Od jakiegoś czasu podczas ładowania śrutu do STEYR LG110 mam samoczynny wystrzał.
Zamykając komorę ładowania lub ją naciągając słychać typowy dla strzału dzwięk.
Ktoś może się z tym spotkał i wie o co chodzi?
Instrukcja mówi, że mechanizm jest bezobsługowy.
W załączniku film Youtube który nagrałem.
Steyr ma rok czasu. Akcja serwisowa go czeka?
STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
- c-o-n
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 stycznia 2015, 12:24
- Tematy: 22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Ostatnio zmieniony 23 listopada 2017, 17:53 przez c-o-n, łącznie zmieniany 1 raz.
- kłapek
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Grodków
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Prawdopodobnie rozregulowałeś spust.
Do tego wszystkiego poluzowała się śrubka od bezpiecznika (zdarza się). Jeżeli nawet spust jest rozregulowany, to strzał z prawidłowo działającym bezpiecznikiem może paść tylko przy całkowicie zamkniętej dźwigni.
Do tego wszystkiego poluzowała się śrubka od bezpiecznika (zdarza się). Jeżeli nawet spust jest rozregulowany, to strzał z prawidłowo działającym bezpiecznikiem może paść tylko przy całkowicie zamkniętej dźwigni.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am
- mildot
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1398
- Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
- Tematy: 44
- Lokalizacja: Bemowo
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Jednym z prawdopodobnych rozwiązań jest:
- ustawienie tak zwanego "sear engagement" w fabryce na samej granicy - po lekkim wyrobieniu zapadek wyszło poza zakres
- obcy element lub zabrudzenie w środku mechanizmu (jakiś brud, wiór metalowy po obróbce, ...)
Zaczął bym od pierwszego i jeśli nie pomoże dopiero szukał dalej. Co do innych przyczyn to bez oględzin trudno coś podpowiadać.
- ustawienie tak zwanego "sear engagement" w fabryce na samej granicy - po lekkim wyrobieniu zapadek wyszło poza zakres
- obcy element lub zabrudzenie w środku mechanizmu (jakiś brud, wiór metalowy po obróbce, ...)
Zaczął bym od pierwszego i jeśli nie pomoże dopiero szukał dalej. Co do innych przyczyn to bez oględzin trudno coś podpowiadać.
Strzelam... bo lubię.
- kłapek
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 lutego 2006, 18:22
- Tematy: 40
- Lokalizacja: Grodków
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Po wpisie mildota obejrzałem jeszcze raz filmik. Strzały chyba padają na sąsiednich stanowiskach. Jeżeli powietrze w momencie samostrzału nie idzie do lufy a bijnik uderza w bezpiecznik to pozostaje tylko kwestia mechanizmu spustowego i regulacji.
Mój nowy terapeuta na imię ma can-am
- Łysy
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 615
- Rejestracja: 22 kwietnia 2008, 21:00
- Tematy: 20
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Miałem ostatnio podobny problem jednak u mnie samoistny strzał a raczej zwolnienie bijnika następowało co któryś strzał.
U mnie powodem było zbyt delikatne ustawienie spustu w normalnych letnich temperaturach czyli jakiś 20-22 st C.
A teraz kiedy temperatury spadły i wszystkie elementy metalowe się pokurczyły następował samostrzał przy zamykaniu portu ładowania.
Podejrzewam, że tak jak piszą koledzy powinieneś zacząć od sprawdzenia czy w system spustowy nie wpadł jakis element obcy a jeśli nie to konieczne będzie wyregulowanie spustu - zmniejszenie jego czułości . Nie wydaje mi się, żeby coś się wyrobiło na tyle w zapadkach spustowych żeby wymagało wymiany .
Na PW wysłałem ci schemat regulacji spustu w Steyr LG 110 mam nadzieję, że dojdzie bo tutaj nie potrafiłem dołączyć załącznika.
U mnie powodem było zbyt delikatne ustawienie spustu w normalnych letnich temperaturach czyli jakiś 20-22 st C.
A teraz kiedy temperatury spadły i wszystkie elementy metalowe się pokurczyły następował samostrzał przy zamykaniu portu ładowania.
Podejrzewam, że tak jak piszą koledzy powinieneś zacząć od sprawdzenia czy w system spustowy nie wpadł jakis element obcy a jeśli nie to konieczne będzie wyregulowanie spustu - zmniejszenie jego czułości . Nie wydaje mi się, żeby coś się wyrobiło na tyle w zapadkach spustowych żeby wymagało wymiany .
Na PW wysłałem ci schemat regulacji spustu w Steyr LG 110 mam nadzieję, że dojdzie bo tutaj nie potrafiłem dołączyć załącznika.
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2017, 13:13 przez Łysy, łącznie zmieniany 1 raz.
Steyr z krzywą lufą + Vortex PST I
- c-o-n
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 stycznia 2015, 12:24
- Tematy: 22
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
Czy u Ciebie to miało związek z pierwszą drogą?
Utwardziłem "drugą drogę" (second stage) o półtora obrotu śrubokrętu i nie pomogło. Mogę jeszcze z pierwszą drogą pokombinować.
Utwardziłem "drugą drogę" (second stage) o półtora obrotu śrubokrętu i nie pomogło. Mogę jeszcze z pierwszą drogą pokombinować.
Ostatnio zmieniony 28 listopada 2017, 14:54 przez c-o-n, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cin91
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 531
- Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
A czy nie ma tam 3-ej regulacji nazwanej "sear engagement"? Bo to właściwie od tej regulacji zależy, czy będą samostrzały.
Ja miałem samostrzały w Waltherze, winowajcą była właśnie ta regulacja, ustawiona na włosek. Wystarczyło poluzować 1/8 obrotu, aby wszystko zaczęło pracować jak należy. Zmiana 1 czy 2 drogi spustu nic nie dawała.
Ja miałem samostrzały w Waltherze, winowajcą była właśnie ta regulacja, ustawiona na włosek. Wystarczyło poluzować 1/8 obrotu, aby wszystko zaczęło pracować jak należy. Zmiana 1 czy 2 drogi spustu nic nie dawała.
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 4
- Rejestracja: 04 listopada 2017, 20:01
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: STEYR LG110 - problem z portem ładowania - sam strzela - SERWIS? VIDEO problemu
z tego co mi się wydaje to są trzy śrubki dostępne z zewnątrz i jedna dostępna po zdjęciu osłony spustu.
długość pierwszej drogi , twardość pierwszej drogi i twardość a raczej czułość drugiej drogi a ta śrubka wewnątrz reguluje na ile mogą się zazębić zapadki. I z tego co pamiętam to nie ma takiej instrukcji ile co i jak wkręcić . jak jedną się trochę wkręci to czasem drugą trzeba wykręcić , są trochę zależne od siebie. Niestety poprawne ustawienie spustu pod siebie wymaga trochę pogrzebania i metodą prób i błędów trzeba kombinować. Ja miałem twardy spust a teraz pokręciłem i mam za czuły, na ostatnich zawodach straciłem dwa punkty podczas składania się do strzału, dobrze, że chociaż zblaszyłem.
długość pierwszej drogi , twardość pierwszej drogi i twardość a raczej czułość drugiej drogi a ta śrubka wewnątrz reguluje na ile mogą się zazębić zapadki. I z tego co pamiętam to nie ma takiej instrukcji ile co i jak wkręcić . jak jedną się trochę wkręci to czasem drugą trzeba wykręcić , są trochę zależne od siebie. Niestety poprawne ustawienie spustu pod siebie wymaga trochę pogrzebania i metodą prób i błędów trzeba kombinować. Ja miałem twardy spust a teraz pokręciłem i mam za czuły, na ostatnich zawodach straciłem dwa punkty podczas składania się do strzału, dobrze, że chociaż zblaszyłem.