gwint kartusza Steyr LG110
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- kłapek
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
- Tematy: 39
- Lokalizacja: Grodków
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Stare reduktory Walthera miały gwint z mosiądzu, nowe mają jak dobrze pamiętam ze stali chyba nierdzewnej. Kartusze Walthera stalowe również mają gwint z mosiądzu. Teoretycznie takie połączenie będzie dużo żywotniejsze niż gwinty aluminiowe jak ma to miejsce w reduktorze i kartuszu Steyra.
Mimo wszystko ja uważam, że przy odpowiednio częstym czyszczeniu i smarowaniu nie powinno cos takiego mieć miejsca.
Mimo wszystko ja uważam, że przy odpowiednio częstym czyszczeniu i smarowaniu nie powinno cos takiego mieć miejsca.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 18
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Aluminium jak to aluminium nie lubi za bardzo obróbki skrawaniem ale odpowiedni stop da sobie radę do tego anodowana powierzchni metodą tzw twardą dodatkowo zwiększa odporność na zmęczenie mechaniczne. Prawda jest taka, że czasem to my (i ja) dokręcamy kartusze zbyt mocno a nie jest to potrzebne. Wszystko ma swoje wady i zalety a aluminium jest lekkie ale za to ma mniejszą odporność na zmęczenie mechaniczne.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
- Photomaker
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 117
- Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
- Tematy: 37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Moderatorzy PFTA
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Co do aluminiowego gwintu kartusza, w starym kartuszu gwint jest zniszczony i tu nasuwa się pytanie, czy dotaczać cały nowy "korek" z alu lub mosiadzu, czy może zastosowac "sprężynke" v-coil/recoil zwał jak zwał. Jedno co mi nie do końca w takim rozwiązaniu sie podoba to łącznie gwintu stalowego z aluminiowym.
Jak koledzy to widzą ?
Jak koledzy to widzą ?
Ostatnio zmieniony 04 czerwca 2018, 08:24 przez Photomaker, łącznie zmieniany 3 razy.
- Cin91
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 531
- Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Nie znam się na tym za bardzo, ale podpowiem, że v-coil i podobne techniki stosuje się do odbudowy gwintów w duraluminium w głowicy silnika spalinowego, np. gdy ukręcimy gwint od świecy zapłonowej, żarowej, etc.
Podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze panują ekstremalnie wysokie temperatury oraz ciśnienie rzędu 350 - 500 barów (podczas eksplozji mieszanki). W takich warunkach dobrze zrobione v-coil działa latami, jak nie do końca żywota silnika.
Niemniej jednak aluminium w bloku/głowicy silnika to inny stop niż ten w kartuszu. Ja bym na Twoim miejscu dorobił cały nowy, jednolity korek - dla spokoju. Cenowo wyjdzie pewnie nieco drożej, ale masz pewność i spokój, a tego za pieniążki nie dokupisz
Nie wiem kto dorabia korki oprócz Profesora PCP z Łowicza, ale obstawiam, że np. Serwis Wiatrowy z Lublina również to robi. Musisz popytać.
Podczas spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze panują ekstremalnie wysokie temperatury oraz ciśnienie rzędu 350 - 500 barów (podczas eksplozji mieszanki). W takich warunkach dobrze zrobione v-coil działa latami, jak nie do końca żywota silnika.
Niemniej jednak aluminium w bloku/głowicy silnika to inny stop niż ten w kartuszu. Ja bym na Twoim miejscu dorobił cały nowy, jednolity korek - dla spokoju. Cenowo wyjdzie pewnie nieco drożej, ale masz pewność i spokój, a tego za pieniążki nie dokupisz
Nie wiem kto dorabia korki oprócz Profesora PCP z Łowicza, ale obstawiam, że np. Serwis Wiatrowy z Lublina również to robi. Musisz popytać.
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
- Photomaker
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 117
- Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
- Tematy: 37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Moderatorzy PFTA
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Nie martwi mnie wkrecenie vcoila w kartusz, bo w alu jako gwint wewnetrzny sprawdza sie to bardzo dobrze bo zwieksza wytrzymalosc takiego gwintu, ale sruby wkrecane w silnikach sa stalowe. Sam u siebie w glowicy silnika wstawilem wlasnie v-coile po stronie kolektora wydechowego. Tu martwi mnie czy po stronie regulatora aluminiowego nie poniszczy to gwintu itp
- Cin91
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 531
- Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: gwint kartusza Steyr LG110
No to jeszcze taki kwiatek. Dostałem od Kolegi Steyra do przeglądu, a tam gwint kartusza...
Jak myślicie, co z tym zrobić? Ogólnie kartusz wkręca się i wykręca bezproblemowo.
Jak myślicie, co z tym zrobić? Ogólnie kartusz wkręca się i wykręca bezproblemowo.
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
- Photomaker
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 117
- Rejestracja: 27 marca 2017, 21:14
- Tematy: 37
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Moderatorzy PFTA
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Jak gwint nie jest wyciagniety, to ja bym tylko ten pierwszy zwój troche ogratował z ostrych krawedzi i tak zostawil
- Zapp
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1034
- Rejestracja: 19 marca 2007, 17:21
- Tematy: 12
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Zapytam przy okazji:
Czy jakiś dobry człowiek, mógłby podać dla długiego kartusza Steyr (bez QF):
- ciężar,
- długość,
- średnicę?
Czy jakiś dobry człowiek, mógłby podać dla długiego kartusza Steyr (bez QF):
- ciężar,
- długość,
- średnicę?
Różne alu-sprzęty
- Cin91
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 531
- Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Red555 takowy posiada. Jak masz do niego numer tel, to zapewne uzyskasz szybko odpowiedź
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 18
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Red555 już sprzedał ale może będzie miał telefon do gościa co kupił i ci pomoże
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
- red5555
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 257
- Rejestracja: 21 września 2009, 15:09
- Tematy: 8
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
długość 510mm, średnica ta sama, wagi nie pamietam
Steyr Challenge FT, Steyr LG110, FWB 300S, Diana 75 HV, Anschütz Match 380, Kandar P10, Morini CM 162MI, Steyr LP50, HW40
- Zapp
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1034
- Rejestracja: 19 marca 2007, 17:21
- Tematy: 12
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Dzięki.red5555 pisze:długość 510mm, średnica ta sama, wagi nie pamietam
Zakładam, że średnica ta sama - kłopot w tym, że nie mam pod ręką "tego samego"
I jeszcze do pytań dopisałbym pojemność tego dłuższego (w sumie wraz z ciężarem to najistotniejsze dla mnie parametry).
Różne alu-sprzęty
- RafalC
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 134
- Rejestracja: 27 lutego 2018, 15:00
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
A jaki smar twoim zdaniem nadaje się na te elementy?kłapek pisze:Stare reduktory Walthera miały gwint z mosiądzu, nowe mają jak dobrze pamiętam ze stali chyba nierdzewnej. Kartusze Walthera stalowe również mają gwint z mosiądzu. Teoretycznie takie połączenie będzie dużo żywotniejsze niż gwinty aluminiowe jak ma to miejsce w reduktorze i kartuszu Steyra.
Mimo wszystko ja uważam, że przy odpowiednio częstym czyszczeniu i smarowaniu nie powinno cos takiego mieć miejsca.
Pozdrawiam Rafał
HW 100T (Duży DOT) Dominator (T36)
HW 100T (Duży DOT) Dominator (T36)
- szłapol
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 31
- Rejestracja: 11 października 2015, 22:09
- Tematy: 0
- Lokalizacja: WSST Strzelec Poznań
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Ja te elementy smaruję smarem Mobil XHP 222
"Wygrywaj bez pychy, przegrywaj bez urazy." Bruce Lee
CZ SP-01 Shadow
Anschutz 1903
Howa 1500 Varmint
CZ SP-01 Shadow
Anschutz 1903
Howa 1500 Varmint
- kłapek
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 1740
- Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
- Tematy: 39
- Lokalizacja: Grodków
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
Re: gwint kartusza Steyr LG110
Ja używam smaru Makita do wiertarek z systemem SDSRafalC pisze:A jaki smar twoim zdaniem nadaje się na te elementy?
Nie dla tego, że jest jakiś cudowny, ale jest w fajnym dozowniku
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am