Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Zmiana skoku tłoka TX200

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Igor Jeleński
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1799
Rejestracja: 2006-05-03, 13:00
Lokalizacja: Pogorzela
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: Igor Jeleński » 2006-10-02, 13:52

..mam zaleg?e wakacje..
Ostatnio zmieniony 2006-10-02, 22:32 przez Igor Jeleński, łącznie zmieniany 1 raz.


akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-02, 15:36

Sam jestem ciekaw jak jest zamocowany.
Chyba najprosciej dorobić drugi tłok.
Napiecie wstepne 10mm to faktycznie mało jak na TX200.
Przy tak lekkim tłoku bedzie to owocowało wiekszym niz na orginalnej sprezynie odbiciem na poduszce.
Mozesz powiedzieć jak odchudziłes tłok na 200g i jaką masę ma sprężyna apex?
Jezeli skrócisz skok tłoka np. o 10% to o podobną wartość spadnie energia wylotowa. Tylko nalezy pamietać aby za duzo nie zmniejszyc komory sprezania. Na moje wyczucie skok 8cm moze być już zbyt dużym wysileniem.
Mysle że warto probowac robic ten tuning, mozna na nim wygrac wygrać 20% mniejszy odrzut do tylu.


Igor Jeleński
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1799
Rejestracja: 2006-05-03, 13:00
Lokalizacja: Pogorzela
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Igor Jeleński » 2006-10-02, 17:51

..mam zaleg?e wakacje..


Awatar użytkownika
Spinner
Moderator
Moderator
Posty: 8300
Rejestracja: 2003-08-23, 21:52
Lokalizacja: Znad Zatoki.
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Spinner » 2006-10-02, 18:55

Czy ktoś możę podzielić się wiedzą, jak zamocowany jest trzpień tłoka
w tłoku z Tx200HC. ( na gwint , wcisk , zaspawane ? )

Gwint.

Ale sprężyna Apex prawdopodobnie jest cięższa od oryginalnej.
Grubszy drut i więcej zwojów.

Pamiętaj jeszcze aby zważyć podkładki , które włożyłeś. Mosiądz wszak cięższy jest od żelaza.

No i czekamy - co z tego wyniknie. Pomysł jest - teraz trzeba zobaczyć co wyjdzie.
Powodzenia.
http://www.plinkingtargets.pl
Dietriech - " ale co jak co, nic nie daje tyle co usuwanie oksydy z lufy i dźwigni naciągu".


akas
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 644
Rejestracja: 2004-10-14, 21:05
Lokalizacja: z podlasia
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: akas » 2006-10-02, 19:43

Masa prężyny ma znaczenie ponieważ jest to masa szkodliwa , przynajmniej tak wynika z moich ostatnich eksperymentów.
Szkodliwość jej polega na tym ,ze wykonuje ruch do przodu wplywający na odrzut ,a nie wiele popoprawia sprawność jako forma dobijaka.

Jezeli załóżmy twój tuning polegałby na zmniejszeniu skoku tłoka do 8cm
to spadek energii na śrucie wynikajacy tylko z mniejszej pracy sprezyny wyniósłby co najmniej 20%.
Aby to z rekompesować należałoby podnieść napiecie wstepnę spręzyny z aktualnie 1cm na okolo 3cm lub nie co wiecej.
Komora spręzania mailaby wówczas 39cm^3. Przy 16j wysilenie wynisołoby 0,41J z 1cm. Takie wysilenie to juz pogranicze maksymalnej wydolnosci.Kluczowa role wowczas odgrywa pojemnosc pasozytnicza.


Awatar użytkownika
kłapek
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Posty: 1606
Rejestracja: 2006-02-20, 18:22
Lokalizacja: Grodków
Grupa: Ekspert Wiatrówki
Status: Offline

Re: Zmiana skoku tłoka TX200

Postautor: kłapek » 2006-10-02, 19:52

@Spinner, jak tak baaardzo prosisz to Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem.
Ostatnio zmieniony 2006-10-02, 20:18 przez kłapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am :-D


Awatar użytkownika
Spinner
Moderator
Moderator
Posty: 8300
Rejestracja: 2003-08-23, 21:52
Lokalizacja: Znad Zatoki.
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Spinner » 2006-10-02, 20:09

@kłapek, bez urazy.
Zaraz rozkazem :)
@Spinner, jak tak baaardzo prosisz to Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem.

Po prosttu rozkręcałem i wiem.
Ostatnio zmieniony 2006-10-03, 12:38 przez Spinner, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.plinkingtargets.pl
Dietriech - " ale co jak co, nic nie daje tyle co usuwanie oksydy z lufy i dźwigni naciągu".


adamasz
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 2006-01-29, 17:16
Lokalizacja: Skierniewice
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: adamasz » 2006-10-02, 21:32

Witam,
tematyka wielce zajmująca - jak to u Igora, tylko ciekaw jestem jak dobierzesz długość lufy :shock: Krótki skok vide PSport (90mm) powoduje konieczność skrócenia lufy (242 w PS, a 335 w TX - skok 100), bo inaczej następuje zbyt wcześnie ssanie po odbiciu tłoka od dna cylindra, czyli obniżanie Vo!

Spróbowałem regresji liniowej, ale nie jest to funkcja liniowa (pewnie w AA ją znają i stąd takie bardzo 'nieokrągłe' długości ich lufek :?

Osobiście dla HC popieram ideę skrócenia drogi tłoka, bo u niego lufa jest taka jak w PSie! Czyli oni w AA też nie są pewni jak będzie najlepiej z tymi skokami vs długościami... itd :shock:

Chwała badaczom sprężynowym - oczekujmy na wyniki.

Pozdrawiam,
Adam
BMK40 Chininka tunowana


Igor Jeleński
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1799
Rejestracja: 2006-05-03, 13:00
Lokalizacja: Pogorzela
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Igor Jeleński » 2006-10-02, 21:34

..mam zaleg?e wakacje..


Awatar użytkownika
michi
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: 2003-03-01, 15:48
Lokalizacja: Toszek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: michi » 2006-10-02, 22:02

Jeśli masz na tomitexie vo 250m. to na pewno nie będzie to 17,5 joula. Na exatcie 250m jest ciut powyżej 17 jouli. Tomitex płaski jest wg. danych lżejszy niż exackt.


Awatar użytkownika
Luka
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 2172
Rejestracja: 2004-09-01, 13:23
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Luka » 2006-10-02, 22:07

Igor - mozna kupic goteowe prety szlifowane na fi10.

Dlugosc lufy - jesli srut bylby idealnie powtarzalny to starczylo by 20cm, to 5 cm wiecej wyrownuje nierownosci Vo zalezne od roznych cisnien rozpoczecia strzalu. Skok tloka, jesli bedzie starczalo powietrza na uzyskanie okreslonej energii jest bez znaczenia.
Masa tlok-sprezyna zalezy (w takiej kolejnosci) od cisnieienia forsowania, srednicy cylindra, dlugosci lufy. (wagi 3,2,1)
Wydajnsc z cm zalezy glownie od cisnieienia forsowania (wagi 4, 0.5, 1)

Poniewaz wszystkie sprezynowki maja zblizony konstrukcyjnie port ladowania , to osiagaja podobna max wydajnosc z 1cm.

Sprawnosc zalezy od srednicy, skoku, dlugosci lufy i cinienia forsowania.

Chyba wystarczajaco namieszalem.
Luka
CZ-200STR,HORNET,EV2,Obrazek


Igor Jeleński
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1799
Rejestracja: 2006-05-03, 13:00
Lokalizacja: Pogorzela
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Igor Jeleński » 2006-10-02, 22:25

..mam zaleg?e wakacje..
Ostatnio zmieniony 2006-10-02, 22:34 przez Igor Jeleński, łącznie zmieniany 1 raz.


Igor Jeleński
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1799
Rejestracja: 2006-05-03, 13:00
Lokalizacja: Pogorzela
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Igor Jeleński » 2006-10-02, 22:30

..mam zaleg?e wakacje..


Awatar użytkownika
mrs
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: 2006-03-21, 09:43
Lokalizacja: Wrocław, często
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: mrs » 2006-10-03, 13:02

akas pisze:Masa prężyny ma znaczenie ponieważ jest to masa szkodliwa , przynajmniej tak wynika z moich ostatnich eksperymentów.
Szkodliwość jej polega na tym ,ze wykonuje ruch do przodu wplywający na odrzut ,a nie wiele popoprawia sprawność jako forma dobijaka.

Jezeli załóżmy twój tuning polegałby na zmniejszeniu skoku tłoka do 8cm
to spadek energii na śrucie wynikajacy tylko z mniejszej pracy sprezyny wyniósłby co najmniej 20%.
Aby to z rekompesować należałoby podnieść napiecie wstepnę spręzyny z aktualnie 1cm na okolo 3cm lub nie co wiecej.
Komora spręzania mailaby wówczas 39cm^3. Przy 16j wysilenie wynisołoby 0,41J z 1cm. Takie wysilenie to juz pogranicze maksymalnej wydolnosci.Kluczowa role wowczas odgrywa pojemnosc pasozytnicza.


No właśnie Andrzeju. Rozmawialiśmy o zmniejszeniu skoky tłoka o ok. 1,5 cm przez wciśnięcie grubej gumowej/elastomerowej podkładki do wnętrza cylindra. Tylko jak pamietasz utknęliśmy na średnicy kanału przelotowego - ja nie miałem czasu nad tym poślęczeć. I dalej nie wiem jak szeroki powinien być kanał w tej gumowej podkładce zmniejszającej długość komory sprężania. Z drugiej strony, zwiększanie napięcia wstępnego sprężyny w TX, przez skrócenie drogi tłoka, może spowodować że nie zmieści się ona w czasie naciągania.
Pozdrawiam
Marek
Ostatnio zmieniony 2006-10-03, 16:46 przez mrs, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Marek
sprężynowe i PCP; długie i krótkie


Awatar użytkownika
Spinner
Moderator
Moderator
Posty: 8300
Rejestracja: 2003-08-23, 21:52
Lokalizacja: Znad Zatoki.
Grupa: Moderatorzy wiatrówkowi
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Spinner » 2006-10-03, 15:22

@mrs
Rozmawialiśmy o zmniejszeniu skoky tłoka o ok. 1,5 cm przez wciśnięcie grubej gumowej/elastomerowej podkładki do wnętrza tłoka.


Taki zabieg nie zmniejszy skoku tłoka. :)
http://www.plinkingtargets.pl
Dietriech - " ale co jak co, nic nie daje tyle co usuwanie oksydy z lufy i dźwigni naciągu".



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], mike7