Luneta na dystanse do 800m

Wszystko o strzelaniu na dalsze dystanse. Współczesna broń palna, czarnoprochowa i wiatrówki.

Moderatorzy: Moderatorzy WBP, Moderatorzy wiatrówkowi, Moderatorzy CP

maciekd
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 37
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 09:51
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Luneta na dystanse do 800m

Post autor: maciekd »

Witam wszystkich,
Jestem początkującym strzelcem (właściwie czekam na przyznanie mi pozwolenia na broń sportową) mam zamiar zakupić Sako TRG 22 (308WIN) właściwie to już czeka na mnie w sklepie (zaliczka wpłacona):) . Karabin już wybrałem, ale teraz przede mną wybór lunety. Proszę o radę w tej sprawie, chodzi mi przede wszystkim o powiększenie oraz jasność lunety. Moim faworytem jest luneta NIGHT FORCE COMPETITION 15-55x52. Zastanawiam się czy nie jest to przesadzony zoom, czy jestem wstanie go wykorzystać przy tym kalibrze. Pytanie brzmi: jakie jest optymalne powiększenie na 800 m? Czy jasność obiektywu ma duże znaczenie jeśli zawody organizowane są w dzień? Z góry dziękuję za porady.
Maciek
Awatar użytkownika
Shooter7
Zbanowany
Zbanowany
Reactions:
Posty: 1847
Rejestracja: 20 września 2015, 09:48
Tematy: 0
Grupa: Zbanowany

Re: Luneta na dystanse do 800m

Post autor: Shooter7 »

Bardziuej wazniejsza jest tu siatka. Zalezy jakie dyscypliny masz zamiar strzelac.

NF, S&B, March,

:wink:
maciekd
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 37
Rejestracja: 10 kwietnia 2017, 09:51
Tematy: 7
Grupa: Zarejestrowani użytkownicy

Re: Luneta na dystanse do 800m

Post autor: maciekd »

siatka? a to czemu? w tego typu celownikach siatki są bardzo proste (krzyż z kropką) zawsze w drugim planie. Interesują mnie zawody typu long shot. Night Force w celownikach z serii Competiotion ma tylko dwa krzyże.
Maciek
Awatar użytkownika
Spitfire24
Zarejestrowany użytkownik
Zarejestrowany użytkownik
Reactions:
Posty: 2550
Rejestracja: 20 września 2014, 18:49