Air Arms EV2 MK4

Tematy dotyczące wiatrówek

Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi

Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

Za S400 zabierałem się powoli, jako pierwsze PCP, po wielu sprężynach. Na początek poszedł mechanizm spustowy. Niwelacja luzów bocznych, szlifowanie i polerowanie elementów współpracujących ze sobą. Złamanie krawędzi i polerowanie popychacza śrutu. Wtedy strzelałem takie ilości śrutu, iż zauważyłem dość szybkie niszczenie oringu w porcie ładowania. Obróbka popychacza pomogła. Zużywa się oring znacznie dłużej. A wiem od spotykanych na zawodach użytkowników, jaki im problem wymiana tegoż oringu stwarza. Potem przyszedł czas na wyrównanie otworów dolotowych z bloku do lufy. U mnie było do D...y. Nie podejrzewałem o takie partactwo AA. Następnym etapem był regulator, Kolegi z Tego forum. Sprawuje się znakomicie. Pozdrawiam Kolegę! Wybrałem opcję samodzielnego montażu, oczywiście. Przed montażem regulatora, zaczęła się powolna i żmudna walka z lufą. Znaczy polerowanie, korona, port ładowania, płaszcze, ósemka. I to tyle z gróbsza.
Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

Co do regulatora w EV2. Sprężyny są systemu calowego. Dostępne w Wielkiej Brytanii jako zestaw firmowany AA. Też zamierzałem nabyć, ponieważ nie za drogo, będą w zapasie itp. Artur mnie od tego odwiódł, i słusznie. Po co? Te co są w regulatorze, są chyba nie zniszczalne... Regulatory mam dwa, oba obrobione, z tłoczkami od Artura. Co do mojego egzemplarza EV2, to jego pierwszym właścicielem był WilliDo. Gdy na jakiś zawodach zapytałem Leszka ile wystrzelił śrutu, nie chciał powiedzieć. Ale duuużo... A karabinek, ma się wyśmienicie!
Emilr6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Emilr6 »

Czyli z tego co się tu dowiedziałem to evka jest prawie bezobsługowa ?
Zostaje czyszczenie lufy i cieszyć się strzelaniem :502:
Awatar użytkownika
Łysy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
Tematy: 21
Lokalizacja: Ciechocinek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Łysy »

Jeśli ma tłoczek artura z jednym oringiem, poprawione mocowanie lufy wypolerowana lufę wewnątrz i jest uszczelniona to już nic tylko strzelać i strzelać i cieszyć się wynikami ;laughing: . A poważnie to dobry karabin choć jak każdy wymaga lekkiego dopasowania do siebie. Dla mnie był trochę za ciężki choć ergonomia (oprócz wagi) bardzo mi się podobała .
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
Emilr6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Emilr6 »

hilary22 pisze:Jeśli ma tłoczek artura z jednym oringiem, poprawione mocowanie lufy wypolerowana lufę wewnątrz i jest uszczelniona to już nic tylko strzelać i strzelać i cieszyć się wynikami ;laughing: . A poważnie to dobry karabin choć jak każdy wymaga lekkiego dopasowania do siebie. Dla mnie był trochę za ciężki choć ergonomia (oprócz wagi) bardzo mi się podobała .
Uszczelniona lufa ? Możesz napisać coś więcej.
Chodzi o wytoczenie rowków pod o ringi na lufie w miejscu gdzie lufa wchodzi w blok ?
joterka
Zbanowany
Zbanowany
Reactions:
Posty: 43
Rejestracja: 26 października 2016, 13:53
Tematy: 0
Grupa: Zbanowany

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: joterka »

A powiesz Hilary w końcu na czym polega to poprawienie mocowania lufy? I jak rozpoznać że coś jest nie tak? :wink:
Ostatnio zmieniony 15 grudnia 2017, 00:18 przez joterka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Łysy
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 608
Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
Tematy: 21
Lokalizacja: Ciechocinek
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Łysy »

Najważniejsze, żeby po dokręceniu lufy lufa nie miał możliwości ruszania się na boki i obracania się, no i żeby kanał powietrzny był ładnie osiowy żeby nie było żadnych zawirować powietrza , dodatkowo musisz sprawdzić osiowość lufy względem systemu karabinka ale pamiętaj, że EV 2 ma oryginalnie fabryczny mikroskos na szynie 11 mm do lunety, nie pamiętam jaki duży jest ten mikroskos ale patrząc na osiowość lufy względem systemu musisz to uwzględnić jak również musisz uwzględnić osiowość boczną . Ta tulejka co wchodzi w blok od strony lufy jest przykręcona na jeden robaczek od góry a to nie jest dobre bo po dokręceniu może dochodzić do "przepychania lufy w którąś stronę i od tego zacznij.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

Co do wagi, ja mimo celownika, który z montażem waży około 700-set gramów, musiałem dolać 340 gramów ołowiu z przodu, aby karabinek wyważyć. Fakt! Do sylwetek nie daję rady. Przygotowuję do tego celu powoli S400. A pro po wagi. Weźcie w ręce, karabinki Kolegów od FT. Zobaczycie, co to waga! Co do czyszczenia. I tutaj kłania się obróbka lufy. Żeby to zobrazować, ja po 2500 strzałach wyczyściłem lufę, i okazało się, iż przecierki są tak brudne, jak w Steyr, po 250-ciu. Układanie lufy po czyszczeniu, trwa dosłownie 5-ęć strzałów. Oczywiście nikogo nie namawiam tutaj do obróbki lufy! A nawet odradzałbym. Można 's...ć'. Tak jak ja, kilka luf wysłałem na złom...
Emilr6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Emilr6 »

a mnie kusi cały czas aby kupić lufę 60 cm od HW i przerobić pod EV.
Ciekawy jestem jak to by wyszło...
Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

To tak jak mnie!!! Ale powoli dochodzę do wniosku, że jednak nie ma potrzeby. Dobrze zrobiona lufa fabryczna, załatwia sprawę. Ale naprawdę jestem ciekaw wyników? Daj B.g, spotkamy się na zawodach, w przyszłym sezonie, i porównamy.
Emilr6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Emilr6 »

hilary22 pisze:Ale szukasz bo chcesz pogrzebać czy tylko tak sobie poczytać?
Najczęście przeciekały regulatory ale robił je kolega borartur i jeśli to starszy egzemplarz to na pewno już u niego był. Sprawdż czy trzyma prędkość np po godzinie nie strzelania lub dłużej, jeśli trzyma to jest w porządku i jedyne co trzeba robić to obrać cel i strzelać
Sprawdziłem i po 2 tygodniach nieużywania prędkość w 3 strzałach wygląda tak:
1. Strzał - 240 m/s
2. Strzał - 244 m/s
3. Strzał - 247 m/s
później prędkości stabilizuje się
Ostatnio zmieniony 16 grudnia 2017, 14:39 przez Emilr6, łącznie zmieniany 1 raz.
oshe
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 31
Rejestracja: 28 października 2017, 14:26
Tematy: 0
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: oshe »

Hej to widać że lekko przecieka regulator ale po dwóch tygodniach to każdy ma prawo lekko przeciec spróbuj tak po kilku godzinach o jeśli po dwóch godzinach będę różnice większe niż 2 metry na sekundę to trzeba sie. Się martwić
Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

A dlaczego twierdzisz Kolego, że przecieka regulator? Pytam, ponieważ śmiem twierdzić, iż przyczyną jest inny element konstrukcji.
Emilr6
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 36
Rejestracja: 18 października 2015, 18:48
Tematy: 1
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Emilr6 »

Sprawdzę to czy trzyma pewnie dopiero na wiosnę bo teraz mały serwis EV czyli polerowanie po sezonie paru elementów
Macie jakieś sprawdzone sposoby na polerowanie zbijaka i popychacza ?
Krzych
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 255
Rejestracja: 04 listopada 2004, 09:20
Tematy: 22
Lokalizacja: Konin
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Air Arms EV2 MK4

Post autor: Krzych »

Macie. Zbijak jest utwardzony. Łapiesz z jednego końca w wkrętarkę przez papier i polerujesz papierem ściernym drugi koniec. Zaczynasz od 1000, a kończysz na 2500. Potem łapiesz drugą stronę i to samo. Z popychaczem w ten sam sposób. Proponuję zajrzeć w otwór w zbijaku, w którym pracuje sprężyna. U mnie był po wiertle, czyli zadziorów mnóstwo i ślady po nich na sprężynie. Spolerowałem również, choć trwało to dłużej. Ale jak robić, to do końca. A warto było choćby z takiego powodu, że im gładsza powierzchnia, trudniej koroduje. Przekonałem się o tym po 'wodnych' zawodach w Poznaniu.
ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Wiatrówki”