Chrono R2 - brak pomiaru powyżej 200m/s

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

marder
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 18 maja 2006, 09:05
Tematy: 0
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Chrono R2 - brak pomiaru powyżej 200m/s

Post autor: marder »

Koledzy dopadła mnie dziwna sytuacja. Przeprowadziłem przegląd swojego Theobena Evo. którego mam już z 10 lat i znam na pamięć. Po czyszczeniach, myciach i smarowaniach według ogólnie znanych procedur (robiłem to nie pierwszy raz) przyszedł czas na pompowanie i ustawienie gas ramu. Do ustawienia prędkości wylotowej śrutu i energii na Exact'cie oczywiście użyłem chrona R2 które też mam dłuższy czas i mu ufam. Pompowanie gas ramu i pomiary szły płynnie i bez problemu do około 200m/s (198 - 202) a potem zaczeły się hocki klocki. Chciałem ustawić tak jak lubię na około 230 m/s ale ni pieruna. Czuję że gas ram nabity mocno, łamię się ciężko nawet ciężej niż przywykłem na tych 230 - 240 m/s a chrono pokazuje uparcie 199 - 200 m/s. Znam karabinek i naprawdę czuję że jest porządnie napompowany o ile nie z zapasem nawet a chrono ani drgnie. Nic w nim nie ruszałem, ustawienia, waga śrutu ta sama itp. Instrukcję diabeł nakrył ogonem i zastanawiam się teraz czy należy je jakoś zresetować, skalibrować od nowa ? Strzelałem przez nie swoje HW 30 i Łucznika wz.70 i pomiary wręcz książkowe i stabilne ale oczywiście poniżej 200m/s bo wiadomo delikatniejsze dmuchawki. Czy chrono coś nawaliło, blokuje się powyżej dwuch setek, czy w pamięci ma za dużo pomiarów. Nigdy w nim nie grzebałem, nie wnikałem bo z reguły kończyło się na paru strzałach kontrolnych po przeglądzie karabinka.
Theo Evo - SS 6x42
Łuczek wz.70
HW 30S
radecek
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 828
Rejestracja: 11 lutego 2007, 22:10
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Chrono R2 - brak pomiaru powyżej 200m/s

Post autor: radecek »

Jak się z tyłu "dmuchnie w lufę", to czy nie ucieka powietrze ? Nawet kiedyś zakładałem napompowany balonik na lufę HW90. Uszkodzenie uszczelki może się ujawnić dopiero przy wyższym ciśnieniu. Można też spróbować obniżyć ciśnienie w gasram i strzelić ( bez śruta) zatykając palcem wylot lufy. Szczelny system da miękkie odbicie tłoka spowodowane przez poduszkę powietrzną, a w uszkodzonym będzie czuć jak szybciej schodzi powietrze.

Rozbiórka gasram Theobena.
http://www.dursley.org.uk/air/gasramsstrip.pdf

W chrono można sprawdzić parametr odległości między sensorami. Po wciśnięciu S3 ( z prawej ) i włączeniu zasilania się wyświetli i ( S2, S3 - zmiana ), a S1 ( z lewej zatwierdzenie ). Powinien być 5.0X cm lub 50.XX mm.
Ostatnio zmieniony 13 listopada 2018, 08:05 przez radecek, łącznie zmieniany 1 raz.
marder
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 381
Rejestracja: 18 maja 2006, 09:05
Tematy: 0
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Chrono R2 - brak pomiaru powyżej 200m/s

Post autor: marder »

Witam. Dzięki za szybką odpowiedz :) Niestety byłem poza domem parę dni więc dopiero teraz mogłem macnąć sprzęt. Sprawdziłem chrono i odległość między bramkami to 5,03cm a napięcia na układach optycznych 4,76 i 4,80V. To chyba w normie o ile się nie mylę. Karabinka jeszcze nie rozkręcałem ani nie sprawdzałem na niskim ciśnieniu. Jedyne co to dmuchnąłem od strony wylotu w stronę uszczelek lufy i tłoka aby sprawdzić czy gdzieś powietrze nie ucieka. Metoda prowizoryczna doprowadzająca do zaczerwienienia facjaty i oczopląsu :) ...ale wstępnie wykazała że ciśnienie się utrzymuje. Cóż teraz pozostaje, rozbieranie karabinka. W sumie rozbierałem go ze 3 tygodnie temu, łącznie z gas ramem na drobne i uszkodzenia ani oringów ani uszczelki tłoka nie zauważyłem. Wykasowałem wszystkie pomiary z chrona, wprowadziłem od nowa wegę śrutu i pyknę jak będzie chwilka z exacta i paru innych śrucin dla porównania...zobaczymy co będzie. Pozdrawiam.
Theo Evo - SS 6x42
Łuczek wz.70
HW 30S
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”