Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Beeman P17, HW40

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

miszle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2018-06-25, 17:43
Lokalizacja: Podlaskie
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Beeman P17, HW40

Postautor: miszle » 2018-11-13, 19:17

Witam

Czy ktoś miał taki przypadek - Beeman nowy, oddane kilkanaście strzałów. Po tym po naładowaniu i zamknięciu słychać jak ulatnia się powietrze z lufy. Oring tłoka i lufy jest ok. Może ktoś ma jakiś pomysł jak rozebrać i sprawdzić.Nie chcę odsyłać reklamacji.
HW50S + Hawke Vantage 3-9x40 A0
Beeman P17 Kandar CP1 lvl.2


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1208
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: czemar » 2018-11-13, 19:42

Poluzowała się nakrętka na zaworze .
Musisz ustalić od nowa optymalną wysokość i najlepiej lekkim klejem lub od biedy babskim lakierem zabezpieczyć ją przed ponownym odkręcaniem .
Przy okazji możesz umyć / wyczyścić zawor wewnątrz .
Jak wszystko będzie czyste a oring nie uszkodzony to pistolet pośmiga ładnych parę lat .
M.


miszle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2018-06-25, 17:43
Lokalizacja: Podlaskie
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: miszle » 2018-11-13, 20:06

Czyli rozumiem żółta nakrętka pod spodem w rączce, czy można dobrać się od strony rączki czy też lepiej wyjąć cały "cylinder" bo mam z tym problem
HW50S + Hawke Vantage 3-9x40 A0
Beeman P17 Kandar CP1 lvl.2


Awatar użytkownika
zbisz41
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 2016-01-19, 18:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: zbisz41 » 2018-11-13, 20:21

Stawiam na uszczelkę tę malutką na zaworze . Tak miałem . Po drugie trzeba delikatnie oszlifować gniazdo gdzie ona siedzi na zaworze i w komorze
Hunter Team Śląsk
*-Steyr LG110+Burris 4.5-14x32 -*-FWB-150-*
Lepiej głupio zapytać niż coś mądrze ....spartolić ;laughing:


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1208
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: czemar » 2018-11-13, 20:48

Zdejmij okładzinę i masz dostęp do nakrętki .
Żeby wyjąć cylinder musisz wybić bolce w tylnej części .
Jeden jest zabezpieczony pierścieniem .
Ze szlifowaniem poczekaj bo jak przesadzisz albo nagrzebiesz to Ci zostanie lufa na sprzedaż.
Mała rada rób sobie fotki po drodze :)
M.


Awatar użytkownika
zbisz41
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 2016-01-19, 18:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: zbisz41 » 2018-11-13, 21:01

czemar pisze:Zdejmij okładzinę i masz dostęp do nakrętki .
Żeby wyjąć cylinder musisz wybić bolce w tylnej części .
Jeden jest zabezpieczony pierścieniem .
M.

w moim beemanie jest tylko jeden bolec zabezpieczony śrubką od góry , przy wylocie powietrza , na kluczyk imbus .
Tłok jest na bolec też kontra śrubka .
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2018-11-13, 21:07 przez zbisz41, łącznie zmieniany 1 raz.
Hunter Team Śląsk
*-Steyr LG110+Burris 4.5-14x32 -*-FWB-150-*
Lepiej głupio zapytać niż coś mądrze ....spartolić ;laughing:


Awatar użytkownika
kamazek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2016-03-21, 00:19
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: kamazek » 2018-11-13, 21:09

Też stawiam na oring w zaworze strzałowym, jest kiepskiej jakości, a i gniazdo zaworu wymaga dopieszczenia.

http://anotherairgunblog.blogspot.com/s ... results=20
http://anotherairgunblog.blogspot.com/s ... man%202004

Ja opanowałem rozbiórkę beemka na podstawie tych linków, wydaje się skomplikowane, dużo części,
ale na szczęście żadna sprężynka nie wystrzeli w kosmos :wink:
Diana 35 z '78, Diana 25 z '71
Beeman P17


miszle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2018-06-25, 17:43
Lokalizacja: Podlaskie
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: miszle » 2018-11-13, 21:31

Panowie serdeczne dzięki.
Dzisiaj przyszedł kurierem i dzisiaj go musiałem rozebrać (ciśnienie synów) no bo jak to tyle czekać na darmo.
Rozbebeszyłem go całego i odkręciłem żółtą nakrętkę, która już na wstępie wydawała się być nieco za delikatnie dokręcona. Wyjąłem zawór był tam jakiś smalec czarny więc przemyłem go i całe gniazdo benzyną ekstrakcyjną. Założyłem spowrotem i tak jak ktoś tam na rysunku dałem odrobinę teflony i mocniej dokręciłem. Działa i jest ok nic nie syczy. Przy okazji usunąłem stary smar z tłok i delikatnie posmarowałem ŁT43. Cjodzi jakoś ciszej i słabo słychać zasysanie powietrza ale strzela ładnie. Zapomniałem posmarować oringów zaworu jakimś silikonem ale to na dniach może poprawię. Może ktoś z was wie jak to dokładnie posmarować to bym prosił. Nie wiem też jak zrobić polerowanie spustu. Dzięki za pomoc.
HW50S + Hawke Vantage 3-9x40 A0
Beeman P17 Kandar CP1 lvl.2


Awatar użytkownika
czemar
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 1208
Rejestracja: 2007-03-17, 08:55
Lokalizacja: Koło/ZŁota
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: czemar » 2018-11-13, 23:26

Z tym spustem to tak delikatnie trzeba dopieścić części bo po fabryce to jest jak jest .
Czasem jest ładnie a czasem topornie , trzeba ostre krawędzie dopracować papietem ściernym tak od 240 w górę .Co do smarowania trzeba dbać szczególnie o oring w miejscu styku z lufą .Ja dobralem w miejscowym sklepie z oringami nieco grubszy .Jeden i lata już któryś rok z kolei .Radzę także wyjać lufkę i spolerować miejsce styku z tym oringiem na lustro .Najprościej wiertarka albo wkrętarka lufka w uchwyt od strony korony i za kilka sekund jest lusterko .Trzeba tylko dysponować papierem lub pianką wodną o gradacji od 400 w górę .Ja to robię na 400-tce lub 600-tce .Co do korony to trzeba też sprawdzić .
Skoro już znasz Benka od środka to wiesz co i jak z nim.
Pistolet jest wdzięczny i bezawaryjny po takim przeglądzie .Czasami pękają sprężyny te duże agrawkowe w chwycie ale to dotyczy wszystkich Trabantów i oryginalnych i kopii i licencyjnych .Po prostu zmęczenie materiału i przebiegi po x tyś strzałów .
W moim nic jeszcze nie klękło a jest to Lider S9 czyli Chińska kopia z nocnej środowej zmiany :) .Nie potrafię powiedzieć jaki ma przebieg ale na pewno ponad 10 paczek zazwyczaj ktk i exact .
M.


Awatar użytkownika
kamazek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2016-03-21, 00:19
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: kamazek » 2018-11-13, 23:50

Spoleruj, najlepiej na lusterko, elementy styczne zaznaczone czerwonymi kółkami.
Ale tylko delikatnie przeszlifuj i spoleruj, aby nie zmienić kątów natarcia tych elementów.

Obrazek

Ja tak mam zrobione i przy odpowiednio ustawionej śrubce regulacji spustu jest on bardzo ładnie wyczuwalny.
Diana 35 z '78, Diana 25 z '71
Beeman P17


miszle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2018-06-25, 17:43
Lokalizacja: Podlaskie
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: miszle » 2018-11-14, 00:18

A oringi zaworu. Znów go wykręcić i dać tam jakiś silikon czy tak pozostawić jak jest?
HW50S + Hawke Vantage 3-9x40 A0
Beeman P17 Kandar CP1 lvl.2


Awatar użytkownika
kamazek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2016-03-21, 00:19
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: kamazek » 2018-11-14, 00:30

Wszystkie oringi należy natłuścić smarem silikonowym.
Tak samo współpracujące elementy metalowe trzeba pokryć smarem, ale do metalu, np grafitowym czy molibdenowym.
Ale tylko maznąć, a nie utopić w smarze :wink:
Warto całą powierzchnię tłoczka pokryć filmem ze smaru silikonowego, aby lepiej doszczelniał oring na nim.
Diana 35 z '78, Diana 25 z '71
Beeman P17


miszle
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2018-06-25, 17:43
Lokalizacja: Podlaskie
Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: miszle » 2018-11-15, 01:16

Hejka. Dzisiaj podczas strzelania doszedłem do wniosku, że znów mi coś ucieka, ale tylko po pewnym czasie od załadowania i przed strzałem. Pomogło mi wytarcie smaru LT43 którego chyba za dużo nawaliłem na tłok. Po umyciu tłoka i posmarowaniu bardzo cienką warstwą, posmarowałem również olejem silikonowym oring i sprzęt bardzo fajnie znów chodzi. Małe pytanie brzmi czy można gdzieś kupić komplet uszczelek - oringów lub czy można je gdzieś dobierać. Pozdrawiam .
HW50S + Hawke Vantage 3-9x40 A0
Beeman P17 Kandar CP1 lvl.2


Awatar użytkownika
kamazek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 2016-03-21, 00:19
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: kamazek » 2018-11-15, 18:37

Oringi kupisz w sklepie z uszczelkami - oringami ;)
Uprzedzając Twoje następne pytanie, wymiary oringów znajdziesz w necie, są takie same jak do HW40, lub możesz pomierzyć je sam :wink:
Diana 35 z '78, Diana 25 z '71
Beeman P17


Awatar użytkownika
wiatq
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 177
Rejestracja: 2016-05-14, 18:53
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Beeman P17, HW40

Postautor: wiatq » 2018-11-15, 19:46

Albo po prostu wypruć oringi i pójść z nimi do magicznego sklepu z oringami i dobrać jeśli w domu suwmiarki brak :)
Ostatnio zmieniony 2018-11-15, 19:48 przez Jka, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: 2. Na Forum niedopuszczalne jest: j) cytowania zbędnych części postów, nie odnoszących się do zamieszczanej odpowiedzi. Zwłaszcza, w przypadku kiedy wypowiedź odnosi się do poprzedniego wpisu.



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 4 gości