Drodzy Użytkownicy,

Od dnia 25 maja 2018 r. wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, określane jako RODO.

W związku z tym poniżej regulaminu forum zostały zamieszczone wytyczne związane z tym rozporządzeniem.

Bardzo proszę poświęcić chwilkę i wczytać się w te przepisy, nie jest tego dużo.

Regulamin i rozporządzenie

Pozdrawiamy,
Administracja forum

Diana 27

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Diana 27

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 15:39

Witajcie,
Odnalazłem starą wiatrówkę Diana 27. Wg mnie to jest bardzo stara, ale pewny nie jestem. Kto wie gdzie na tych wiatrówkach wybijano datę produkcji?


Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-06-27, 13:27
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Andrzej Kliszewski » 2010-07-15, 16:31

Na cylindrze na wysokości spustu od lewej strony powinny być dwie pary cyfr oznaczające miesiąc i rok produkcji

Tak jak np. tutaj 11 78 - listopad 1978
Obrazek

Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !


zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 18:22

w tym problem że moja w tym miejscu ma DRP. i nie ma tego napisu z boku o pochodzeniu.
kilka zdjęć aby zobaczyć jak wygląda, jak widać jest bez drewna bo oryginalne zostało zniszczone a później było dorabiane takie aby można było strzelać:/
http://img62.imageshack.us/img62/2261/imgp0349f.jpg
http://img203.imageshack.us/img203/2778/imgp0352u.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/6025/imgp0350y.jpg


Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-06-27, 13:27
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Andrzej Kliszewski » 2010-07-15, 20:10

Znaczy to, że pochodzi sprzed 2 wojny światowej - DRP - Deutsches Reichs Patent .
Nie jest to niemożliwe bowiem Dianę 27L produkowano w latach 1910-1936 a model 27A w latach 1936-1940.

Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !


zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 20:17

a orientujesz się jak sprawdzić jej rok produkcji?


Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-06-27, 13:27
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Andrzej Kliszewski » 2010-07-15, 20:33

Obawiam się, że dokładniejsze określenie wieku tej wiatrówki jest niemożliwe :cry:

Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !


zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 20:40

a da się jakoś określić czy to jest ten model 27L czy 27A?


Awatar użytkownika
Andrzej Kliszewski
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 4036
Rejestracja: 2004-06-27, 13:27
Lokalizacja: Zielona Góra
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: Andrzej Kliszewski » 2010-07-15, 21:17

Z uwagi na to, że w przeciągu kilkudziesięciu lat wyprodukowano w dziesiątki tysięcy egzemplarzy należy mieć świadomość, że poza wersjami A i L było jeszcze wiele innych wersji jak np. E i S oraz bez indeksu ale były to raczej warianty głównych wersji wersji A i L i np różniły się kształtem chwytu , osadą , posiadaniem metalowej stopki itp.

Wersja L wyprodukowana przed 1923 rokiem miała z zewnątrz lufę o przekroju oktagonalnym .

Jednym z elementów mogących pomóc w identyfikacji jest długość lufy . Wersja 27 L miała lufę długości ok. 47 cm, wersja A zaś krótszą ok. 44,5 cm , wersja L nie posiadała też żadnego bezpiecznika .

Co ciekawe w Blue Book of Airguns Dianę 27L określa się mianem jednej z najbardziej udanych modeli "łamanych" wiatrówek wszech czasów.

Pozdrawiam
Andrzej Kliszewski
Z uwagi na prowadzoną działalność moje posty mogą być nieobiektywne !


zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 21:23

sądząc po lufie to moja jest 27A bo lufa wyszła mi 44 cm.


zgoda150
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2010-07-14, 13:25
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: zgoda150 » 2010-07-15, 22:07

a może ktoś oszacować ile mniej więcej kosztowała by renowacja tej wiatrówki?


lechuu
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 86
Rejestracja: 2009-03-15, 10:05
Lokalizacja: starogard gd
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Postautor: lechuu » 2010-07-16, 14:19

Mnie również interesuje koszt regeneracji, mam wprawdzie Dianę 26. To chyba podobne wiatrówki. Tak przy okazji, Panie Andrzeju co z moją szczerbinką?
Diana 27


Awatar użytkownika
Greg62
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 2017-09-13, 11:02
Lokalizacja: Jenin - lubuskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Diana 27

Postautor: Greg62 » 2018-02-02, 23:45

Widzę że dawno nikt nie odwiedzał tego tematu więc go trochę odświeżę.
Wpadła mi w ręce taka Dianka 27, z tego co wyczytałem na różnych forach to z plastikowym językiem spustu i bez wybitej daty na cylindrze powinna być z lat 60-66 ubiegłego stulecia.
Niestety po szczerbince pozostał tylko kawałek plastiku pod jedną ze śrubek mocujących a i język spustu połamany.

Zrobiłem foto-zestawienie po demontażu

Obrazek

i czyszczenie czyli przygotowywanie do olejowania i oksydy

Obrazek

z językiem spustu nie powinno być problemu ( właśnie zamówiłem w AK-H ) ale szczerbinka okazuje się ciężka do dostania.
CZ 200, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38 - w renowacji, Łucznik 87 - w renowacji, Slavia 630 - w renowacji, Haenel 312 - do renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.


onet12
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: 2015-12-23, 22:34
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Diana 27

Postautor: onet12 » 2018-02-03, 03:17

ale szczerbinka okazuje się ciężka do dostania.

napisz w dziale kupie/sprzedam, ze szukasz szczerbinki, cuda się zdarzają
Gratuluje wytrwałości, widać, ze włożyłeś sporo czasu w polerowanie dianki ;)
Ostatnio zmieniony 2018-02-03, 03:21 przez onet12, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Greg62
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 2017-09-13, 11:02
Lokalizacja: Jenin - lubuskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Diana 27

Postautor: Greg62 » 2018-02-03, 16:13

Dzięki za radę tak zrobię.
CZ 200, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38 - w renowacji, Łucznik 87 - w renowacji, Slavia 630 - w renowacji, Haenel 312 - do renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.


Awatar użytkownika
Greg62
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 2017-09-13, 11:02
Lokalizacja: Jenin - lubuskie
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Status: Offline

Re: Diana 27

Postautor: Greg62 » 2018-02-18, 00:55

Podczas olejowania dopiero zauważyłem pęknięcie osady jak na foto i nie bardzo wiem co z tym zrobić , może macie jakieś rady.?
Obrazek
jakiego kleju i sposobu tu użyć?
CZ 200, Diana 24 T04, Heanel 49a Sport Model, Diana 16, Diana 27, IŻ 38 - w renowacji, Łucznik 87 - w renowacji, Slavia 630 - w renowacji, Haenel 312 - do renowacji, Haenel Model 550 - do renowacji.



Wróć do „Wiatrówki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: emi, kamazek, Klochard, sirwolf78, zbisz41 i 13 gości