Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Moderator: Moderatorzy wiatrówkowi
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 stycznia 2018, 09:25
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Witam Wszystkich serdecznie.
Do tej pory wystarczało mi samo czytanie istniejących już informacji, ale pojawił się dylemat i trzeba było się zarejestrować.
Tylko w tym temacie co najmniej trzykrotnie pojawiło się pytanie "jak często smarować/robić przeglądy" i padła ostatnio odpowiedź "co 1,5 tys. śrucin", dlatego coś mi tu nie pasuje.
Z okazji ostatniego "czarnego piątku" kupiłem sobie pierwszy karabinek (Diana 280), przestrzelałem go w stanie "pudełkowym" dla sprawdzenia (ok. 20 strzałów), zrobiłem klasyczny przegląd zerowy (mycie benzyną ekstrakcyjną, film olejowy, smar molibdenowy nałożony pędzelkiem) i używam go dość często. Stosując się do odpowiedzi "co 1,5 tys. śrucin" musiałbym rozbierać i myć/smarować karabinek co 1-1,5 tygodnia, a to nielogiczne.
Dlatego proszę o sugestię, z jaką częstotliwością (co ile paczek śrutu) powinienem robić przeglądy eksploatacyjne (mycie, smarowanie systemu) aby karabinek służył mi i cieszył przez lata.
Do tej pory wystarczało mi samo czytanie istniejących już informacji, ale pojawił się dylemat i trzeba było się zarejestrować.
Tylko w tym temacie co najmniej trzykrotnie pojawiło się pytanie "jak często smarować/robić przeglądy" i padła ostatnio odpowiedź "co 1,5 tys. śrucin", dlatego coś mi tu nie pasuje.
Z okazji ostatniego "czarnego piątku" kupiłem sobie pierwszy karabinek (Diana 280), przestrzelałem go w stanie "pudełkowym" dla sprawdzenia (ok. 20 strzałów), zrobiłem klasyczny przegląd zerowy (mycie benzyną ekstrakcyjną, film olejowy, smar molibdenowy nałożony pędzelkiem) i używam go dość często. Stosując się do odpowiedzi "co 1,5 tys. śrucin" musiałbym rozbierać i myć/smarować karabinek co 1-1,5 tygodnia, a to nielogiczne.
Dlatego proszę o sugestię, z jaką częstotliwością (co ile paczek śrutu) powinienem robić przeglądy eksploatacyjne (mycie, smarowanie systemu) aby karabinek służył mi i cieszył przez lata.
- Cin91
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 531
- Rejestracja: 24 czerwca 2016, 06:33
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Wyszków/Warszawa
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
- Kontakt:
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Raz na sezon strzelecki, albo max 2 razy do roku - wg mnie wystarczy. Na pewno nie co 1500 strzałów
Tylko zamień ten badziewny smar molibdenowy na jakiś dobrej klasy smar litowy, np. Mobilux XHP222 albo coś podobnego.
Ważna jest codzienna pielegnacja - brunox/balistol/pkb na szmatkę i oksydę przecierać, drewno w sumie też można.
Tylko zamień ten badziewny smar molibdenowy na jakiś dobrej klasy smar litowy, np. Mobilux XHP222 albo coś podobnego.
Ważna jest codzienna pielegnacja - brunox/balistol/pkb na szmatkę i oksydę przecierać, drewno w sumie też można.
Walther LG400 + Vortex DiamondBack 4-16x44 FFP
- mildot
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 1398
- Rejestracja: 01 września 2011, 12:35
- Tematy: 44
- Lokalizacja: Bemowo
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Może ktoś miał na myśli 15 000 strzałów? Wtedy miałoby to jakiś sens.
Ale jak jak kolega wyżej napisał wystarczy raz na sezon przy intensywnym używaniu. Przy mniej intensywnym raz na 2-3 lata.
Generalnie kup chrono. Jak na chrono jest ok to nie psuj tego co działa dobrze.
Ale jak jak kolega wyżej napisał wystarczy raz na sezon przy intensywnym używaniu. Przy mniej intensywnym raz na 2-3 lata.
Generalnie kup chrono. Jak na chrono jest ok to nie psuj tego co działa dobrze.
Strzelam... bo lubię.
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 6
- Rejestracja: 17 stycznia 2018, 09:25
- Tematy: 0
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Dziękuję za wyjaśnienia. Smar zmienię przy następnym przeglądzie (molibdenowy akurat miałem w garażu) o chrono też pomyślę.
P.S.
Właśnie sprawdziłem opis tego XHP 222 - zawiera dwusiarczek molibdenu. To nie to samo co smar molibdenowy
P.S.
Właśnie sprawdziłem opis tego XHP 222 - zawiera dwusiarczek molibdenu. To nie to samo co smar molibdenowy
Ostatnio zmieniony 17 stycznia 2018, 11:35 przez Adi01, łącznie zmieniany 2 razy.
- adnikauto
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2537
- Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 19:26
- Tematy: 214
- Lokalizacja: Wschodnie Wybrzeze
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Witam Magikow od smarowania ..... w ramach przypomnienia sobie - przeczytalem caly watek bo musze zabrac sie za mojego TX-a a jednak sporo mi ucieklo z pamieci. ... dzieki, ze stworzyliscie ten temat.
Pozdrawiam
P.S. Osada jest w tuningu pora zabrac sie za system. Musze zamowic smar molibdenowy - pellgunoil mam tylko czasu mi brakuje...
Pozdrawiam
P.S. Osada jest w tuningu pora zabrac sie za system. Musze zamowic smar molibdenowy - pellgunoil mam tylko czasu mi brakuje...
Guns have two enemies politicians and rust. Not sure, which is worst...
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 lutego 2013, 09:35
- Tematy: 7
- Lokalizacja: łuków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Odkopię zbliża mi się wymiana oleju w aucie od pewnego czasy stosuję dodatek do oleju liqui moly ceratec pieruńsko śliski i ciężko zmyć z rąk i tak się zastanawiam co by posmarować tym tłok i cylinder a potem wytrzeć , liqui moly ma dwa preparaty o następującym składzie
LM Ceratec:
- fosfor 656 mg/kg
- cynk 776 mg/kg
- wapń 1598 mg/kg
- bor 359 mg/kg
- molibden 5419 mg/kg
i
LM MoS2 Additive
- molibden 10885 mg/kg
pierwszy był pieruńsko śliski ale jak widać ma dość rozbudowany skład i tu zastanawiam się czy któryś ze składników przypadkiem może zaszkodzić więc skłaniam się bardziej do testu na tym drugim co o tym myślicie ?
LM Ceratec:
- fosfor 656 mg/kg
- cynk 776 mg/kg
- wapń 1598 mg/kg
- bor 359 mg/kg
- molibden 5419 mg/kg
i
LM MoS2 Additive
- molibden 10885 mg/kg
pierwszy był pieruńsko śliski ale jak widać ma dość rozbudowany skład i tu zastanawiam się czy któryś ze składników przypadkiem może zaszkodzić więc skłaniam się bardziej do testu na tym drugim co o tym myślicie ?
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 97
- Rejestracja: 23 maja 2015, 08:48
- Tematy: 10
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Ja myślę - spróbuj i efektami podziel się z kolegami. Pozdrawiam.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 lutego 2013, 09:35
- Tematy: 7
- Lokalizacja: łuków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
No dobra operacja lm mos2 przeprowadzona , delikatnie wysmarowałem cylinder kilka razy przepchnąłem tłok wytarłem delikatnie , nałożyłem naprawdę cieniutką warstwę na tył uszczelki i na tłok z prowadnicami, konsystencja środka jest mocno oleista więc lepiej mniej jak za dużo , pierwsze kilka strzałów bez chrono nie widać ani nie czuć dizlowania pierwsza seria 10 strzałów przez chrono śrut h&n ftt wydawała się kiepska ale po sprawdzeniu dv wyszło 15fps następna 10fps , zamiana śrutu na exact 4,52 który był mniej stabilny od h&n kilka strzałów w powietrze żeby przyzwyczaić lufę do innego ołowiu pierwsza seria i dv 5fps druga 6 fps jestem normalnie w szoku przetestuję lepiej wieczorem jak słońce przygaśnie , poszukam też innych paczek z exactem
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 lutego 2013, 09:35
- Tematy: 7
- Lokalizacja: łuków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Testowałem resztę pudełek z innych matryc lepiej niż było ale bez rewelacji straszna lipa z rozmiarem niby wszystko 4.52 a jedne wpadają w lufę innym trzeba pomóc przydało by się coś do segregowania ewentualnie do przepchnięcia w celu zmniejszenia do odpowiedniego rozmiaru.
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 253
- Rejestracja: 24 września 2008, 13:27
- Tematy: 14
- Lokalizacja: Będzin
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Stabilność VO na exact'cie chyba zależy od "ciasnoty" lufy. Wczoraj postrzelałem z nowej paczki i na tarczy całkiem ładnie z lekkimi odchyłkami góra/dół. Potem przestrzeliłem go na chrono i tragedia - skoki od 234 do 241m/s.
Wziąłem Slavie brata i tam na tym samym śrucie stoi mur beton 199-200m/s.
W moim HW tak stabilnie jest tylko na expressie, ale co z tego jak mam na nim siewnik jakby grochem rzucił
Wziąłem Slavie brata i tam na tym samym śrucie stoi mur beton 199-200m/s.
W moim HW tak stabilnie jest tylko na expressie, ale co z tego jak mam na nim siewnik jakby grochem rzucił
Steyr LG110 + Vortex Diamondback HP 4-16x42
-
- Zarejestrowany użytkownik
- Reactions:
- Posty: 48
- Rejestracja: 28 lutego 2013, 09:35
- Tematy: 7
- Lokalizacja: łuków
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Dokupiłem expressa 4.52 i exacta 4.53 jest bardzo przyjemnie i na chrono i na tarczy na 25 śrut w śrut jak nie skopię strzału , nie czuć większej różnicy przy ładowaniu śrutu do portu a 4.53 wchodzi lużniej jak niektóre 4.52 z poprzednich paczek o h&n 4.50 nie wspominając . Express lata okolice 11.8 a exact 11.4 , za to co bym nie wsadził w walthera cp 88 ma 5 ft rozstrzału na magazynku.
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sierpnia 2018, 20:02
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Witam
Pierwsza rzecz to prośba do Adminów.
Z uwagi na to, ze zapomniałem hasła do logowania, zarejestrowałem się ponownie. Pierwszy login to wieslaw1952.
Proszę o usunięcie tego konta a jeśli są jakieś punkty za aktywność to proszę o przełożenie ich na nowe konto.
A teraz do rzeczy. Pisałem wcześniej o smarowaniu swojej wiatrówki po okresie gwarancyjnym. Do tej pory spisuje się nienagannie, ale Hogan mnie zmobilizował do próby własnych sił, aby ją rozebrać, przemyć, nasmarować. OK. Pytanie brzmi: jeśli okaże się, że uszczelka jest skaleczona, to czy można liczyć na nową? To pytanie do Hogana.
Czy uszczelki do Hatsanów 4,5mm są jednakowe bez względu na model? Ja mam Hatsana 80. A jeśli tak, to czy mogę ją zamówić u Ciebie Hogan i liczyć na przesyłkę?
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie abym zamówił cały zestaw tuningowy, czyli uszczelkę, prowadnicę i kapelusz czy kapturek (zwał jak zwał). Ale to zależy od tego co zastanę w środku.
Pozdrawiam
Pierwsza rzecz to prośba do Adminów.
Z uwagi na to, ze zapomniałem hasła do logowania, zarejestrowałem się ponownie. Pierwszy login to wieslaw1952.
Proszę o usunięcie tego konta a jeśli są jakieś punkty za aktywność to proszę o przełożenie ich na nowe konto.
A teraz do rzeczy. Pisałem wcześniej o smarowaniu swojej wiatrówki po okresie gwarancyjnym. Do tej pory spisuje się nienagannie, ale Hogan mnie zmobilizował do próby własnych sił, aby ją rozebrać, przemyć, nasmarować. OK. Pytanie brzmi: jeśli okaże się, że uszczelka jest skaleczona, to czy można liczyć na nową? To pytanie do Hogana.
Czy uszczelki do Hatsanów 4,5mm są jednakowe bez względu na model? Ja mam Hatsana 80. A jeśli tak, to czy mogę ją zamówić u Ciebie Hogan i liczyć na przesyłkę?
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie abym zamówił cały zestaw tuningowy, czyli uszczelkę, prowadnicę i kapelusz czy kapturek (zwał jak zwał). Ale to zależy od tego co zastanę w środku.
Pozdrawiam
- hogan
- Ekspert Wiatrówki
- Reactions:
- Posty: 2289
- Rejestracja: 04 stycznia 2004, 20:11
- Tematy: 21
- Lokalizacja: śląsk
- Grupa: Ekspert Wiatrówki
- Kontakt:
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Jeżeli karabinek ma mniej niż 4 lata to każda uszczelka spasuje do tego modelu, w sumie są dwa rodzaje tylko.
Rozbierz, sprawdź i daj znać.
Rozbierz, sprawdź i daj znać.
Pozdrawiam Waldemar.
www.airgunservice.pl
www.airgunservice.pl
-
- Nowy użytkownik
- Reactions:
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 sierpnia 2018, 20:02
- Tematy: 0
- Grupa: Nowo zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Witam
Pierwszy raz zarejestrowałem się w 2016 roku i pisałem o -jak się okazało niefortunnym - smarowaniu suchym siarczkiem molibdenu. Było to niedługo po zakupie wiatrówki, więc moja wiatrówka będzie miała 2 lata w listopadzie br..
Wobec powyższego uszczelki powinny pasować. Jak na razie, po wystrzelaniu ok 1000 sztuk śrutu, wiatrówka spisuje się bardzo dobrze. Jest tylko jeden problem - nie mam jak sprawdzić jej mocy. Zrobiłem proste chrono, czyli dwie fotobramki podłączone do gniazda mikrofonowego z wykorzystaniem programu Cool Edit Pro, tylko, że jest różnica w interpretacji odległości między impulsami, kiedy odczytuje się wynik u dołu ekranu (tabelka w prawym dolnym rogu) a zaznaczeniem powierzchni między impulsami.
Różnica jest 0,001sek, co daje moc raz powyżej limitu a raz poniżej, więc jestem w kropce, póki nie znajdę kogoś z prawdziwym chrono.
Widzę, że admini -póki co - nie zareagowali na prośbę o likwidacji starego konta.
Pozdrawiam
Pierwszy raz zarejestrowałem się w 2016 roku i pisałem o -jak się okazało niefortunnym - smarowaniu suchym siarczkiem molibdenu. Było to niedługo po zakupie wiatrówki, więc moja wiatrówka będzie miała 2 lata w listopadzie br..
Wobec powyższego uszczelki powinny pasować. Jak na razie, po wystrzelaniu ok 1000 sztuk śrutu, wiatrówka spisuje się bardzo dobrze. Jest tylko jeden problem - nie mam jak sprawdzić jej mocy. Zrobiłem proste chrono, czyli dwie fotobramki podłączone do gniazda mikrofonowego z wykorzystaniem programu Cool Edit Pro, tylko, że jest różnica w interpretacji odległości między impulsami, kiedy odczytuje się wynik u dołu ekranu (tabelka w prawym dolnym rogu) a zaznaczeniem powierzchni między impulsami.
Różnica jest 0,001sek, co daje moc raz powyżej limitu a raz poniżej, więc jestem w kropce, póki nie znajdę kogoś z prawdziwym chrono.
Widzę, że admini -póki co - nie zareagowali na prośbę o likwidacji starego konta.
Pozdrawiam
-
- Reactions:
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 października 2007, 23:22
- Tematy: 0
- Grupa: Zarejestrowani użytkownicy
Re: Smarowanie wiatrówek sprężynowych
Powiem tak : olej syntetyczny stosowany jest od wielu lat w technice motoryzacyjnej .
W silnikach diesla wytrzymuje ok 30tys km. Zwykly olej wytrzymuje ok 10 tys km .
Jezeli olej w tak ekstremalnych warunkach tyle wytrzymuje to nic nie stoi na przeszkodzie aby go stosowac do wiatroek wszelkiej masci .
Zestaw smarowidel do wiatrowki kosztuje min 50 zl .A kilka kropli oleju syntetycznego do silnikow samochodowych kosztuje ...zero .
No i kto tu kogo robi w bambuko ?
W silnikach diesla wytrzymuje ok 30tys km. Zwykly olej wytrzymuje ok 10 tys km .
Jezeli olej w tak ekstremalnych warunkach tyle wytrzymuje to nic nie stoi na przeszkodzie aby go stosowac do wiatroek wszelkiej masci .
Zestaw smarowidel do wiatrowki kosztuje min 50 zl .A kilka kropli oleju syntetycznego do silnikow samochodowych kosztuje ...zero .
No i kto tu kogo robi w bambuko ?