gwint kartusza Steyr LG110

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Awatar użytkownika
kłapek
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 1740
Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
Tematy: 39
Lokalizacja: Grodków
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: kłapek »

Stare reduktory Walthera miały gwint z mosiądzu, nowe mają jak dobrze pamiętam ze stali chyba nierdzewnej. Kartusze Walthera stalowe również mają gwint z mosiądzu. Teoretycznie takie połączenie będzie dużo żywotniejsze niż gwinty aluminiowe jak ma to miejsce w reduktorze i kartuszu Steyra.
Mimo wszystko ja uważam, że przy odpowiednio częstym czyszczeniu i smarowaniu nie powinno cos takiego mieć miejsca.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am :-D
Awatar użytkownika
Łysy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
Tematy: 18
Lokalizacja: Ciechocinek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Łysy »

Aluminium jak to aluminium nie lubi za bardzo obróbki skrawaniem ale odpowiedni stop da sobie radę do tego anodowana powierzchni metodą tzw twardą dodatkowo zwiększa odporność na zmęczenie mechaniczne. Prawda jest taka, że czasem to my (i ja) dokręcamy kartusze zbyt mocno a nie jest to potrzebne. Wszystko ma swoje wady i zalety a aluminium jest lekkie ale za to ma mniejszą odporność na zmęczenie mechaniczne.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

Co do aluminiowego gwintu kartusza, w starym kartuszu gwint jest zniszczony i tu nasuwa się pytanie, czy dotaczać cały nowy "korek" z alu lub mosiadzu, czy może zastosowac "sprężynke" v-coil/recoil zwał jak zwał. Jedno co mi nie do końca w takim rozwiązaniu sie podoba to łącznie gwintu stalowego z aluminiowym.
Jak koledzy to widzą ?
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2018, 08:24 przez Photomaker, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Cin91
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 531
Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
Tematy: 0
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Cin91 »

Nie znam się na tym za bardzo, ale podpowiem, że v-coil i podobne techniki stosuje się do odbudowy gwintów w duraluminium w głowicy silnika spalinowego, np. gdy ukręcimy gwint od świecy zapłonowej, żarowej, etc.

Podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze panują ekstremalnie wysokie temperatury oraz ciśnienie rzędu 350 - 500 barów (podczas eksplozji mieszanki). W takich warunkach dobrze zrobione v-coil działa latami, jak nie do końca żywota silnika.

Niemniej jednak aluminium w bloku/głowicy silnika to inny stop niż ten w kartuszu. Ja bym na Twoim miejscu dorobił cały nowy, jednolity korek - dla spokoju. Cenowo wyjdzie pewnie nieco drożej, ale masz pewność i spokój, a tego za pieniążki nie dokupisz ;)

Nie wiem kto dorabia korki oprócz Profesora PCP z Łowicza, ale obstawiam, że np. Serwis Wiatrowy z Lublina również to robi. Musisz popytać.
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

Nie martwi mnie wkrecenie vcoila w kartusz, bo w alu jako gwint wewnetrzny sprawdza sie to bardzo dobrze bo zwieksza wytrzymalosc takiego gwintu, ale sruby wkrecane w silnikach sa stalowe. Sam u siebie w glowicy silnika wstawilem wlasnie v-coile po stronie kolektora wydechowego. Tu martwi mnie czy po stronie regulatora aluminiowego nie poniszczy to gwintu itp
Awatar użytkownika
Cin91
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 531
Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
Tematy: 0
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Cin91 »

No to jeszcze taki kwiatek. Dostałem od Kolegi Steyra do przeglądu, a tam gwint kartusza...
Jak myślicie, co z tym zrobić? Ogólnie kartusz wkręca się i wykręca bezproblemowo.
Obrazek
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
Awatar użytkownika
Photomaker
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 117
Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
Tematy: 37
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Moderatorzy PFTA

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Photomaker »

Jak gwint nie jest wyciagniety, to ja bym tylko ten pierwszy zwój troche ogratował z ostrych krawedzi i tak zostawil :-D
Awatar użytkownika
Zapp
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1034
Rejestracja: 19 marca 2007, 17:21
Tematy: 12
Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Zapp »

Zapytam przy okazji:
Czy jakiś dobry człowiek, mógłby podać dla długiego kartusza Steyr (bez QF):
- ciężar,
- długość,
- średnicę?
Różne alu-sprzęty :)
Awatar użytkownika
Cin91
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 531
Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
Tematy: 0
Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Kontakt:

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Cin91 »

Red555 takowy posiada. Jak masz do niego numer tel, to zapewne uzyskasz szybko odpowiedź :)
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
Awatar użytkownika
Łysy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
Tematy: 18
Lokalizacja: Ciechocinek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Łysy »

Red555 już sprzedał ale może będzie miał telefon do gościa co kupił i ci pomoże
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
Awatar użytkownika
red5555
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 257
Rejestracja: 21 września 2009, 15:09
Tematy: 8
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: red5555 »

długość 510mm, średnica ta sama, wagi nie pamietam
Steyr Challenge FT, Steyr LG110, FWB 300S, Diana 75 HV, Anschütz Match 380, Kandar P10, Morini CM 162MI, Steyr LP50, HW40
Awatar użytkownika
Zapp
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 1034
Rejestracja: 19 marca 2007, 17:21
Tematy: 12
Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: Zapp »

red5555 pisze:długość 510mm, średnica ta sama, wagi nie pamietam
Dzięki.
Zakładam, że średnica ta sama - kłopot w tym, że nie mam pod ręką "tego samego" :-D
I jeszcze do pytań dopisałbym pojemność tego dłuższego (w sumie wraz z ciężarem to najistotniejsze dla mnie parametry).
Różne alu-sprzęty :)
Awatar użytkownika
RafalC
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 134
Rejestracja: 27 lutego 2018, 15:00
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: RafalC »

kłapek pisze:Stare reduktory Walthera miały gwint z mosiądzu, nowe mają jak dobrze pamiętam ze stali chyba nierdzewnej. Kartusze Walthera stalowe również mają gwint z mosiądzu. Teoretycznie takie połączenie będzie dużo żywotniejsze niż gwinty aluminiowe jak ma to miejsce w reduktorze i kartuszu Steyra.
Mimo wszystko ja uważam, że przy odpowiednio częstym czyszczeniu i smarowaniu nie powinno cos takiego mieć miejsca.
A jaki smar twoim zdaniem nadaje się na te elementy?
:502: Pozdrawiam Rafał
HW 100T (Duży DOT) Dominator (T36)
Awatar użytkownika
szłapol
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 31
Rejestracja: 11 października 2015, 22:09
Tematy: 0
Lokalizacja: WSST Strzelec Poznań
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: szłapol »

Ja te elementy smaruję smarem Mobil XHP 222
"Wygrywaj bez pychy, przegrywaj bez urazy." Bruce Lee
CZ SP-01 Shadow
Anschutz 1903
Howa 1500 Varmint
Awatar użytkownika
kłapek
Ekspert Wiatrówki
Ekspert Wiatrówki
Reactions:
Posty: 1740
Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
Tematy: 39
Lokalizacja: Grodków
Grupa: Ekspert Wiatrówki

Re: gwint kartusza Steyr LG110

Post autor: kłapek »

RafalC pisze:A jaki smar twoim zdaniem nadaje się na te elementy?
Ja używam smaru Makita do wiertarek z systemem SDS :-D
Nie dla tego, że jest jakiś cudowny, ale jest w fajnym dozowniku ;laughing:
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am :-D
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”