to, że fabryczny ciężarek jest za lekki. Teraz mam ciężarek cięższy od oryginalnego, do tego kawał elastomera między nim a tłokiem i uważam to za optymalną konfigurację.
Myślę, że dalsze zmniejszanie wagi tłoka w TX ( poniżej 200g)nie będzie dobre.
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking


akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-03, 17:34

Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.


Awatar użytkownika
61gaw
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1051
Rejestracja: 2004-06-24, 14:22
Lokalizacja: Trudno powiedzieć
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: 61gaw » 2006-10-03, 18:11

akas pisze:Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.

Każdy tokarz potrafi wykonać tłok i cylinder, a i materiały nie wymagają aprobaty NASA więc nie są drogie :wink: Kwestia tylko właściwego tj. precyzyjnego dobrania wymiarów tulei zmniejszającej średnicę cylindra w celu wklejenia oraz wykonaniu zaczepu tłoka (twardość i wymiary stosowna do posiadanego zespołu spustowego)- wiem coś o tym :evil: , choć nie dotyczy to TX-a tylko D48, ale zasada jest ta sama.
Nie każda próba kończy się sukcesem


akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-03, 18:27

W brew pozorom nie jest to proste. Poniewaz problem sie pojawia nie na tokarce tylko w grubosci scianek tłoka. A jeszcze dokladniej w prowadzeniu centrycznym tłoka i spręzyny.


Ryś
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: 2004-06-04, 11:01
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Ryś » 2006-10-03, 18:32

adamasz pisze: Krótki skok vide PSport (90mm) powoduje konieczność skrócenia lufy (242 w PS, a 335 w TX - skok 100),

Skok tłoka w TX-sie i PSporcie są jednakowe ok.95-97 mm
HW 100S Weaver RV7


Awatar użytkownika
61gaw
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1051
Rejestracja: 2004-06-24, 14:22
Lokalizacja: Trudno powiedzieć
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: 61gaw » 2006-10-03, 18:50

akas pisze:W brew pozorom nie jest to proste. Ponieważ problem się pojawia nie na tokarce tylko w grubosci scianek tłoka. A jeszcze dokladniej w prowadzeniu centrycznym tłoka i spręzyny.

Zastosowanie 0,5mm ścianek nie jest problemem, osiowość zapewnia uszczelka plus prowadnica ślizgowa wykonana na obwodzie tłoka (jedna a dla pewności dwie) i można uzyskać osiowość w granicach a nawet poniżej 0,05mm.
Nie każda próba kończy się sukcesem


Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 2005-11-26, 17:40
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Wapniak » 2006-10-03, 18:50

akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.


Obawiam się, że w takich warunkach będzie problem z uzyskaniem energii śrutu około limitu...
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking


akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-03, 19:33

Obawa o uzyskanie 17J jest sluszna, jdenak standartem na zawodach staje sie 16,3J. Uzyskanie 16J przy zejsciu fi cylindra na 22mm nie powinno stanowic problemu . Warto jednak by było zadbać aby kanał przelotowy miał minimalną długość w celu zmniejszenia pojemnosci pasozytnicznej .Czoło tłoka powinno być idealnie plaskie , a uszczelka typu zepto 2 .
Takie zabiegi powinny doprowadzić do zwiekszenia grubosci poduszki co jest równoznaczne z zwiększonym zapasem energetycznym.


Wapniak
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 459
Rejestracja: 2005-11-26, 17:40
Lokalizacja: Toruń
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Wapniak » 2006-10-03, 19:44

W swoim gamoniu mam około 235 m/s przy standartowym rozwiązaniu, ze sprezyną HW z drutu 3,1 mm i napięciu wstepnym 35 mm... Wszystko co mniej to będzie lipa...
GAMO 440 HUNTER + N&S GC 3-9x42 AO Airking


Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-07-19, 10:49
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re:

Postautor: slawol75 » 2020-01-23, 21:22

akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.


Będzie złota łopata :-D
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX :one: Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0

Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...
Ostatnio zmieniony 2020-01-23, 21:28 przez slawol75, łącznie zmieniany 2 razy.
zawsze środkiem krzyża :-D


rokasa58
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: 2016-02-25, 10:34
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Re:

Postautor: rokasa58 » 2020-01-24, 07:44

slawol75 pisze:
akas pisze:Zgadzam się z Wapniakiem. Jest jednak inna droga do zmniejszenia wagi tłoka, zmniejszenie fi cylindra i dorobienie nowego tłoka.
Przykladowo zmniejszenie fi z 25 na 22mm powoduje zmniejszenie pola przekroju o 22%. To pozwala zmnieszyć wagę tłoka o podobną wartość
czyli zejscie z 220g na 170g.
Powietrza powinno jeszcze wystraczyc aby zachować poduszkę.
Wysilenie wynisołoby okolo 0,43 j z cm^3 , czyli tyle ile fabryczne wersje FAC TX200.
Przy mniejszej fi cylindra rośnie też sprawność , a to oznacza mniejsze wysilenie orginalnej sprezyny.
Zyski wydają sie oczywiste problemem jest tylko wykonanie odpowiedniego tłoka i cylindra.


Będzie złota łopata :-D
Ale kolega przewidział, a może obliczył ponad 12 lat temu jak można poprawić TX :one: Szacun
https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/in ... c=152449.0

Może u nas ktoś zrobiłby coś podobnego ??? Serwis Wiatrowy pewnie dałby radą...

Tarczek nie widać,ale dymek jest :-D
https://www.youtube.com/watch?v=pv4Ba4VfksI
FWB 60C PCP+ Hawke S..de 4,5-14 x 42,SS 10x42 MQ
FWB 300S
ProSport+Weaver Nitrex 3-9x42


krystianzach
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: 2014-07-23, 19:49
Lokalizacja: Zachełmie/Szczecin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: krystianzach » 2020-01-24, 16:47

Aju posiada w swoim tx-200 zestaw od Tonego. Tanio nie jest ale czy skutecznie? To trzeba naszego mistrza pytać. Anglicy już od dawna kombinują w tym temacie. A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.
Ostatnio zmieniony 2020-01-24, 16:49 przez krystianzach, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
slawol75
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-07-19, 10:49
Lokalizacja: WSST Strzelec
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: slawol75 » 2020-01-24, 17:18

krystianzach pisze:A te nasze lokalne tuningi (zaraz zostane zlinczowany) to takie "zakładanie ledów do poloneza". Ktoś coś poprawi (niedoróbki fabryczne) ale boi się głębiej zaingerować w konstrukcje.


To sedno sprawy. W swoim karabinku zamontowany mam dłuższy trzpień tłoka + zmiana tp + zamknięta uszczelka tak jak w HW. Karabinek pracuje o niebo lepiej. W końcu dogonił szybkością HW97...Ale jak kiedyś pytałem Hogana to zdecydowanie odradzał. Po co ci to, to nic nie da...Moim zdaniem mylił się. Teraz mogę założyć taką samą sprężynę jak w HW97 i mieć taką samą moc (grubość 3,1 i taka sama długość). Nikt nie chciał się podjąć...dopiero serwis wiatrowy podniósł rękawice i zrobił (choć nie było łatwo).
zawsze środkiem krzyża :-D



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: andytaxi44, krajsik, StgMechanik, wichura